کد خبر : 1591916 | 26 بهمن 1397 ساعت 20:54 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

۷ شانس مدال برنز برای کاراته کاهای ایران

صعود عسگری به فینال کاراته وان دوبی

بهمن عسگری با غلبه بر تمامی رقبا فینالیست لیگ جهانی کاراته وان دوبی شد، ۷ کاراته کا ایران نیز برای کسب مدال برنز یکشنبه به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

صعود عسگری به فینال کاراته وان دوبی

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در روز نخست (امروز جمعه ۲۶ بهمن ماه) دومین مرحله لیگ جهانی کاراته وان که با حضور ۸۳۷ کاراته کا از ۸۶ کشور در دوبی امارات برگزار شد، بهمن عسگری در وزن منهای ۷۵- کیلوگرم موفق شد با غلبه بر تمامی حریفانش به فینال این وزن راه یابد.


همچنین کاراته کاهای ایران در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم توسط فاطمه چالاکی و طراوت خاکسار، وزن منهای ۶۰ کیلوگرم توسط مجید حسن نیا، در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم توسط هامون درفشی پور و امیررضا میرزایی و در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم علی اصغر آسیابری شانس کسب مدال برنز در بخش کومیته را دارند.
همچنین در بخش کاتای تیمی مردان نیز ۲ تیم (امیربهادر تدین، امیریزدان تدین و سهیل ساجدی فر) و (ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون) برای کسب مدال برنز رودروی هم قرار خواهند گرفت.


نتایج کسب شده روز نخست به شرح ذیل است:

در وزن ۷۵- کیلوگرم، بهمن عسگری پس از استراحت در دور اول، در اولین مبارزه ۲ بر صفر جو کلاوای از انگلیس دارنده برنز امیدهای اروپا را شکست داد. سپس موفق شد ۵ بر صفر لوگان داکوستا از فرانسه را مغلوب کند.
او در ادامه یک بر صفر پاول آرتومونوف از استونی دارنده برنز امیدهای جهان در سال ۲۰۱۷ را برد و در نیمه نهایی ۲ بر صفر رافائل آقایف آذربایجانی دارنده ۵ عنوان قهرمانی جهان را مغلوب کرد و فینالیست شد تا برای کسب مدال طلا روز یکشنبه با لوئیجی بوسا ایتالیایی دارنده یک طلا، ۲ نقره و یک برنز جهان دیدار کند.

در همین وزن علی اصغر آسیابری ۶ بر ۲ چون سووی از چین تایپه نایب قهرمان آسیا را برد. در دومین دیدار ۸ برصفر نتیجه را به لوئیجی بوسا ایتالیایی دارنده یک طلا، ۲ نقره و یک برنز جهان واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت.
او در این گروه ابتدا و پس از تساوی ۴ بر ۴ در وقت قانونی مبارزه مقابل روسلان یسماخانبت از قزاقستان با قانون سنشو برنده شد. سپس مقابل کن نیشیمورا از ژاپن به تساوی صفر بر صفر رسید تا با رأی داوران در هانتی پیروز میدان باشد.
آسیابری روز یکشنبه برای کسب مدال برنز با توماس اسکات آمریکایی مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۶۰- کیلوگرم، مجید حسن نیا ابتدا ۲ بر صفرهای گوئن از ویتنام دارنده نقره رقابتهای آسیایی را شکست داد. سپس ۶ بر یک بروس داگلاس از برزیل دارنده ۲ طلا، یک نقره و یک برنز قابتهای قهرمانی جهان را از پیش رو برداشت.
در سومین دیدار با نتیجه ۶ بر ۲ ماتیاس گارسیاگومز از اسپانیا را مغلوب کرد و در ادامه ۴ بر یک مقابل دارخان اسدیلوف قزاقستانی دارنده نقره و برنز جهان و برنز آسیا شکست خورد و به جدول شانس مجدد رفت.
او در این گروه یک بر صفر نادر عزوزی از تونس نایب قهرمان اروپا در سال ۲۰۱۸ را برد تا روز یکشنبه برای کسب مدال برنز با آرای صمدان از ترکیه دیدار کند.
در وزن ۶۷ – کیلوگرم، امیررضا میرزایی در مبارزه اول ۹ بر یک فرانچسکو دی اونفریو از ایتالیا را شکست داد.


در دومین بازی ۵ بر ۳ ماسامیشی فوناهاشی از ژاپن دارنده عنوان قهرمانی جهان را مغلوب کرد. سپس با نتیجه ۸ بر ۶ مارسل تادیسی از مجارستان دارنده عنوان نایب قهرمانی جهان پیروز شد و در مبارزه چهارم مقابل استیون داکوستا فرانسوی دارنده عنوان قهرمانی جهان پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه با رأی داوران در هانتی مغلوب شد و به جدول شانس مجدد رفت.
میرزایی در جدول شانس مجدد یک بر صفر موسی بک سلطان از قزاقستان دارنده نقره و برنز امیدهای آسیا پیروز شد و روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به مصاف استفان پوکورنی از اتریش می‌رود.

در همین وزن هامون درفشی پور یک بر صفر ایکبولجان اوزاکف از ازبکستان نفر سوم آسیا را برد. در دومین دیدار مقابل سوچیرو ناکانو از ژاپن دارنده طلا و نقره امیدهای آسیا و طلا امیدهای جهان پس از تساوی ۳ بر ۳ با قانون سنشو برنده شد تا در مبارزه سوم به مصاف وینسوس فیگوئرا از برزیل دارنده نقره و برنز جهان برود و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسیده و به نیمه نهایی راه یابد.


