کد خبر : 1588768 | 13 بهمن 1397 ساعت 20:46 | 8.8K بازدید | 0 دیدگاه

از لحاظ در آمد زایی تحول چشمگیری داشتیم

دبیر کلAFC: افزایش تعداد تیم‌ها تجربه خوبی بود

دبیر کل کنفدراسیون آسیا با اعلام این مطلب که افزایش تیم ها موجب بالا رفتن کیفیت مسابقات شده است، اعتقاد دارد میزان درآمد زایی ازاین بازی ها کاملا راضی کننده بوده است.

دبیر کلAFC: افزایش تعداد تیم‌ها تجربه خوبی بود

به گزارش "ورزش سه"، داتو ویندسور جان دبیر کل کنفدراسیون آسیا درارتباط با شرایط برگزاری این مسابقات گفت:«در این طول این 28 روز باید بگویم که امارات عملکرد بسیار خوبی داشت و شاهد رضایت شرکت کنندگان از شرایط میزبانی بودیم. رقابت ها در سطح بسیار خوبی برگزار شد. شاهد افزایش کمی تعداد تیم ها و همچنین پیشرفت کیفی مسابقات بودیم.»

 

وی در ادامه افزود:« به دلیل برگزاری مسابقات به شکل جدید تا آخرین روزهمه تیم ها برای صعود امید داشتند و این اتفاق جذابیت رقابت ها را افزایش داد. یکی از دلایل بالا رفتن تعداد میانگین گل ها همین اتفاق بود.»

 

ویندسورجان همچنین درخصوص درآمد ناشی از برگزاری این جام  خاطر نشان کرد: «رقابت متفاوت و انگیزه های تازه ای بین تیم ها شکل گرفت که این جام را در یادها ماندگار کرد. بسیاری از تیم ها برای اولین بار حضور در این تورنمنت را تجربه می کردند و با این وجود نمایشی چشم نواز داشتند. همچنین از نظر درآمدزایی طبیعتا با توجه به افزایش تعداد مسابقات و تیم ها شاهد تحول چشمگیری در این دوره بودیم و میزان درآمد کشور میزبان هم بیشتر از دوره های قبل برآورد می شود.

 

1374924

 


 مجموع گردش مالی جام ملت های آسیا در این دوره با توجه به کلیه مشاغلی که به شکل مستقیم یا غیر مستقیم با آن در ارتباط بوده اند و حتی مدتی بعد از جام ملت ها به شکل مرتبط ادامه خواهند داشت به عددی بالاتر از یک میلیارد دلار می رسد که نشان دهنده توسعه یافتگی و پیشرفت چشمگیر فوتبال آسیاست.»


دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن اینکه از افزایش تعداد تیم ها راضی به نظر می رسد  اظهار داشت:«از نظر ما این تورنمنت موفقی برای فوتبال آسیا، کنفدراسیون و همینطور کشور میزبان بود. افزایش تعداد تیم ها یک تجربه کاملا موفق به شمار می رود و آمارهای رسیده به دست ما کاملا رضایت بخش به نظر می رسد. در دوره های بعد می توانیم از این تجارب به خوبی استفاده کنیم تا شاهد رفع تمامی نقاط ضعف خصوصا در بخش بلیط فروشی باشیم.»


ویندسور جان در پایان خاطر نشان کرد:«مسیر توسعه فوتبال آسیا در این تورنمنت هموار شد و ما کار بزرگی در پیش داریم. در حدود 27 کشور آسیایی پیشرفت فوتبال به میزان قابل قبول و مطابق با استانداردهای مورد نظر ما نبوده اما در این تورنمنت شاهد افزایش مشارکت کشورها و حضور موفق تیم هایی مثل ویتنام، هند ، قرقیزستان و ترکمنستان بودیم که شایستگی های خودشان را نشان دادند. گام بعدی تلاش در مسیر توسعه و پیشرفت یکسان تمامی کشورها و کاهش فاصله هاست که موجب ارتقای کیفیت فوتبال آسیا خواهد شد.»

دیدگاه‌ها