کد خبر : 1599674 | 27 اسفند 1397 ساعت 10:41 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

رفتارهای اشتباه کی روش چهره اش را خدشه دار کرد

فرکی: انتخاب سرمربی تیم ملی نباید طولانی شود

در حالی که فدراسیون فوتبال هنوز جانشین کارلوس کی روش را انتخاب نکرده، مربی سابق تیم ملی معتقد است که از دست رفتن زمان به ضرر تیم ملی خواهد شد.

به گزارش" ورزش سه" حسین فرکی سرمربی تیم پیکان و مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در حاشیه مراسم تجلیل از بهترین های ورزش شهر قدس در رابطه شرایط اینروزهای تیم ملی و انتخاب سرمربی تیم ملی گفت:« انتخاب سرمربی تیم ملی یک موضوعی است که حساسیت های زیادی را دارد و بهتر است که برای تصمیم گیری زمان زیادی را صرف نکنیم. چون علاوه بر از دست رفتن زمان شکل گیری تیم ملی، گمانه زنی ها و گزینه ها برای این پست بیشتر شده و در نهایت ممکن است تصمیم گیرندگان را دچار اشتباه کند.»


او افزود:« اگر بتوانیم در زمان مناسب گزینه خوبی را انتخاب کنیم که به فوتبال ما خدمت کند به نظرم اتفاق خیلی خوبی خواهد بود.» فرکی که تجربه حضور روی نیمکت تیم ملی را در سال های قبل دارد در پاسخ به این سوال که آیا گزینه ایرانی را مناسب می داند یا خارجی هم گفت:« من تجربه همکاری هم با مربی خارجی و هم مربی ایرانی را در تیم ملی دارم. می توانم بگویم هم مربی ایرانی و هم خارجی برای فوتبال ایران موفقیت هایی به دست آوردند اما این را هم می توانم بگویم که مربیان ایرانی چیزی کمتر از مربیان خارجی ندارند. اما حساسیتی که روی مربی ایرانی وجود دارد سال ها است که مانع از انتخاب مربی داخلی برای تیم ملی می شود و ما مجبور می شویم از مربی خارجی استفاده کنیم.»

 

1391747


فرکی ادامه داد:« مربی خارجی هم برای شناخت فضا و تیم و پیاده کردن افکارش به زمان نسبتا زیادی نیاز دارد و به همین دلیل است که معتقدم فدراسیون سریعتر باید بهترین گزینه را برای تیم ملی انتخاب کند و این باید گزینه ای باشد که بعدا باعث پشیمانی نشود. به نظرم در حال حاضر نباید روی داخلی و خارجی بودن مربی تیم ملی بحث کنیم و تنها باید بهترین گزینه را انتخاب کنیم.»


مربی سابق تیم ملی و حال حاضر پیکان درباره کارلوس کی روش و حضور هشت ساله اش هم در ایران گفت:« کی روش هشت سال برای ایران زحمت کشید و تیم را در دو دوره متوالی به جام جهانی برد اما در جام های جهانی ما خیلی شبیه ادوار گذشته عمل  کردیم ضمن اینکه در دو دوره جام ملت ها نتایج خوبی نگرفتیم و موفق نبودیم. در مجموع فوتبال ما روزهای تلخ و شیرینی را با کی روش سپری کرد.» او گفت:« کی روش مربی بزرگی بود و خدماتی هم به فوتبال ما ارائه کرد اما نظر شخصی ام این است که او خیلی بهتر می توانست با فدراسیون، افکار عمومی و رسانه ها تعامل کند،  هرچند طرفدارانی هم در بین افکار عمومی داشت اما من به شخصه نسبت به رفتار و نگاهش انتقاد دارم. ایشان در وظایفی که داشت اشتباه کرد و شاید هم مسئولان او را خوب نسبت به تعهدات و وظایفش راهنمایی و یا با او اتمام حجت نکردند. این اتفاق در نهایت باعث شد که به شخصیت و چهره کی روش خدشه وارد شود به طوری که امروز دو گروه وجود دارند:  عده ای که کی روش را دوست دارند و گروه دیگری که او را دوست ندارند. همین اتفاق ها باعث شد که کی روش محبوبیتش را از دست بدهد.»

دیدگاه‌ها