کد خبر : 1597956 | 20 اسفند 1397 ساعت 11:22 | 12.6K بازدید | 0 دیدگاه

از تسلیم تا افتخار با شاگردان برانکو

قاب‌های خاطره‌ساز از جدال پرسپولیس – السد

پرسپولیس فصل گذشته تقابل‌های ویژه و خاطره سازی با السد قطر پشت سر گذاشت و در نهایت موفق شد به بزرگترین افتخار باشگاهی تاریخ خود دست یابد.

به گزارش "ورزش سه"، داستان صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا ارتباط ویژ‌های با تیم السد داشت. آنها روزهای تلخ و شیرینی را برابر این تیم پشت سر گذاشتند و طی چهار دیدار فصل گذشته سرنوشت آنها دستخوش تغییرات زیادی شد؛ از نگرانی بابت عدم صعود از مرحله گروهی تا صدرنشینی و حذف مدعی اصلی قهرمانی.


وقتی پرسپولیس لیگ قهرمانان را در فصل گذشته آغاز کرد کمتر کسی به ادعای برانکو مبنی بر انگیزه‌اش برای دستیابی به عنوان قهرمانی توجه کرد. آن هم در شرایطی که حتی کارلوس کی‌روش نیز اعتمادی به باشگاه‌های ایرانی و بازیکنان شاغل در آن نداشت و مدعی شده بود وقتی آنها قادر به موفقیتی در این رقابت‌ها نیستند، بهتر است تمرکز روی تیم ملی و حضور بازیکنان در اردوی آن برای دستیابی به موفقیت باشد. برانکو اما با بر خلاف فصل جاری، فصل را با برد 3 گله در آزادی مقابل نماینده ازبکستان استارت زد و در ادامه راهی دوحه شد تا برابر السد قرار گیرد. با این حال شکست 3 گله مقابل این تیم آنها را با ناامیدی بزرگی بابت حتی از دست دادن شانس صعود مواجه کرد.

 

1389563

 

آغاز مسیر با یک باخت ناامید کننده و سه گله و اکنون استارت دوباره. نتایج بعدی اما کاملا به سود سرخپوشان بود؛ برتری یک گله در آزادی، برتری یک گله در دوحه و در نهایت تساوی یک - یک که صعود شاگردان برانکو را به فینال بهمراه داشت. اکنون چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

 

 

1389568

 

اولین تقابل در فصل گذشته و کسانی که دیگر در ترکیب پرسپولیس نیستند؛ فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی، گادوین منشا، محسن ربیع خواه، وحید امیری، محمد انصاری. ترکیب تیم نسبت به یک فصل گذشته با تغییرات بزرگی همراه شده است و باید دید ترکیب جدید چه رویاپردازی را در این تورنمنت دنبال خواهد کرد.

 

 

1389562

 

این تصویر آخرین فرصت شادی السدی‌ها مقابل پرسپولیس است؛ جایی که آنها با برتری سه بر یک در مرحله رفت گروهی خوش بین به صعودی آسان و پشت سر گذاشتن نماینده ایران بودند. یک شکست تلخ و سنگین که البته به خوبی طی سه بازی بعدی جبران شد و این پرسپولیسی‌ها بودند که شادی را به اردوگاه تیم خود آوردند.

 

 

1389571

 

السد قطر در بازی برگشت مرحله گروهی؛ آنها برابر پرسپولیس شکست خوردند تا شانس صدرنشینی را از دست بدهند و یک باخت باورنکردنی برای آنها شکل گیرد. حسین ماهینی که اکنون دوران دوری از میادین را به دلیل عمل جراحی پشت سر می‌گذارد و رفته رفته آماده بازگشت شده، شاهد عصبانیت باورنکردنی السدی‌هاست که به دنبال راهی برای فرار از شکست در آزادی هستند.

