کد خبر : 1602634 | 16 فروردين 1398 ساعت 19:50 | 86K بازدید | 0 دیدگاه

سپاهان مثل پرسپولیس و تراکتور و استقلال

نساجی 0 - سپاهان 0؛ برد نمی‌دهیم حتی به شما!

تیم فوتبال سپاهان علیرغم تمام حملاتی که داشت با تساوی بدون گل به کار خود در ورزشگاه وطنی خاتمه داد تا این تیم هم مانند سایر مدعیان بیشتر از یک امتیاز نتواند از مازندران خارج کند.

نساجی 0 - سپاهان 0؛ برد نمی‌دهیم حتی به شما!

به گزارش "ورزش سه"، حتی اگر روز گذشته پرسپولیسی ها موفق به کسب سه امتیاز برابر پیکان نمی شدند، سپاهان برای برد به زمین می رفت ولی کسب سه امتیاز توسط شاگردان برانکو ایوانکووویچ سبب شده بود تا امروز دو تیم سپاهان و تراکتورسازی که تعقیب کننده های اصلی پرسپولیس به شمار می روند، تحت فشار برای کسب سه امتیاز به مصاف رقبای خود بروند و به همین دلیل هم بود که لیکنز پس از کسب پیروزی یک بر صفر برابر صنعت نفت آبادان به نشست خبری نرفت تا دقایق پایانی دیدار سپاهان برابر نساجی را دنبال کند؛ دیداری که علیرغم تمام حملات سپاهان و موقعیت هایی که مهاجمین این تیم از دست دادند، با تساوی بدون گل خاتمه یافت. حالا امیرقلعه نویی و شاگردانش هم مانند سه تیم مدعی دیگر یعنی پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی متوجه شدند که پیروزی در ورزشگاه وطنی که بار دیگر با حضور پرتعداد تماشاگران اتمسفر ویژه ای داشت، امکان پذیر نیست و در نهایت این تساوی منجر به فاصله 4 امتیازی آنها با پرسپولیس و فاصله 2 امتیازی با تراکتورسازی شد تا سپاهان مانند هفته گذشته در رتبه سوم قرار بگیرد ولی اینبار آنها 2 امتیاز کمتر از تیم دوم دارند.


نساجی مازندران- فولاد مبارکه سپاهان – ساعت ۱۷:۴۵ – ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
داور: حسین زرگر؛ کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی – رحیم شاهین؛ کمک داوران پشت دروازه: مهدی مرجانزاده – کیوان علی محمدی
داور چهارم: یوسف مغروری
ناظر داوری: حسین عسکری

 

ترکیب نساجی مازندران

 

حامد لک، فرشاد فرجی، مجتبی ممشلی، مهرداد عبدی، امید سینک (77 علی شجاعی)، محمد آبشک، حامد شیری، رحمان جعفری ( 69 دافه) ، سید محمد میری، جورجی گولسیانی و سجاد آشوری.


سرمربی: مجید جلالی

 

1395507

 

ترکیب سپاهان

 

پیام نیازمند، حسن جعفری ( 78 محمد ایرانپوریان)، سیاوش یزدانی، عزت‌الله پورقاز، سعید آقایی، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان، مهرداد محمدی، سجاد شهباززاده، محمد کریمی (62 جلال علی محمدی) و علی قربانی.


سرمربی: امیرقلعه نویی

 

1395503

 


کارت زرد


حسن جعفری دقیقه 53 سیاوش یزدانی دقیقه 64 سپاهان


محمد آبشک دقیقه 55 نساجی

 

اتفاق ویژه


سپاهان مانند سه تیم دیگر مدعی قهرمانی لیگ هجدهم به نتیجه ای بهتر از تساوی در ورزشگاه وطنی دست پیدا نکرد. پیش تر استقلال مقابل نساجی در زمان مربیگری جواد نکونام به تساوی بدون گل دست یافته بود و در ادامه مجید جلالی موفق شد مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس تساوی یک بر یک کسب کند و در نهایت امروز امیرقلعه نویی آخرین مربی ای بود که برای کسب سه امتیاز به مازندران رفته بود و با یک امتیاز به خانه بازگشت.

 

بهترین بازیکن


تساوی بدون گل در دیداری که سپاهانی ها به دنبال کسب سه امتیاز بودند، نمی تواند بازیکنی از این تیم را به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی کند، هر چند که به خصوص در بخش تدافعی، میانی و دروازه شاهد تلاش خوبی از بازیکنان این تیم بودیم. تساوی بدون گل اما برای نساجی که به یک امتیاز خانگی بسنده کرده بود، نتیجه بهتری بود. در میان بازیکنان نساجی می توان به آبشک اشاره کرد که نبردهای زیادی را در مقابل بازیکنان سپاهان برد و یک خط جلوتر هم سجاد آشوری به خوبی از فضاهایی که به دلیل بازی تهاجمی سپاهان ایجاد شده بود، استفاده کرد. ضمن اینکه هر دو گلر حاضر در زمین یعنی لک و نیازمند نمایش خوبی داشتند و یک کلین شیت دیگر در یک دیدار دشوار به کارنامه خود اضافه کردند.

