کد خبر : 1594648 | 07 اسفند 1397 ساعت 15:12 | 24.2K بازدید | 0 دیدگاه

رضا رجبی:استقلال را زیر فشار نگذارید

بازیکنان تحمل کنند روزهای خوب در راهند

رضا رجبی معتقد است هر وقت میزان حاشیه ها دراستقلال کم رنگ شده است تیم نتیجه بهتری گرفته است.

بازیکنان تحمل کنند روزهای خوب در راهند

 

به گزارش "ورزش سه"، رضا رجبی پیشکسوت استقلال در خصوص بازی های خوب استقلال در هفته های اخیر اظهار کرد:« من بعد از بازی مقابل پیکان هم گفتم که هر وقت حاشیه ها در استقلال کم رنگ شود تیم شرایط بهتری را پیدا کرده است  ومن به شدت اعتقاد دارم آن چیزی که باعث از بین بردن تیم ها شود همین مسائل حاشیه ای است. شما الان پرسپولیس را ببینید که تا یک ذره این تیم وارد حاشیه شده  نتایج این تیم تا حدی برگشته است.»


 وی درادامه افزود:« وینفرد شفر به جای اینکه بخواهد ازاین شبکه به آن شبکه برود بایدتمرکزش را معطوف مدیریت تیم کند. اگر این حواشی استقلال مدیریت شود با توجه به اینکه استقلال پر مهره ترین تیم لیگ محسوب می شود می تواند در هفته های پیش رو همین نتایج خوب دنبال کند. ضمن آنکه در راه رسیدن به این هدف باید  همه دست به دست هم بدهند .»


وی درخصوص انتقاداتی که به استقلال در ماه های اخیر داشت گفت:« ببینید مثلا ما اگر انتقادی هم می کنیم دیگر از روی حب و بغض که نیست صرفا به خاطر این است  که سال ها در این تیم بدون اینکه ذره ای چشمداشت مالی داشته باشیم بازی کردیم .»


رجبی درباره بازی آخراستقلال مقابل ذوب آهن هم گفت:« استقلال در بازی آخر بازی روانی را ارائه کرد که البته یک مقدار آن بر می گشت به ضعف ذوب آهن چرا که سرمربی  ذوبی ها دیر متوجه نقشه استقلالی ها شد و من فکرمی کنم که فاصله این دو تیم 3 گل نبود.ولی من تنها ترسم این است که استقلال درست مثل بازی با تراکتور در خواب آن 4 گل به پیکان بماند.


من اولین چیزی که برای استقلال فکر می کنم که به نفعش تمام می شود این است که شفر باید به ساختار تیمی خودش را هر چه زودتر بشناسد و به نفراتی که درذهنش به آنها اعتقاد بیشتری دارد بها بدهد. برای مثال ،شفر واقعا باید زودتربه این نتیجه می رسید که صیاد منش به درد این تیم می خورد.

 

1377517


فوتبال روز دنیا به سمتی رفته است که مهاجمان باید  بتوانند یک به یک را عبور کنند و سرعت کافی را در حمل توپ داشته باشند که صیاد منش ازاین خصوصیت برخوردار است.


رجبی همچنین گفت:« در هر صورت استقلال دارد به روزهای خوبی می رسد به شرطی که باشگاه را تحت فشار نگذارند. آقای فتحی درحال حاضر زحمت خود را می کشد و این را فراموش نکنیم که باشگاه بدهکار است و من می دانم که خیلی از پول ها را  پیش خور کردند که بازیکنان باید با سعه صدر این روزا تحمل کنند . چرا که آنها قرارداد دارند و بالاخره به  پولشان خواهند رسید.


رجبی درباره بازیکنان جدید استقلال علی الخصوص پاتوسی گفت:«  متاسفانه از زمان افتخاری بازیکنان زیادی گرفتند که هیچکدام به کار نیامدند. در مورد پاتوسی باید بگویم خوشبختانه خیلی خوب با بقیه بازیکنان ایران هماهنگ شده است و من دلیل این را،شباهت فوتبال او به فوتبال ایرانی می دانم و در کل او شکل خود ایرانی ها بازی می کند .اما ازلحاظ آمادگی بدنی باید تلاش خود را  بیشتر کند .»


وی با رضایت از عملکرد پاتوسی اشاره کرد:« جریان برای پاتوسی نیز به خوبی پیش رفت مثل همان ضربه کرنری که با برخورد به مدافعین پارس تبدیل به گل شد. در کل  من فکر می کنم درخشش بازیکنان جدیدی که به تیم های بزرگ می آیند بستگی به هفته های اولیه دارد که آیا او بتواند مثمرثمر واقع بشود یا  خیر.


درست مثل تبریزی که علی رغم اینکه بازیکن خوبی است  جز در بازی اول به نوعی برایش جریان  خوب جلو نرفت وتوپ هایش تبدیل به گل نشد و متاسفانه هنوز در ترکیب تیم از لحاظ روحی با مشکل مواجه شده است .


نظر رجبی را در خصوص تعداد زیاد بازیکنان مطرح درلیست استقلال و امکان ایجاد حاشیه پرسیدیم واو خاطر نشان کرد:« سوال بسیار خوبی پرسیدید. شما بروید ببینید چرا پرسپولیس در فصل گذشته تا مرحله نهایی آسیا پیش رفت . در تیم های استقلال و پرسپولیس نفرات زیاد واقعا معضل بزرگی  است.  در کلاس ها به ما تاکید زیادی روی این موضوع می کردند که حتی  این موضوع درباره تعداد اعضای کادر فنی هم صادق است که  گاهی افزایش نفرات ممکن است به ضرر تیم تمام شود.


مثلا در بازی های بعدی به  حساب  اینکه صرفا بخواهد به کسی دیگر بازی داده شود  مربی بیاید بازیکنی را که در ترکیب خوب جواب داده است نیمکت نشین کند که اگر یک مربی بخواهد فارغ از هرچیزی صرفا به بازیکنی از ترس اعتراضش بازی بدهد محال است که نتیجه بگیرد.

دیدگاه‌ها