 

 

1389569

 

یک سیو نجات بخش دیگر از علیرضا بیرانوند که تیم را صدرنشین مرحله گروهی روانه دور بعد کرد؛ بغداد بونجاح در آخرین دقایق بازی فرصت ایده آلی نصیب خود کرد که تکل دو بازیکن پرسپولیس نیز مانع از ضربه او نشد و تنها بیرانوند بود که با واکنش دیدنی خود مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد. پرسپولیس برد و برخلاف پیش بینی‌ها صدرنشین راهی مرحله بعدی شد. شاید همین مساله باعث افزایش اعتمادبنفس آنها و حضورشان در فینال شده باشد.

 

 

1389570

 

مرتضی پورعلی گنجی از یک سال پیش که برابر پرسپولیس با پیراهن السد قرار گرفته، دو تیم باشگاهی و دو تورنمنت مهم را پست سر گذاشته است. او اکنون در ترکیب حریف نیست و البته بازیکنان پرسپولیس به دنبال این هستند تا ناراحتی‌اش بابت شکست با گل بخودی او را از دلش در بیاورند. پورعلی گنجی اکنون در تیم العربی قطر حضور دارد و روزهای خوبی را با این تیم پشت سر می‌گذارد.

 

 

1389567

 

محمد انصاری که در این بازی غایب است، با ارسال دیدنی خود باعث اشتباه بازیکن السد (مرتضی پورعلی گنجی) شد تا گل پیروزی بخش سرخپوشان به نامش شود. مدافع چپ پرسپولیس که این روزها دوران نقاهت بعد از عمل جراحی را پشت سر می‌گذارد، یکی از غایبین ویژه این بازی محسوب می‌شود که حضورش می‌توانست جذابیت بیشتری به ترکیب سرخپوشان ببخشد.

 

 

1389560

 

سیامک نعمتی در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی یکی از تاریخی‌ترین گل‌های پرسپولیس را به نام خود کرد و با به تساوی کشاندن بازی، پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند. این آخرین تیری بود که شاگردان برانکو ایوانکوویچ به تیم مدعی قهرمانی السد و ارتش ژاوی و گابی، بونجاح و ... زدند.

 

 

1389561

 

یکی از چند سیو خاطره انگیز علیرضا بیرانوند در فصل گذشته؛ در دقایق پایانی و در شرایطی که السد با این ضربه سر ژاوی می‌توانست سکوت مرگباری را در سکوهای آزادی حکمفرما کند، شماره یک پرسپولیس با واکنشی اعجاب انگیز آنها را به فینال برساند.

 

 

1389564

 

یکی دیگر از قاب‌های ویژه جدال‌های دو تیم مربوط به اشک های بشار رسن است؛ بازیکنی که چند روز قبل از این دیدار مادرش فوت شد و در شرایطی که تصور می‌شد برای این بازی به تهران بازنگردد با درک شرایط تیم در جدال با السد قطر حضور یافت و یکی از نمایش‌های موفق خود را به اجرا گذاشت و تیمش را به فینال این بازی‌ها رساند.

 

 

1389565

 

آقای گل فصل گذشته لیگ قهرمانان بعد از اینکه در بازی اول مرحله گروهی با درخششی خیره کننده زمینه ساز برد تیمش شد، در ادامه در دام مدافعان موفق پرسپولیس و اللخصوص شجاع خلیل زاده گرفتار آمد و دقایق سختی را پشت سر گذاشت و نتوانست راه به جایی ببرد. تنش‌های بین این بازیکن و شجاع خلیل زاده یکی از اتفاقات ویژه تقابل دو تیم محسوب می‌شود که در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی حاشیه ساز هم شد.

 

 

1389566

 

این نیمکت تیمی است که در بازی نیمه نهایی مقابل السد جواز حضور در فینال را به دست آورد. نیمکتی غیر قابل تصور نسبت به نیمکت رقیب و البته تیمی که امروز قرار است مقابل السد قرار گیرد. از این نیمکت هم تنها آدام همتی، بوژیدار رادوشوویچ و سعید حسین پور حاضر هستند و بعید است فرصتی برای حضور در ترکیب به دست بیاورند. با این حال صعود اعجاب انگیز پرسپولیس به فینال فصل گذشته با این پتانسیل یکی از اتفاقات باورنکردنی دنیای فوتبال خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها