کد خبر : 1593089 | 01 اسفند 1397 ساعت 12:46 | 113.7K بازدید | 0 دیدگاه

رمز گشایی از انتخاب فغانی به عنوان داور پشت دروازه

انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور پشت دروازه پدیده – سپیدرود نه تنها مورد ناراحتی داور بازی رده بندی جام جهانی 2018 نشده است بلکه اعلام کرده با رضایت کامل به مشهد می رود.

رمز گشایی از انتخاب فغانی به عنوان داور پشت دروازه

به گزارش "ورزش سه"، طبق قانون تنها داور وسط می تواند به عنوان داور پشت دروازه انتخاب شود. بعد از اینکه کمیته داوران تصمیم به استفاده از داور پشت دروازه در بازی های لیگ برتر می گیرد داوران شاخص لیگ برتری به کمیته داوران پیشنهاد می دهند که از ده داور دسته اولی که در تعطیلات زمستانی به ترکیب داوران اضافه شدند به عنوان داور پشت دروازه استفاده کند که این پیشنهاد از سوی اعضای کمیته رد می شود. در ادامه انتخاب برخی از داوران اسمی به عنوان داور پشت دروازه در بازی های هفته های اخیر موجب ناراحتی آنها می شود و حتی یکی از آنها به شوخی خطاب به کمیته داوران می گوید پشت دروازه آنقدر سردمان می شود که از سرما به خود می لرزیم.

 

بعد از این اعتراض ها کمیته داوران تصمیم می گیرد علیرضا فغانی را به عنوان داور پشت دروازه بازی پدیده – سپیدرود انتخاب کند تا نشان دهد در انتخاب داوران پشت دروازه هیچ داوری استثنا نیست. وقتی علیرضا فغانی به عنوان بهترین داور ایران و داور بازی رده بندی جام جهانی 2018 حاضر شده به عنوان داور پشت دروازه در بازی های لیگ برتر کار کند طبیعتا دیگر هیچ داوری بعد از قرار گرفتن در این موقعیت نباید به سیاست گذاری کمیته داوران اعتراض کند.

 

گفتنی است انتخاب داوران لیگ برتری به عنوان داور پشت دروازه البته از نظر درآمدی به سود آنهاست چون کمیته داوران برای داور پشت دروازه هم دستمزد در نظر می گیرد. قرار است تا زمان راه اندازی سیستم VAR در بازی های لیگ برتر داوران پشت دروازه مورد استفاده قرار گیرند.

دیدگاه‌ها