کد خبر : 1596796 | 15 اسفند 1397 ساعت 16:40 | 19.5K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه سالروز تولد آندو

کسی که مثل هیچکس نیست

امروز تولد یکی از بازیکنان خوب ارمنی تاریخ فوتبال ایران است که سابقه بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران را هم برعهده داشته است .

کسی که مثل هیچکس نیست

به گزارش "ورزش سه" تاریخ فوتبال ایران همواره در برهه های مختلف چه در رده باشگاهی و چه در رده های ملی  شاهد بازیکنانی ارمنی تبار و در عین حال  ایرانی بوده است که هر کدامشان درعصر خودشان بازیکنانی تاثیر گذار و البته با اخلاق بوده اند .


کمتر به خاطر داریم که بازیکنی ارمنی با هر درجه از میزان شهرت و محبوبیتش وارد مسائل حاشیه ای شده باشد و این خاصیت  بارز را می توانستیم در قامت باشگاه آرارات ببینیم که متاسفانه این روزها کمتر محلی از اعراب دارد.


اگر بخواهیم تعدادی از آنها را نام بریم می توانیم به این نام ها اشاره کنیم که هر کدامشان در تیم های باشگاهی و حتی  تیم ملی روزهای خوبی را پشت سر گذاشتند.


کاروحق وردیان، ویگن زینعلی،آندرانیک اسکندریان،ادموند اختر، وازگن صفریان،مارکار آقاجانیان ، فرد ملکیان، ادموند اختر، ادموند بزیک و... در نهایت آندارنیک تیموریان یا همان آندوی فوتبال ایران که امروز روز تولد این هافبک جنگنجو و خستگی ناپذیر فوتبال ایران است.


 آندو فوتبالش را در کنار نسل موفق باشگاه استقلال همراه با مجتبی جباری، خسرو حیدری، وحید طالب لو، امیر حسین صادقی، پیروز قربانی و... در امید های آن تیم پی گرفت و به همراه با همین باشگاه به عناوین زیادی دست  پیدا کرد.

 

1174715


برای تیموریان درخشش درجام جهانی آلمان کافی بود که تا مرز شاگردی بیگ سم(سام الاردایس) پیش برود و به جرات می توان گفت اگر آن مصدومیت برایش اتفاق نمی افتاد وی مدت بیشتری در انگلستان دوام می آورد،اما امان از مصدمیت های بی موقع که مانع از آن شد تا از درخشش در فوتبال انگلیس بیشتر لذت ببریم .


  بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال ایران بدون شک سقف آرزوی هر فوتبالیستی در ایران است افتخاری که آندرانیک تیموریان  به شایستگی بدان  دست پیدا کرد. پس باید او را جزو دردانه های فوتبال ایران  به شمار بیاوریم و به احترام تمام  جان کندن هایش کلاه از سرمان برداریم و به او احترام بگذاریم.


از پاس دیدنی او به گوچی در خاک کره و یا آن  شوت پروانه ای به بوریرام  و یا  لحظه اولین گل یک ایرانی در خاک انگلستان،  سکانس های ماندگاری است که در طی 18 سال دوران بازیش از خود دراذهان همه بر جای گذاشته است.

 

1069805


امروز 15 اسفند 97 تولد  آندوی فوتبال ایران است . او امروز شمع 36 سالگیش را فوت می کند در حالی که  قطعا فوتبال ایران رشادت های  او را در طول دوران فوتبالش هرگز از یاد نخواهد برد  چرا که نام آندرانیک تیموریان در دفتر  فوتبال ایران حک شده است .
تولدت مبارک سامورایی

 

دیدگاه‌ها