کد خبر : 1603166 | 18 فروردين 1398 ساعت 19:45 | 19.2K بازدید | 0 دیدگاه

رقص پروانه، شلیک آندو؛

تجدید خاطره با بهترین گل لیگ قهرمانان آسیا

"فرست تاچ"، چرخش و یک شلیک ناگهانی باعث شده تا نام آندرانیک تیموریان حالا به عنوان زننده بهترین گل تاریخ لیگ قهرمانان دوباره بر سر زبان ها بیفتد.

تجدید خاطره با بهترین گل لیگ قهرمانان آسیا


به گزارش "ورزش سه"، استقلال دیدار رفت را با یک گل به سود خود به پایان رسانده بود و تساوی یک بر یک در فاصله کوتاه تا پایان مسابقه خیال قلعه نویی، آبی پوشان و هواداران را از یک صعود سخت آسان کرده بود تا شاهد شوت زنی با ریسک بالا از سوی آبی پوشان باشیم که نتیجه آن ثبت بهترین گل تاریخ لیگ قهرمانان تا به امروز است؛ گلی که قطعا در تاریخ آبی های تهرانی و مسابقات آسیایی ثبت می شود و گلزن آن یعنی آندرانیک تیموریان می تواند تا سال ها خاطرات این شلیک مهار نشدنی را برای نسل های بعدی خود تعریف کند.


مرور این گل در روزی که کاربران سایت فدراسیون فوتبال آسیا آن را به عنوان بهترین گل تاریخ مسابقات انتخاب کردند، خاطرات شیرینی را برای آبی ها در آستانه حضور دوباره در لیگ قهرمانان آسیا زنده می کند.

 

در گام اول همه چیز از یک پاس کوتاه شروع شد؛ وقتی محمد قاضی که به تازگی استقلالی شده بود، با یک بغل پای دقیق در حوالی میانه میدان توپ را به جواد نکونام رساند تا کاپیتان سابق تیم ملی در مرکز زمین صاحب توپ شود.

 

1396081

 

نکونام با یک کنترل و چرخش خوب، اولین بازیکن بوریرام را کنار زد و در دومین گام با یک پاس آرام دومین بازیکن تایلندی را از جریان مسابقه خارج کرد تا با یک ضربه دقیق توپ را به آندو برساند تا پایه گذار این گل زیبا لقب بگیرد.

 

1396078

 

کار برای آندو که پشت به دروازه صاحب توپ شده بود، بسیار سخت تر از دو بازیکن قبلی بود. تیموریان با اولین ضربه و چرخش خود در شرایطی که تحت پرس حریف قرار داشت، توپ را از میان آنها ربود و  یک شوت از راه دور کرد.

 

1396080

 

آندو هر چند می توانست با این توپ اقدامات دیگری مانند جلوتر رفتن، ارسال به عرض و یا چرخش بازی انجام دهد اما تصمیم گرفت تا با یک ضربه از راه دور و از فاصله نزدیک به 40 متری شانس خود را برای گلزنی انتخاب کند.

 

1396079

 

 این ضربه که به کنج راست دروازه رفت تا زیباترین گل تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را ثبت کند. ناگهانی بود و شدت بالای ضربه باعث شد تا دروازه بان بوریرام با وجود یک واکنش سریع هرگز به این توپ نرسد تا او نیز در این گل تاریخی نقشی داشته باشد.

 

1396077

 

این دیدار البته برای آندو اتفاقات به یاد ماندنی دیگری هم داشت؛ تصویر نجات یک پروانه به دستان تیموریان در این مسابقه که توسط عکاس باشگاه استقلال ثبت شد و در ادامه بازتابی جهانی داشت باعث شد تا دیدار با بوریرام برای این بازیکن، دیداری به یاد ماندنی و قطعا فراموش نشدنی باشد.

 

1396076

دیدگاه‌ها