کد خبر : 1603519 | 20 فروردين 1398 ساعت 10:58 | 37.3K بازدید | 2 دیدگاه

تغییر سبک برای دیدار بزرگ؛

درس‌هایی که استقلال شفر از باخت دربی گرفت

آبی پوشان تهرانی در دیدار با الهلال هر چند تیم برتر زمین نبودند اما توانستند با برد زمین را ترک کنند.

درس‌هایی که استقلال شفر از باخت دربی گرفت

به گزارش "ورزش سه"، مقایسه آماری آنچه در دربی استقلالی ها در زمین انجام دادند و اتفاقات دیدار با الهلال با نتایج پایانی این دو مسابقه حساس نشان می دهد که آبی ها به خوبی توانستند با تعیین استراتژی مناسب، برنده این مسابقه باشند.


استقلال در این دیدار بر خلاف دیدار با الهلال، تیم برتر زمین بود، کرنرهای بیشتری زد، ضربات در چهار چوب وخارج چهار چوب بیشتری داشت و مالکیت این تیم از حریف بیشتر بود و در واقع در شرایطی که تصور می کرد تیم برتر زمین است اما در پلن مورد نظر قرمزها و برانکو گرفتار شده بود و در نهایت با یک ضربه ایستگاهی، شکست خورد تا بازی بزرگ را ببازد.


تیم شفر اما در دیدار با الهلال با انتخاب استراتژی مناسب و با توجه به شرایط تیم حریف، برنده شد.

 

1396396


استقلال در این دیدار یک هافبک دفاعی بیشتر نسبت به دیدارهای قبلی داشت و در خط حمله از عناصر سرعتی که قابلیت پرس بیشتری دارند بهره برد تا نشان دهد خیلی نمی خواهد مانند دیدارهای قبلی بازی کند.


آبی ها هر چند به دنبال برد بودند اما می دانستند الهلال زیر فشار است و به همین دلیل ترجیح دادند تا بازی را متفاوت از حریف آغاز کنند؛ همانند آنچه برانکو در دربی اتخاذ کرد و با توجه به میل شدید استقلال به برد، سیاست متفاوتی داشت.


استقلال در این دیدار بر خلاف دربی به خوبی از فرصت های خود روی ضربات ایستگاهی بهره برد و همانند کاری که حریف آنها 10 فروردین انجام داد، بر سر حریف نامدار خود آورد.


شجاعت شفر در انتخاب این ترکیب و استراتژی در روزی که او و تیمش به شدت تحت فشار بودند، برگ برنده این دیدار برای آبی ها بود و سرمربی استقلال در روزی که حکم قطعی برای عدم موفقیت او در بازی های بزرگ صادر شده بود، با سیاستی صحیح روی این نظریه خط بطلان کشید تا نشان دهد همچنان قصد دارد چهره ای محبوب برای آبی ها و تاثیر گذار در فوتبال ایران باشد.

 

1396324

دیدگاه‌ها