او در نیمه نهایی ۳ بر صفر نتیجه را به دیدار امیرعلی از قزاقستان واگذار کرد و به جدول رپه شارژ رفت و روز یکشنبه برای کسب مدال برنز با فهد الختامی نماینده عربستانی دیدار می‌کند.

در وزن ۵۰ – کیلوگرم بانوان، سارا بهمنیار ۵ بر ۴ پینگ کو از چین تایپه دارنده برنز امیدهای جهان را در اولین مبارزه برد. در دومین دیدار ۴ بر ۳ مقابل رانران لی از چین دارنده نقره آسیا مغلوب شد و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن ۵۵ – کیلوگرم، فاطمه چالاکی ۹ بر یک از سد ویکتوریا سمانیکوا از اسلواکی گذشت. در مبارزه ۲ مقابل دوروتا باناژیک دارنده عنوان قهرمانی جهان از لهستان پس از تساوی ۲ بر ۲ با قانون سنشو برنده تاتامی شد.
چالاکی در بازی سوم خود پس از تساوی یک بر یک مقابل امیلی توی فرانسوی دارنده طلا و نقره جهان با قانون سنشو برنده مبارزه شد و به دور بعد رفت.
او در مقابل آنجلیکا ترلوگا نفر اول رنکینگ جهان از اوکراین ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد.
چالاکی در جدول شانس مجدد ۳ بر ۲ سارا یامادا ژاپنی نفر سوم جهان در سال ۲۰۱۶ را برد و روز یکشنبه با سلما الشافی از مصر برای کسب مدال برنز مبارزه خواهد کرد.

در همین وزن طراوت خاکسار ۲ بر صفر صابرینا اوهیدانده از فرانسه را مغلوب کرد. سپس
با نتیجه ۶ بر ۲ از سد کارلوتا فرناندز از اسپانیا گذشت. در سومین دیدار یک بر صفر مقابل یون ون ژو از چین تایپه نفر دوم رنکینگ جهان و دارنده ۲ برنز قهرمانی جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۶ و۳ طلا قهرمانی آسیا ۲۰۱۵، ۲۰۱۷و ۲۰۱۸ شکست خورد و به جدول شانس مجدد رفت.
او در این گروه و در دور اول ۸ بر صفر والنتینا زولوتوروآ از کانادا را از پیش رو برداشت. سپس موفق شد یک بر صفرالساندرا حسنی از کرواسی را مغلوب کند و روز یکشنبه کسب مدال برنز با والریا کومیزاکی از برزیل دیدار می‌کند.

در کاتای تیمی مردان، تیم ایران با ترکیب امیربهادر تدین، امیریزدان تدین و سهیل ساجدی فر با تیم‌های کرواسی، کویت و آذربایجان در گروه ۲ همگروه شد و با امتیاز ۲۳.۶ به عنوان تیم دوم به دیدار رده بندی راه یافت.
دیگر تیم کشورمان در این رقابتها تیم ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون بود که توانست ۲۳.۱۴ امتیاز را در گروه یک کسب کند و به عنوان تیم سوم به دیدار رده بندی راه یابد. در این گروه تیم‌های ترکیه، روسیه، اسپانیا و امارات حضور داشتند.


۲ تیم کاتای کشورمان در دیدار رده بندی و برای کسب مدال برنز روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه به مصاف هم می‌روند.

در کاتای انفرادی بانوان فاطمه صادقی که در گروه ۴ و در دور اول با کاتاروهایی از رافاه سیتیونگ از تایلند، تریانا دی اونفریو از ایتالیا، هاتای گو از کانادا، ماریا فورسوا از بلاروس، ولاتکا کیوک از کرواسی و کیو شیمزو از ژاپن همگروه بود ۲۲.۶ امتیاز کسب کرد و به عنوان نفر دوم به دور بعد صعود کرد.
صادقی دور دوم به مصاف نومی نیکوسانتی از ایتالیا، ماسامی سیوادا از ژاپن، راکوئل روی از اسپانیا، ساکورا کوکومای از آمریکا، تای گو از کانادا، تریانا دی اونفریو از ایتالیا و کیو شیمزو از ژاپن رفت و توانست امتیاز ۲۶.۰۶ را کسب کند و به عنوان نفر دوم به دور بعد راه یابد.


او در سومین دور با ناتسوکی شیمزو از ژاپن، سائوری ایشیباشی از ژاپن، اونو هیکارو از ژاپن، گریس لائومو از هنگ کنگ، ساکورا کوکومای از آمریکا، تریانا دی اونفریو از ایتالیا و کیو شیمزو از ژاپن مبارزه کرد و به امتیاز ۲۳.۲۲ رسید و از حضور در ادامه مسابقات بازماند.

درگروه ۷ نیز نگین باقری با کاتاروهایی از مونیکا تاراتاناکول از تایلند، پاتریشیا اسپارترو از پرتغال، میزوکی اوگای از ژاپن، یین یی تانگ از هنگ کنگ، دورتا بالیساروا از اسلواکی، زوزانا آگوستیوا از چک و دیلارا التیمور از ترکیه همگروه شد و در دور اول امتیاز ۲۲.۷۲ را بدست آورد و نتوانست به دور بعد راه یابد و از ادامه رقابت‌ها بازماند.

دیدگاه‌ها