کد خبر : 1592820 | 30 بهمن 1397 ساعت 12:32 | 14K بازدید | 0 دیدگاه

او بیمار بود و نمی توانست پرسپولیس-پدیده را سوت بزند

خسروی: فغانی نه ترمیناتور است نه پلیس آهنی

انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور پشت دروازه دیدار هفته نوزدهم تیم های پدیده و سپیدرود تبدیل به موضوعی چالش برانگیز شده است.

خسروی: فغانی نه ترمیناتور است نه پلیس آهنی

به گزارش" ورزش سه" در حالی که گفته می شد علیرضا فغانی قرار است داور بازی تیم های پرسپولیس و پدیده در یک چهارم نهایی جام حذفی باشد اما خبر رسید که او از قضاوت در این بازی انصراف داده است. اما کمیته داوران بعد از این اتفاق اعلام کرد که علیرضا فغانی یکی از داوران پشت دروازه دیدار هفته نوزدهم لیگ برتر و بازی میان تیم های پدیده و سپیدرود است که در مشهد برگزار می شود. این موضوع باعث شد که این ذهنیت به وجود بیاید که این انتخاب نوعی تنبیه یا جریمه برای فغانی باشد که حاضر به سوت زدن مسابقه دیروز مرحله یک چهارم نهایی نشده است. در همین رابطه علی خسروی در گفت و گو با " ورزش سه" گفت:« بله آقای فغانی به خواست خودش قرار است در این بازی داور چهارم باشد. » داور قدیمی فوتبال ایران در ادامه افزود:« من فکر می کنم رسانه ها خیلی نسبت به بحث داوری حساس شده اند. اگر یک روز یک مربی مثلا علی دایی را در ترکیب نگذارند و به یک بازیکن جوان میدان بدهد می گویند جوانگرایی کرده اما درباره داوران اینگونه نیست.»


خسروی در ادامه گفت:« آقای فغانی بیشتر از دو سال است که در کلاس های فیفا برای کمک داور اضافی یا داور پشت دروازه کار می کند. فدراسیون فوتبال نیز تلاش دارد که وظایف کمک داور اضافی یا داور پشت دروازه را به داوران ایرانی آموزش بدهد. این ها باعث شد تا علیرضا فغانی به خواست خودش و برای آموزش وظایف داور پشت دروازه این مسئولیت را در بازی پدیده و سپیدرود بپذیرد.»


او اضافه کرد:« در دو سه هفته گذشته خیلی ها از خود من درباره نقش کمک داور اضافی سوال داشتند و فکر می کنم این بهترین زمان است که آقای فغانی در یک بازی که استقلال و پرسپولیس یک سر آن نیستند این کار را انجام بدهد تا برای داوران ما یک کار آموزشی انجام بشود ضمن این که حضور یکی از بهترین داوران جهان در پشت دروازه در کل باعث قوت قلب داورها خواهد شد.»


خسروی در ادامه و درباره اینکه عدم پذیرش قضاوت بازی پرسپولیس و پدیده از سوی فغانی و متعاقب آن انتخاب او برای داور پشت دروازه هفته نوزدهم لیگ برتر چقدر به هم ربط دارد گفت:« من ناظر بازی تیم های پدیده و سپیدرود هستم و همین یک ساعت قبل که با علیرضا فغانی برای هماهنگی های بازی پنجشنبه صحبت کردم او واقعا صدایش نشان می داد که بیمار است.» او اضافه کرد:« در لیگ 83-84 بازی بهمن و استقلال اهواز را به جلال مرادی برای قضاوت دادند اما او در مسیر تهران دچار عارضه قلبی شد و نتوانست بیاید. این بازی را به من دادند اما من هم از ناحیه مچ پا مصدوم بودم و حتی به ورزشگاه رفتم اما نتوانستم قضاوت کنم و بازی را داور دیگری قضاوت کرد.»


داور قدیمی فوتبال ایران گفت:« ما داورها و از جمله علیرضا فغانی نه ترمنیتاتور هستیم و نه پلیس آهنی ، فغانی هم انسان است و مثل همه ممکن است بیمار شود. من شهادت می دهم که در آخرین مکالمه ام با فغانی متوجه بیماری او شدم و امیدوارم ایشالله تا زمان بازی پدیده و سپیدرود به سلامت کامل برسد.»

 

دیدگاه‌ها