کد خبر : 1590820 | 22 بهمن 1397 ساعت 14:40 | 166.8K بازدید | 0 دیدگاه

از فولاد شهر تا غدیر؛

جنجال های بی پایان برای کرمانشاهی و پرسپولیس

قضاوت رضا کرمانشاهی در بازی تیم های پرسپولیس و فولاد، صدای اعتراض پرسپولیسی ها را بلند کرده است.

جنجال های بی پایان برای کرمانشاهی و پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، این اولین بار نیست که در بازی های تیم پرسپولیس اعتراض به داوری وجود داشته است. بدون توجه به عملکرد داور، در دو سه سال اخیر هواداران تیم پرسپولیس یا تیم های رقیب همواره به قضاوت داوران در بازی های تیم سرخپوش پایتخت معترض بوده اند و البته باتوجه به پیروزی های پرتعداد تیم برانکو، طبیعتا صدای اعتراض مخالفان بیشتر به گوش رسیده است.

 

البته پرسپولیس در لیگ سیزدهم نیز با علی دایی مدعی قهرمانی بود و در اکثر دیدارها به برتری می رسید اما آن زمان کنفرانس های پیش و پس از بازی تیم پرسپولیس، اغلب حاوی انتقادهای سرمربی این تیم نسبت به عملکرد داور بود؛ اتفاقی که در این سال ها از سوی برانکو ایوانکوویچ کمتر دیده شده و شاید تنها باری که او صراحتا به داور حمله کرد، بازی این فصل با ذوب آهن بود که البته با برتری خفیف قرمزها به پایان رسید.

 

در این سال ها یکی از داورانی که بیشتر مورد هجمه هواداران پرسپولیس قرار گرفته، رضا کرمانشاهی بوده است. کمک داور سابق فوتبال ایران که خلق و خویی تند و شبیه به محسن قهرمانی دارد، روز گذشته نیز داوری پرسروصدایی در مسابقه پرسپولیس و فولاد داشت و حالا مورد انتقاد هر دو طرف قرار گرفته است. با بررسی عملکرد او در 5 سال اخیر مقابل سرخپوشان پایتخت، می توان تقابل های بیشتری از رضا کرمانشاهی و تیم پرسپولیس پیدا کرد.

 

1. جنجالی‌ترین پرسپولیس - سپاهان تاریخ؟

 

دیدار بین تیم های پرسپولیس و سپاهان همواره جنجالی بوده اما اگر بخواهیم با اهمیت ترین مصاف این دو تیم که داوری در آن نقش اصلی بوده را معرفی کنیم، به بازی هفته دهم در لیگ سیزدهم خواهیم رسید. پرسپولیس و سپاهان که آن سال مدعی جدی قهرمانی بودند، در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف هم رفتند و مهم ترین اتفاق بازی در همان دقیقه 5 رخ داد. جایی که درگیری شجاع خلیل زاده و میثم حسینی در محوطه جریمه پرسپولیس به شکلی عجیب و غریب پنالتی تشخیص داده شد و همین موضوع جنجال های زیادی را به وجود آورد.

 

در آن مسابقه محسن قهرمانی داور وسط و کرمانشاهی و ایلدروم کمک های او بودند که پس از صحبت های علی دایی، ورود کمیته اخلاق، کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال از قضاوت در فوتبال محروم شدند اما کرمانشاهی به میادین بازگشت و به عنوان داور وسط در مسابقات فعالیت کرد.

 

2. اخراج سوشا مکانی و بازگشت تاریخی پرسپولیس

 

در اولین بازی نیم فصل دوم لیگ پانزدهم، پرسپولیس و پدیده در ورزشگاه ثامن به مصاف هم رفتند. در دقیقه 84 بازی، مهدی خیری در موقعیت تک به تک با سوشا مکانی قرار گرفت و تلاش کرد تا با دریبل دو طرفه گل سوم را به پرسپولیس بزند اما سوشا او را زمین زد و کرمانشاهی با کارت قرمز به استقبال دروازه بان پرسپولیس رفت. سرخ ها اعتقاد داشتند باتوجه به این که رضاییان در نزدیکی این دو بازیکن بود و احتمال داشت به توپ برسد، کرمانشاهی می توانست به مکانی کارت زرد بدهد.

 

البته سرخ ها در آن بازی با گل لحظات پایانی رامین رضاییان، بازگشتی رویایی را رقم زدند و خود را بی شکست نگه داشتند.

 

3. پنالتی اشتباه، چند دقیقه دیرتر...

 

در همان فصل، دیدار پرسپولیس و راه آهن به نوعی فینال لیگ بود. سرخ ها تلاش داشتند تا با کسب سه امتیاز و البته بردی پرگل، قهرمان لیگ شوند اما مقاومت جانانه راه آهنی ها مانع از این اتفاق شد. سرانجام در دقیقه 81 رامین رضاییان از روی نقطه پنالتی دروازه راه آهن را باز کرد و قفل دروازه این تیم را شکست اما پنالتی منجر به گل (به زعم کارشناسان) غلط بود. البته نکته جالب این که کرمانشاهی حدود 10 دقیقه قبل از آن یک پنالتی برای پرسپولیس نگرفت و به نوعی پنالتی سرخ ها را چند دقیقه دیرتر به آن ها تحویل داد!

 

اعتراض هواداران سرخپوش به کرمانشاهی هم به همین صحنه مربوط بود چرا که اعتقاد داشتند پرسپولیس در صورت گرفتن پنالتی روی طارمی می توانست گل های بعدی را هم بزند و به عبارتی فرصت بیشتری برای جبران داشت.

 

4. لیگ هجدهم؛ سه داوری، سه جنجال مختلف

 

رضا کرمانشاهی این فصل بیشتر از دیگر داوران برای پرسپولیس فضاوت کرده است. او در هفته ششم بازی پرسپولیس - نساجی را سوت زد که با برد پرسپولیس به پایان رسید اما دو صحنه باعث اعتراض باشگاه پرسپولیس شد؛ یکی اعلام آفساید منشا در شرایطی که او با فرار از تله آفساید حریف در موقعیت تک به تک قرار داشت و یکی عدم اخراج بازیکن حریف که با بی احتیاطی کمال کامیابی نیا را مضروب کرده بود.

 

در بازی پارس جنوبی و پرسپولیس نیز کرمانشاهی به عنوان داور وسط انتخاب شد. سرخ ها 3-1 پارس را شکست دادند اما اشتباه اعلام کردن گل صحیح (به زعم کارشناسان) علی علیپور بازهم صدای پرسپولیسی ها را درآورد. همچنین به نظر می رسید که محسن بنگر باید اخراج می شد.

 

در دو بازی قبلی پرسپولیسی ها توانستند حریف را شکست دهند اما در قضاوت سوم کرمانشاهی، سرانجام طلسم شکست ناپذیری تیم برانکو شکست و آن ها به فولاد باختند. این بار هواداران پرسپولیس می گویند پنالتی نادری باید گرفته می شد و همچنین وقت اضافه نیز کمتر محاسبه شد.

دیدگاه‌ها