کد خبر : 1597759 | 19 اسفند 1397 ساعت 14:58 | 49.4K بازدید | 0 دیدگاه

اسلامیان: اگر بخواهید روند خصوصی سازی را قطعی کنید...

استقلال و پرسپولیس ظرف سه سال از بین می‌روند

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مجمع سالانه، تقاضای اداره فوتبال تنها توسط اعضای مجمع و اعتماد به آنها را در حضور وزیر ورزش و معاون او مطرح کرد.

استقلال و پرسپولیس ظرف سه سال از بین می‌روند

به گزارش "ورزش سه"، محمود اسلامیان به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امروز در مجمع سالانه حضور یافت. او به عنوان یکی از نفرات سخنگو در این مراسم صحبت های خود را درباره شرایط حق پخش و همینطور عدم خصوصی شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح کرد.


عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: دو تفکر در دنیا وجود دارد یکی اینکه می گوید همه کارها را باید دولت انجام دهد و مردم کاری نداشته باشند. به مانند وضعیت اقتصادی ما که تقریبا 80 درصد آن دست دولت است. علیرغم اینکه منابعی بی نظیر در این مملکت وجود دارد فقط به دلیل اینکه هر سال یک مدیر در شرکتی می گذارند احوالی اینچنینی به وجود آمده است. امکان ندارد در دنیا کشوری به وسعت ایران با این منابع پیدا کنید. بهرحال این یک تفکر غلط است. در بقیه اوضاع هم همینطور است.


او ادامه داد: دولت باید نقش نظارتی داشته باشد و از مردم حمایت کند. یعنی مجمعی مانند اینجا، شصت هفتاد نفر حضور دارند و همه زحمت کل کشور دست این هاست چه کسی بهتر از این ها می تواند برای فوتبال ایران تصمیم بگیرد؟ واقعا این قانون گریزی نیست اما باید این را روشن کرد فدراسیون فوتبال و بقیه فدراسیون ها باید دولتی باشند یا خیر. اگر دولتی باشند که باید مطابق با قوانین تعیین شده در دولت پیش برود. تجربه این موضوع در دنیا مشخص شده است که کارها باید به دست مردم سپرده شود و به دست آنها پیش برود که آقای روحانی نیز اخیرا دوباره بر این موضوع تاکید کردند و دولت نیز باید نقش نظارتی و حمایتی داشته باشد. اگر دولت رفت برای اجرا، مثل این می ماند که ناظر و پیمانکار برای یک ساختمان در حال احداث، یکی باشند. معلوم است که چه بر سر حال و روز آن ساختمان می آید.


اسلامیان درباره حق پخش تلویزیونی نیز گفت: اما نکته دوم هم به حق پخش بر می گردد. در حال حاضر هفتاد درصد درآمد تیم های دنیا از حق پخش است. اگر راه دیگری هم هست بیایند و بگویند. با عرض معذرت از آقای داورزنی، من می گویم اگر قرار باشد دو تیم استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند در سه سال شکست خواهند خورد. چرا ؟ وقتی شما هفتاد درصد درآمد خود را ندارید دچار مشکل خواهید شد. حالا شاید بتوان با پیامک و راه هایی از این قبیل یکی دو فصل را پشت سرگذاشت ولی همیشگی نیست.


او ادامه داد: خواهش من از آقای داورزنی و وزارت ورزش این است که ادامه این وضع برای فوتبال ایران درست نیست. دوستان می دانند کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا دو نماینده فرستادند و حق پخش بازی های ما را سالی یکصد و پنجاه میلیون دلار برآورد کردند. این در حالیست که مثلا عربستان یکصد و بیست میلیون دلار حق پخش تلویزیونی دارد. فوتبال سه پایه دارد. یکی مردم و علائق آنهاست. علاقه مردم ایران به فوتبال آنها را در 10 کشور اول قرار می دهد. دوم فدراسیون فوتبال و مدیریت آن است که باید بگذارند ثبات داشته باشد.


عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره وضعیت اقتصادی نیز حرف های خود را این گونه ادامه داد: سوم هم چرخه اقتصادی است. من معتقدم که حق هم گرفتنی است. اگر در چهار پنج سال آینده این موضوع برای فوتبال ایران حل نشود قطعا به بن بست خواهیم خورد. یا همین شرایط باید درست شود و یا بیایند و بگویند راه دیگری هم برای نجات فوتبال هست. آقای داورزنی اگر این مسئله حل شود شک نکنید در فوتبال کشور یک تحول و یا یک جهش به وجود خواهد آمد.


او ادامه داد: از وزارت ورزش می خواهم فوتبال را بگذارند همین رئیس هیات ها اداره کنند خدا می داند که فوتبال ایران در آن صورت بلند خواهد شد. بغل گوش ما قطری ها و چند کشور دیگر در حال سرمایه گذاری های زیادی هستند. بله با فداکاری و شجاعت و هر چیزی می توان کمی به پیش رفت اما اگر چرخه اقتصادی درست نشود اتفاق مهمی نمی افتد. در حال حاضر مثلا بخش خصوصی می آید و در فوتبال مثلا به مدت دو سال در هر جایی که سرمایه گذاری می کند و می بیند هیچ بازگشتی برای او نداشته است و انتظار می رود حداقل اصل پولش دربیاید.  آقای زنوزی چند سال می توان این طور ادامه دهد؟ حداقل باید اصل پول او برگردد. همین یک مسئله باید توسط دولت مدیریت شود تا وضعیت چرخه اقتصادی باعث حداقل بازگشت اصل پول شود که در حال حاضر این گونه نیست.

 

دیدگاه‌ها