کد خبر : 1604785 | 25 فروردين 1398 ساعت 15:32 | 21.7K بازدید | 0 دیدگاه

زمان تجدید نظر در رفتارهای ناهنجار؛

سپاهان خسته از نارنجک و حالا جیمی‌جامپ (عکس)

بازیکنان و سرمربی تیم فوتبال سپاهان پس از شکست برابر استقلال یکی از دلایل باختِ تلخشان را ایجاد وقفه در بازی می دانستند.

سپاهان خسته از نارنجک و حالا جیمی‌جامپ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، امیرقلعه نویی در کنفرانس خبری پس از شکست برابر استقلال خودش را مقصر باخت تیم معرفی کرد ولی نمی توان از اتفاقاتی که طی بازی رخ می دهد و جریان بازی را با اختلال مواجه می کند، به سادگی عبور کرد.

 

تقریبا می توان گفت که تمام هواداران سپاهان هنوز خاطرات تلخ لیگ هفتم و حوادثی که در آن سال رقم خورد را فراموش نکرده اند؛ اتفاقاتِ تلخی که با محرومیت طلایی پوشان از بازی در ورزشگاه خانگی همراه بود و یک انسان هم بینایی اش با مشکل مواجه شد و در ادامه سپاهان لیگ را در هفته پایانی با شکست مقابل پرسپولیس از دست داد؛ چه بسا عوض کردن یک تساوی با پیروزی در یک دیدار خانگی می توانست کار آنها و تیم محبوبشان را به اما و اگرهای روز آخر نکشد.

 

لیگ هجدهم که شروع شد، سپاهان به دلیل رفتار هوادارنش در لیگ هفدهم با محرومیت از حضور آنها در بازی نخست مقابل صنعت نفت آبادان مواجه شد و در لیگ هفدهم هم مقابل تراکتورسازی در نیم فصل اول بدون هوادارانش بازی کرده بود.

 

این رفتارها در لیگ هجدهم در حساس ترین دیدار سپاهان مقابل پرسپولیس دوباره دیده شد و نتیجه ملتهب شدن جو ورزشگاه و محرومیت دوباره این تیم از حضور هوادارانش در دیدار برگشت برابر سپیدرود شد.

 

 

این ماجرا اینقدر ابعاد وسیعی پیدا کرده که حتی بازیکنان سپاهان گاهی نشان داده اند در بازی های بدون تماشاگر نمایش بهتری دارند (مانند دیدار رفت فصل گذشته برابر تراکتورسازی و برگشت لیگ هجدهم برابر سپیدرود) و اعتماد به نفس آنها برای بازی مقابل هواداران پرشمار، مانند بازی برابر استقلال که هواداران زیادی حضور پیدا کرده بودند، کاهش یافته؛ چون می دانند که یک اشتباه می تواند ملتهب کننده سکوها باشد و از حمایت آنها دست کشیده شود.

 

مقابل استقلال هم شاید همین اتفاق رخ داد؛ بازی در نیمه دوم بارها به دلیل مختلف که بیشتر به دلیل تخلف تماشاگران بود متوقف شد؛ از انداختن تمام وسائل پرتاب شدنی نظیر گوجه، بطری آب معدنی و نارنجک به زمین مسابقه گرفته تا استفاده از بلندگو برای تشویق که برخلاف قوانین فوتبال ایران است.

 

شاگردان امیرقلعه نویی نمایش خوبی طی نیمه اول داشتند ولی در نیمه دوم رفته رفته عنان کار را پس از اینکه چند جیمی جامپ به زمین آمدند و نارنجک های پرتعدادی زده شد، به آبی پوشان دادند و در نهایت هم با گل ثانیه های پایانی مغلوب شدند.

 

 

ماجرای دیدار استقلال و سپاهان شاید قابل مقایسه با اتفاقات دیدار تاریخی ایران و استرالیا پس از ورود " پیتر" جیمی جامپ معروفی استرالیایی نباشد ولی چندان هم بی ربط نیست؛ در آن دیدار پس از ورود پیتر شرایط به سود تیم ملی ایران عوض شد و در دیدار روز گذشته هم پس از نارنجک های پرتعدادی که به زمین زده شد و جیمی جامپ هایی که برای دقایقی بازی را با وقفه مواجه کردند، شرایط به سود استقلال تغییر کرد!

 

سعید فتاحی روز گذشته در میکسدزون خبری تاکید کرد که گزارش بازی را به کمیته انضباطی می فرستد و این یعنی حداقل یک بازی بدون تماشاگر پیش روی شاگردان امیرقلعه نویی در 5 بازی آینده خواهد بود و شاید این محرومیت به لیگ نوزدهم انتقال داده شود؛ تصمیمی که در لیگ هفدهم هم گرفته شد و محرومیت سپاهان در بازی ابتدایی لیگ هجدهم اعمال شد و این قطعا جدا از جریمه های مالی باشگاه خواهد بود.

 

به نظر می رسد حالا وقت آن است که برخی هواداران سپاهان که تابش مدیرعامل باشگاه آنها را دشمن تیم معرفی می داند و قلعه نویی آنها را سپاهان نما، تفکر بیشتری روی رفتارهای خود داشته باشند و پیش از بازگشت طلایی پوشان به لیگ قهرمانان آسیا در رفتارهای خود تجدیدنظر کنند. در غیر این صورت طی سال های آینده کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آسیا با جریمه های سنگین آنها را مجبور به تجدیدنظر در رفتار می کند. رفتاری که در قبال دو تیم پرسپولیس و استقلال هم طی سال های اخیر انجام شده و حالا هواداران این دو تیم با احتیاط بیشتری در استادیوم آزادی حاضر می شوند.

 

عکس ها از امیرحسین خیرخواه

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها