کد خبر : 1600248 | 02 فروردين 1398 ساعت 15:53 | 37K بازدید | 0 دیدگاه

همیشه برای تیم المپیک کارشکنی کرده اند

چینی: مربی پرسپولیس بازیکنانش را به تیم امید نداد

تیم المپیک ایران امروز راهی را آغاز می کند که در چهل و اندی سال قبل و در حالی که همیشه تیمی متشکل از ستاره ها بوده نتوانسته است در آن به موفقیتی برسد.

چینی: مربی پرسپولیس بازیکنانش را به تیم امید نداد

به گزارش" ورزش  سه" تیم امید ایران همیشه تیمی جذاب بوده چرا که ستاره های جوان فوتبال ایران در آن بازی کرده اند اما در رسیدن به مرحله نهایی بازی های المپیک دهه ها است که هیچ موفقیتی به دست نیامده است. تیم امید ایران امروز برای حضور در رقابت های المپیک 2020 توکیو بازی های مرحله مقدماتی اش را با بازی برابر ترکمنستان در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد کرد. علی چینی بازیکن و مربی سابق تیم امید (المپیک)ایران درباره شرایط این تیم گفت:« ابتدا می خواهم سال نو را به همه مردم عزیز ایران تبریک بگویم و برایشان آرزوی سالی پراز موفقیت را داشته باشم. درباره تیم المپیک هم من در سه سالی که به عنوان مربی در کنار تیم امید بودم و قبل از آن افتخار پوشیدن پیراهن این تیم را داشتم فهمیدم که تیم امید یک تیم واقعا باارزش برای فوتبال ملی هرکشوری است. این تیم پشتوانه تیم بزرگسالان است.» او افزود:« در زمان ما که علیرضا منصوریان سرمربی تیم امید بود بازیکنانی چون مرتضی پورعلی گنجی، علیرضا بیرانوند، مهدی طارمی، کمال کامیابی نیا، علیرضا جهانبخش و خیلی های دیگر در تیم امید بودند که بعدها ستون های تیم ملی بزرگسالان شدند. به همین دلیل می گویم که تیم امید برای فوتبال هرکشوری خیلی اهمیت دارد. امیدوارم امروز و همچنین در بازی های پیش روی تیم امید مردم و رسانه ها حمایت کامل را از تیم بکنند.»


مربی سابق تیم امید افزود:« با درایتی که از کرانچار و کادرفنی و همچنین مدیریت تیم امید سراغ دارم امیدوارم بتوانیم از صعود کنیم و بعد از سال ها به حقمان برسیم.» او درباره حذف تیم امید در دوره علیرضا منصوریان هم گفت:« ما عجیب و غریب حذف شدیم و بعد از آن هم علیرضا منصوریان استعفا داد. در زمان ما یکسری از مربیان بازیکنانشان را ندادند. مثلا علی دایی که سرمربی پرسپولیس بود محسن مسلمان، امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده و پیام صادقیان را به تیم امید نداد و ما نصف و نیمه به مسابقات رفتیم و در حالی که اگر تمام پتانسیلمان را داشتیم می توانستیم راحت صعود کنیم.» علی چینی همچنین درباره اتفاقات بازی قطر و استفاده از بازیکنی که محروم بود هم گفت:« آقای حاجیلو سرپرست تیم بود و نمی دانم اعلام کرده بودند به او یا نه؟! هرچه بود کارشکنی هایی انجام شد تا نتیجه نگیریم.»


او که زمانی عضو یکی از پرستاره ترین تیم های المپیک ایران در مقدماتی المپیک 1996 آتلانتا بوده است درباره آن تیم گفت:« سرمربیگری آن تیم را حسن آقا حبیبی به عهده داشت. مهدی مهدوی کیا، مهرداد میناوند، اسماعیل حلالی، کریم باقری، ادموند بزیک و خیلی دیگر از بهترین های فوتبال ایران در تیم امید بازی می کردند و من در این تیم دفاع وسط بودم. اینکه چرا آن تیم به المپیک نرفت شاید چون تیم امید همیشه با مشکل امکانات و کارشکنی ها مواجه است. آن تیم آنقدر بازیکن داشت و آنقدر تیم خوبی بود که در بازی با امارات 100 هزارنفر به ورزشگاه آمده بود. به هر جهت شاید قسمت نبود و شاید این تیم امید باید جور همه را بکشد و بالاخره ما را به المپیک ببرد.» مربی سابق استقلال دربخش دیگری از صحبت هایش به انتخابات هیات فوتبال استان تهران پرداخته و گفت:« هیات فوتبال استان تهران قلب تپنده فوتبال تهران است. امسال گزینه های خوبی کاندید شدند و امیدوارم کسی انتخاب شود که از جنس فوتبال باشد، فوتبال را بفهمد و بتواند زخم های فوتبال را پانسمان کند. خوشحالم که بین کاندیداها فوتبالیست های تحصیلکرده حضور دارند که در رده ملی بازی کرده اند. »


چینی در انتها گفت:« در آخر باید راجع به یک موضوع مهم صحبت کنم. اگر "نود" و عادل فردوسی پور نبودند اوضاع فوتبال ایران خیلی وخیم تر از امروز بود. عادل فردوسی پور با برنامه اش مقابل خیلی از فسادها و مدیران الکی ایستاد. من معتقدم این تلویزیون است که از نبود عادل متضرر می شود. ما فوتبالی ها باید نشان بدهیم که پشت فردوسی پور هستیم و از او و برنامه اش حمایت می کنیم.»

دیدگاه‌ها