کد خبر : 1589465 | 16 بهمن 1397 ساعت 17:43 | 99.3K بازدید | 0 دیدگاه

این انتقال جنجالی خوشبختی می آورد؟

منشا پا در جای پای بیانی، هاشمی نسب، انصاریان و ...

هافبک نیجریه ای نیم فصل اول پرسپولیس با عقد قرارداد با استقلال به جمع بازیکنان جنجالی فوتبال ایران اضافه شد که از یک تیم پرهوادار به تیم رقیب می رود.

به گزارش ورزش سه، گادوین منشا بی تردید با پیوستن به استقلال جنجالی ترین و خبرسازترین نقل و انتقال چند سال اخیر فوتبال ایران را به نام خود ثبت کرد، بازیکنی که در لیست مازاد پرسپولیس قرار گرفت اما دوست نداشت به تیم های کم هیاهوی فوتبال ایران برود و ترجیح داد راهی استقلال شود، تیم پرهواداری که بازی در آن قطعا برای هر بازیکنی در فوتبال ایران جذابیت خواهد داشت.


تصمیمی که منشا گرفت برای هواداران استقلال جذاب است اما به همان اندازه برای پرسپولیسی ها دردناک چراکه آنها هرگز تصور نمی کردند یکی از ستاره های سال های اخیر تیم شان را در پیراهن تیم رقیب ببینند.


البته در طول تاریخ کم نیستند بازیکنانی که ترجیح دادند از یک تیم پرهوادار به صورت مستقیم به تیم رقیب بروند و در این بین منشا اولین بازیکن نیست و به طور قطع آخرین نفر هم نخواهد بود. اما در این بین در مورد انتقال منشا به استقلال یک سوال بسیار مهم پیش می آید، آیا این بازیکن می تواند فشار ناشی از این انتقال خبرساز را تحمل کند و در تیم جدیدش درخشش لازم را داشته باشد آیا او هم به سرنوشت بسیاری از بازیکنان دچار می شود که ریسک این انتقال جنجالی را قبول کردند و البته فوتبال شان به خاطر این تصمیم خراب شد؟

 

1379126


در طول تاریخ فوتبال ایران منصور رشیدی، اکبر افتخاری، سعید عزیزیان، غلام فتح آبادی، شاهرخ بیانی، محمد قاضی، علی انصاریان، نیکبخت واحدی، علی علیزاده، مهدی هاشمی نسب، هوار مولا محمد، امیر موسوی نیا، جواد الله وردی، داریوش مصطفوی، خسرو پارسا، محمود سجادی و محمدرضا مهران پور باززیکنانی بودند که در اوج محبوبیت به صورت مستقیم از یک تیم به تیم رقیب منتقل شوند و البته سرنوشت های متفاوتی را تجربه کردند هرچند که در نهایت تعداد کمی از آنها بعد از سال ها از گذشت تصمیم شان می توانند ادعا کنند از این انتقال راضی هستند.


البته در این بین هستند بازیکنانی مثل عابدزاده، نامجو مطلق و ... که به صورت مستقیم از یک تیم به تیم رقیب نرفتند اما در نهایت آنها به خاطر محبوبیتی که در تیم مبدا داشتند، بازهم فشار زیادی را بابت انتقال به تیم رقیب تجربه کردند.


در این بین نباید فراموش کرد منشا یک بازیکن خارجی است و او فشاری که بازیکنان ایرانی تحمل کرده اند را نمی کند و می تواند حضور در استقلال به نقطه عطف فوتبالش تبدیل شود و در این تیم به درخشش خود در فوتبال ایران ادامه بدهد.

دیدگاه‌ها