کد خبر : 1592853 | 30 بهمن 1397 ساعت 14:15 | 23.3K بازدید | 0 دیدگاه

گفت و گو با داور ایرانی نیمه نهایی جام ملت های اروپا

فتحی: جام جهانی دیگر برایم رویا نیست هدف است

داور بین المللی و ایرانی با قضاوت در مرحله نیمه نهایی جام ملت های اروپا به افتخار بزرگی در کارنامه حرفه ای اش دست پیدا کرد.

به گزارش" ورزش سه" دو داور ایرانی حاضر در رقابت های جام ملت های آسیا با حضور در بازی نیمه نهایی و رده بندی توانستند یک افتخار جالب را برای داوری فوتبال ایران به دست بیاورند. زری فتحی داور بین المللی فوتسال ایران در این مسابقات بعد ازداوری خوبی که در بازی مرحله نیمه نهایی داشت به عنوان یکی از داوران بازی رده بندی میان روسیه و اوکراین انتخاب شد و در این بازی قضاوت کرد. فتحی که صبح امروز و با پایان مسابقات جام ملت های فوتسال اروپا به ایران درباره حضورش دراین مسابقات گفت:« سه ماه پیش که ابلاغ حضور در مسابقات آمد متوجه شدم که چه اتفاق بزرگی قرار است در زندگی حرفه ای من رخ بدهد. این نشان می داد که من و خانم (گلاره) ناظمی توانسته ایم با قضاوت هایمان نظر همه ناظران را جلب کنیم.»


او درباره مسابقات جام ملت های اروپا گفت:« ما فوتسال کاملا متفاوتی را در جام ملت های اروپا دیدم به خصوص برای خود من قضاوت بازی اوکراین و روسیه قشنگ ترین و بهترین مسابقه ای بود که داوری کرده بود.»


داور بین المللی فوتسال ایران در ادامه گفت:« بعد از بازی نیمه نهایی که ما قضاوت کردیم یک روز استراحت داشتیم و سپس ابلاغ حضور در بازی رده بندی را به من دادند. این اتفاق درحالی افتاد که خود ما فکر می کردیم این مسابقات را داوران اروپایی قضاوت کنند ولی خب من و خانم ناظمی این شانس را داشتیم که به عنوان داور دوم رده بندی و داور سوم دیدار فینال حضور داشته باشیم و این نشان می داد که قضاوت ما مورد قبول و توجه قرار گرفته است.» او درباره بازی رده بندی گفت:« بازی فوق العاده ای بود و من در کنار داور اسپانیایی این بازی تجربه بسیار بزرگی را به دست آوردم.»

 

1383391


زری فتحی درباره فضای جام ملت ها برای دو داور خانم ایرانی و محجبه گفت:« احترام خیلی خیلی زیادی به ما گذاشته می شد. ما حتی انتظار داشتیم محجبه بودنمان کمی باعث تعجب شود اما برعکس آن ها آنقدر به ما احترام می گذاشتند که من و خانم ناظمی واقعا از این همه لطف و احترام خجالت می کشیدیم.»


داور دیدار رده بندی جام ملت های اروپا در ادامه افزود:« نمی توانم پیش بینی کنم در آینده چه اتفاقی رخ می دهد، ما راه سختی را پیش رو داریم اما من تمام تلاشم را می کنم تا در یک سال آینده در بهترین فرم ممکن باشم تا شانس های بزرگتری را به دست بیاورم.» او اضافه کرد:« با این وجود اما تفاوتی که وجود دارد این است که دیگر قضاوت در جام جهانی(آقایان) برایم رویا نیست بلکه یک هدف است که می خواهم با تلاش زیاد به آن برسم.»  نکته جالبی که درباره این داور خانم فوتسال ایران باید به آن اشاره کرد آمادگی بالای جسمانی است. او در تست های بین المللی انجام شده توانسته حد نصاب آقایان را نیز پاس کند. خودش در این رابطه گفت:« اول می خواهم از مربی بدنسازم تشکر کنم که خیلی کمک کرد تا بتوانم شرایط بدنی خیلی خوبی داشته باشم. در این مدت خودم و خانواده ام شرایط سختی را برای آمادگی جهت قضاوت متحمل شدیم که خداراشکر جواب داد. اما درباره این موضوع باید بگویم قبل از سفر به پرتغال برای مسابقات جام ملت ها، من توانستم در تستی که انجام شد به حد نصاب نمره 62 برسم و در بین خانم ها اول و در میان آقایان پنجم شدم.» او در این رابطه گفت:« این در حالی است که حد نصاب آقایان برای پاس کردن تست 39 است.»


فتحی گفت:« دوست دارم در آخر از برادرم که  بزرگترین حامی زندگی ام  از کودکی تا الان بوده و همچنین خانواده ام که همیشه پا به پای من آمدند تشکر کنم.»

 

1383392

 

دیدگاه‌ها