 

شرح بازی

 


طی نیمه اول دیدار دو تیم سپاهان و نساجی مازندران شاهد نمایش خوبی از سوی شاگردان قلعه نویی و جلالی بودیم. دلیل این بازی سریع و پر موقعیت هم که درصد بیشتری از موقعیت ها نصیب سپاهان شد، این بود که طلایی پوشان برای کسب هر سه امتیاز بازی تلاش می کردند ولی این فشار روی بازیکنان مجید جلالی وجود نداشت. پس آنها عقب نشسته اند و در ضدحملات موقعیت های خوبی ایجاد کردند که طی نیمه اول به نتیجه نرسید ولی انتظار یک بازی تهاجمی از سوی هر دو تیم در نیمه دوم داریم.
در نیمه دوم این دیدار چون سپاهانی ها به گل نرسیده بودند، تمرکز کمتری برای رسیدن به دروازه شاگردان مجید جلالی داشتند. به همین دلیل بود که شاهد بازی پر برخوردتری بودیم و نساجی هم بهتر از نیمه دوم روی دروازه سپاهان حاضر می شد ولی باز این سپاهانی ها بودند که موقعیت های بیشتری داشتند؛ موقعیت هایی که هیچ کدام به گل و تور دروازه حریف نرسید تا نتیجه تساوی حاصل کار و زحمت بازیکنان دو تیم باشد که تلاش جانانه ای در این بازی داشتند.

 

دقایق حساس

 

  • دقیقه 5: ضربه علی قربانی روی ارسال کرنر محمد کریمی به شکلی خطرناک از زاویه مخالف راهی اوت شد.
  • دقیقه 16: ارسال خوب حسن جعفری با ضربه سیاوش یزدانی همراه شد که توپ با اختلافی دو متری از کنار دروازه راهی اوت شد.
  • دقیقه 20: مهاجم نساجی و سیاوش یزدانی در کورس برای گرفتن توپ بودند که در محوطه جریمه سپاهانی ها یزدانی با حرکتی خطرناک و البته هوشمندانه توپ را به پای بازیکن حریف زد تا اوت بگیرد.
  • دقیقه 23: ضربه حامد شیری که با پاسی کات بک به محوطه جریمه ارسال شده بود، با ضربه حامد شیری می رفت که گل اول بازی را ثبت کند ولی توپ او در چارچوب نبود.
  • دقیقه 30: پاس در عمق زیبای محمد کریمی با ضربه سر ضرب حسن جعفری در محوطه جریمه همراه شد که توپ با واکنش لک به کرنر فرستاده شد؛ روی ضربه کرنر باز هم کریمی ارسالی زیبا و دقیق داشت که اینبار ضربه سر شهباززاده با فاصله کمی به اوت رفت.
  • دقیقه 37: ضد حمله سریع تیم فوتبال نساجی می رفت که با ضربه رحمانی دروازه سپاهان را باز کند ولی شاگردان امیرقلعه نویی خوش شانس بودند که ضربه مهاجم تیم میزبان با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.
  • دقیقه 40: در شلوغی محوطه جریمه چند پاس کوتاه از سپاهانی ها با ضربه سر، موقعیت را در اختیار مهرداد محمدی و سعید آقایی قرار داد ولی مدافعین سریعتر بودند و توپ را به کرنر زدند.
  • دقیقه 2+45: باز هم ارسال کریمی به تیرک دوم رفت ولی اینبار مهرداد محمدی به توپ ضربه زد که فاصله بسیار کم بود و یک موقعیت خطرناک دیگر شکل گرفت.
  • دقیقه 63: ضربه جلال علی محمدی با فاصله از کنار دروازه راهی اوت شد.
  • دقیقه 64: حرکت در عرض مهرداد محمدی و شوت او با پای چپ پس از برخورد به پای مدافعین نساجی راهی کرنر شد.
  • دقیقه 69: ضربه علی قربانی با فاصله زیادی از بالای دروازه راهی اوت شد.
  • دقیقه 70: ضربه سر مهاجم نساجی در اختیار نیازمند قرار گرفت که جایگیری مناسبی داشت.
  • دقیقه 76: برای چندمین بار حرکات انفرادی مهرداد محمدی گلی را در پی نداشت و شوت او با فاصله زیادی راهی اوت شد.
  • دقیقه 80: شوت کومان از پشت محوطه جریمه با فاصله یک متری از کنار دروازه به اوت رفت.
  • دقیقه 85: شوت آبشک روی ضربه ایستگاهی پس از برخورد با مدافعان به کرنر رفت.
  • دقیقه 88: ضربه علی قربانی با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه راهی اوت شد تا آه از نهاد بازیکنان طلایی پوشان سپاهان برآید.
  • دقیقه 90: ارسال مهرداد محمدی موقعیتی بسیار خوب برای سپاهانی ها در چند مرحله فراهم کرد. در مرحله اول ضربه سر شهباززاده را لک برگشت داد و در مرحله دوم شوت مهاجم سپاهان را عبدی برگشت داد تا پس از چند ثانیه خیلی نفس گیر توپ در آغوش لک آرام بگیرد.

 

حاشیه

 

* هواداران تیم فوتبال نساجی بار دیگر ورزشگاه وطنی را در یک دیدار خانگی حساس پر کرده اند.
* استنلی کی روش در این دیدار به دلیل محرومیت حضور ندارد. او به دلیل سه کارته شدن در این مسابقه حضور ندارد.

* محمد عباس زاده مهاجم تیم فوتبال نساجی مازندران انتظار می رفت که امروز مقابل سپاهان بازی کند ولی مجید جلالی ترجیح داده تا او را روی نیمکت نگه دارد.

* مصدومیت سیاوش یزدانی که در اثر برخورد با عرت پورقاز ایجاد شد، وقفه ای چند دقیقه ای در بازی ایجاد کرده است.

* درگیری ها در دقیقه 42 میان بازیکنان دو تیم که منتظر ارسال کرنر هستند به بالاترین حد رسیده است.

 

1395506

دیدگاه‌ها