کد خبر : 1603875 | 21 فروردين 1398 ساعت 16:03 | 21.1K بازدید | 0 دیدگاه

دو گل، دو خلق موقعیت و 3 برتری در دوئل؛

نمایش بارسلوناییِ ژاوی تقدیم به موزه لیگ قهرمانان!

ژاوی ارناندس ستاره سابق تیم بارسلونا یکی از بهترین نمایش های خود با پیراهن السد را در مقابل پاختاکور ازبکستان ارائه کرد.

نمایش بارسلوناییِ ژاوی تقدیم به موزه لیگ قهرمانان!

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی وقتی که همه درباره پایان دوران فوتبالش صحبت می کنند، با یک نمایش فوق العاده بازگشت خود را نشان می دهد. درست وقتی که از بارسلونا جدا شد و به السد پیوست، خیلی ها تصور کردند او نیز مثل رائول گونزالس دوران ناموفق و تبلیغاتی را در السد خواهد داشت اما مهندس شماره 6 آن قدر درخشید که حتی منتقدانش نیز وادار به تمجید از او شوند. این بار هم پس از مصدومیت نا به هنگام و در شرایطی که خیلی ها تصور می کردند فوتبال ژاوی چند ماه زودتر از موعد مقرر به خط پایان رسیده، او در مقابل پاختاکور یک نمایش استثنایی را اراه کرد تا همه به یاد دوران بازی اش در بارسلونا بیفتند.

 

ستاره 39 ساله تیم السد که اغلب در نقش گل‌ساز برای بونجاح ظاهر می‌شد، در دقایق ابتدایی بازی با پاختاکور در محوطه جریمه پاس او را گرفت و بی معطلی با شوتی دقیق و بی نظیر به سوی دروازه سنجار کوواتف فرستاد و اولین گلش در لیگ قهرمانان 2019 را ثبت کرد.

 

1396690

 

وقتی که تیم میزبان با گلی دیدنی پاسخ سوپر شوت ژاوی را داد، او از پای ننشست و دوباره جور مهاجمان تیمش را کشید. این بار در دقیقه 16 پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفت و در جو وحشتناک استادیوم پاختاکور، گل دوم خود را زد تا همه به یاد اولین گلش با پیراهن السد بیفتند. یا اصلا نه، به یاد کمی قبل تر که پیراهن اسپانیا را بر تن داشت و به همین شکل دروازه عربستان سعودی را باز کرد یا کمی آشناتر، زمانی که با لباس بارسلونا از روی ضربه کاشته دروازه سویا را نشانه رفت و قفل دروازه این تیم را گشود.

 

ژاوی که همه او را یک گل ساز ماهر می شناسند، آن قدر گل با ضربه ایستگاهی دارد که سوپرگل دیشب او در میان آن ها گم شود. یکی از آن ها بازی با مایورکا بود که با کاتالونیایی ترین پیراهن بارسلونا، از روی ضربه ایستگاهی دروازه بان حریف را کیش و مات کرد. نمی توان از ضربات ایستگاهی ژاوی نوشت و به ضربه دقیق او در دیدار با ویارئال اشاره ای نکرد. از این دست گل ها زیاد هستند.

 

1396814

 

اما این دو گل، تمام آن چیزی نبود که ژاوی در مقابل پاختاکور ارائه کرد. او 77 درصد پاس صحیح داشت و نکته جالب این که در زمین حریف نیز درصد پاس صحیح قابل قبولی را از خود نشان داد، آن هم در شرایطی که بازی دائم با فشار زیاد برگزار می شد و هر دو تیم در حالت پرسینگ شدید قرار داشتند.

 

کاپیتان السد 2 موقعیت هم خلق کرد و در بیشتر دوئل ها نیز برنده بود. این که یک فوتبالیست 39 ساله در بالاترین سطح مسابقات باشگاهی یک قاره، بیشتر دوئل ها را به نفع خود خاتمه دهد، استثنایی و قابل تحسین است.

 

1396815

 

برای فوتبال دوستان چه بد که ژاوی تصمیم دارد در پایان فصل کفش های خود را  آویزد اما برای خود ژاوی چه خوب که با یک یادگاری به موزه لیگ قهرمانان آسیا فوتبال را به پایان می رساند؛ یک موزه با عنوان «نمایش بارسلونایی در قلب آسیا».

دیدگاه‌ها