کد خبر : 1602546 | 16 فروردين 1398 ساعت 10:36 | 20.3K بازدید | 0 دیدگاه

تنیس روی میز در سال ۹۷

شکستن طلسم ۵۲ ساله توسط نوشاد

تنیس روی میز در سال گذشته روزهای خیلی خوبی را پشت سر گذاشت و اتفاقات مثبتی که در این رشته رخ داد بسیار چشمگیر بود.

 شکستن طلسم ۵۲ ساله توسط نوشاد

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایسنا، برای تنیس روی میز در سال ۹۷ اتفاقات خوبی رخ داد و باعث شد حتی نگاه‌ها به سمت این رشته تغییر کند. اتفاقاتی چون صعود به دسته یک جهان و کار تاریخی نوشاد در بازی‌های آسیایی باعث شده این رشته به خوبی خودش را از بقیه رشته‌های راکتی جدا کند و نشان دهد می‌توان کار غیرممکن را به ممکن تبدیل کرد. با مدیریت علی قارداشی، تنیس روی میز از موفق ترین فدراسیون‌های ورزشی در سال ۱۳۹۷ بود.

 

در ادامه نگاهی به مهمترین اتفاقات تنیس روی میز در سال ۹۷ داریم:

 

*صعود به دسته یک جهان برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی

 

تیم ملی پینگ پنگ ایران در مسابقات تیمی قهرمانی جهان برای صعود از دسته دو به دسته یک جهان تلاش کرد. در نهایت هم تیم پرستاره ای که نوشاد و نیما عالمیان، افشین نوروزی، امین احمدیان و میعاد لطفی را در اختیار داشت توانست علاوه بر کسب مقام ۲۶ جهان به برای نخستین مرتبه پس از انقلاب اسلامی به دسته یک جهان صعود کند.

 

*انجام یک کار تاریخی در بازی‌های آسیایی به دست نوشاد

 

پس از مسابقات تیمی قهرمانی جهان، پینگ پنگ بازان ایران برای بازی‌های آسیایی آماده شدند و همه امید داشتند که این بازیکنان که روند صعودی خوبی را در پیش گرفتند در جاکارتا هم عملکرد خوبی از خود نشان دهند. اما در یک اتفاق تاریخی و در شرایطی که کمتر کسی تصور می‌کرد، نوشاد عالمیان توانست پس از ۵۲ سال پینگ پنگ ایران را صاحب مدال کند. عالمیان با شکست نفر ۱۰ جهان راهی مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی شد و به مدال برنز رسید.

 

*تاریخ سازی پسران جوان در آسیا

 

یکی دیگر از اتفاقات تاریخی که برای پینگ پنگ ایران در سال ۹۷ رقم خورد کسب مدال برنز تیمی در قهرمانی جوانان آسیا بود که پس از ۶۰ سال به دست آمد. تیم پسران ایران با شکست کره جنوبی و صعود به مرحله نیمه نهایی قهرمانی جوانان آسیا توانست به مدال برنز برسد.

 

*احمدیان نماینده ایران در المپیک جوانان

 

امین احمدیان که از پینگ پنگ بازان جوان ایران است توانست سهمیه المپیک جوانان را بگیرد و در این رویداد حضور داشته باشد. او در المپیک جوانان تا مرحله یک هشتم نهایی پیش رفت اما با شکست برابر حریفش حذف شد.

 

*نیما راهی فرانسه شد

 

از دیگر اتفاقات قابل توجه در سال ۹۷، لژیونر شدن نیما عالمیان بود. این بازیکن به تیم ویلنووا فرانسه پیوست که اتفاق خوبی در زندگی این ورزشکار محسوب می‌شود.

 

البته نوشاد عالمیان هم به فکر این افتاد که لژیونر شود اما تیم مناسبی برای او پیدا نشد.

 

تنیس روی میز سال ۹۷ در یک نگاه:

 

مهمترین اتفاق سال: صعود به دسته یک قهرمانی تیمی جهان

 

غیره منتظره ترین اتفاق سال: کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی

 

تاریخ سازی: کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی و برنز تیمی قهرمانی آسیا

 

بهترین ورزشکار: نوشاد عالمیان

 

مهمترین رویدادهای پیش رو: مسابقات قهرمانی جهان و مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰

دیدگاه‌ها