کد خبر : 1600739 | 06 فروردين 1398 ساعت 11:11 | 18.1K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت؛ به عنوان تیم اول صعود کنید نه تیم دوم

تیم امید امروز در آخرین بازی مرحله مقدماتی المپیک 2020 توکیو میزبان عراق است و در صورت پیروزی در این دیدار با هر نتیجه ای 9 امتیازی می شود و به عنوان صدرنشین گروه c راهی دور پایانی بازی ها خواهد شد.

یادداشت؛ به عنوان تیم اول صعود کنید نه تیم دوم

به گزارش "ورزش سه"، نتیجه ای غیر از این رای به دومی ایران خواهد داد و دراین صورت هم شانس صعود برای ایران وجود دارد به این خاطر که از بین 11 تیم دوم پنج تیم راهی دور دوم می شوند. هر چند در حال حاضر وضعیت 5 تیم دوم از ایران بهتر است و اگر پرونده بازی ها هم اکنون بسته می شد ایران جزو 5 تیم برتر دوم قرار نمی گرفت.

 

اما انتظار از شاگردان کرانچار این است امروز با شکست عراق به عنوان تیم اول راهی دور بعدی بازی ها شوند. تیمی که می خواهد در ماه های آینده در تایلند با 15 تیم دیگر برای کسب سهمیه المپیک بجنگد حتما باید شایستگی عبور از سد تیم خوب عراق را داشته باشد در غیر اینصورت به همه ثابت خواهد کرد یارای صعود را نخواهد داشت. تیم امید در ماه های اخیر تدارک بسیار خوبی داشته، 8 بازی تدارکاتی و اردوهای متعدد هم نشان از این دارد که تیم کرانچار در بهترین وضعیت بسر می برد. از سویی بازیکنانی در ترکیب تیم امید حضور دارند که در رده سنی نوجوانان و جوانان حضور در جام جهانی را تجربه کرده اند و در بازی های لیگ برتر هم شاهد بازیهای درخشان از آنها بودیم. نمونه اش رضا شکاری که قبلا با پیراهن ذوب آهن دروازه پرسپولیس را باز کرده بود یا مهدی قائدی که یکی دو فصل پیش در ترکیب استقلال به میدان آمد.

فوتبال ایران در رنکینگ آسیا در رتبه نخست قرار دارد و به طور حتم این به خاطر توانمندی فوتبال ایران است و این طور نیست این داشته تنها به خاطر عملکرد تیم ملی بزرگسالان به دست آمده باشد. از سویی فوتبال بزرگسالان برگرفته از فوتبال پایه کشور است و این حسی که باید بازیکنان تیم امید هم درک کنند. تیمی که می خواهد به المپیک صعود کند حتما باید از سد عراق عبور کند و این کمترین شایستگی تیم کرانچار و شاگردانش است. البته اکنون تیم ایران می بایست در صدر جدول گروه c می بود اما در بازی با ترکمنستان و یمن اینقدر فرصت سوزی کرد که این موقعیت در اختیار عراق قرار گرفت و اکنون عراق به لطف مساوی هم به دور بعدی بازی ها به عنوان صدرنشین صعود خواهد کرد.

 

عراق طبیعی است امروز برای مساوی بازی کند و این کمی کار را برای ایران سخت خواهد کرد. عراق می آید با ارایه بازی بسته و فشرده روزنه های نفوذ به سوی ایران را ببندد و با استفاده از ضد حملات در پی رسیدن به گل باشد. در چنین شرایطی تنها بازی خونسردانه به کمک تیم امید خواهد آمد و اینکه در هر حمله ای به در بسته می خورد از نو تلاش کند. خوشبختانه تیم امید در ترکیب بازیکنانی با غنای تکنیکی بالا در اختیار دارد مثل قائدی و شکاری که می توانند در چنین مسابقاتی گره کور بازی را باز کنند و به واقع جای نگرانی نیست.

 

امروز بی شک حضور پرشور تماشاگران می تواند برای امیدها یک وزنه باشد. جو استادیوم می تواند امیدها را به یک پیروزی شیرین و دلچسب دلگرم کند و صعود این قدر ارزشمند است که تماشاگران بهای حضور در آزادی را به جان بخرند.

 

پژمان راهبر

دیدگاه‌ها