کد خبر : 1605946 | 30 فروردين 1398 ساعت 19:00 | 260.7K بازدید | 0 دیدگاه

پرحاشیه و جنجالی؛ یادگار در بهت و حیرت

تراکتور 0 - پیکان 1؛ شوک دوم، لیکنز جا ماند

تیم فوتبال تراکتورسازی درهفته ای که محکوم به یک برد خانگی بود در میان 40 هزار تماشاگر مشتاق تبریزی قافیه را به شاگردان فرکی واگذار کرد تا جایگاه دوم را از دست بدهد .

تراکتور 0 - پیکان 1؛ شوک دوم، لیکنز جا ماند

به گزارش "ورزش سه"،  ورزشگاه یادگار امام امروز میزبان دو تیم تراکتورسازی تبریز و پیکان بود . دیداری که از هفته بیست و ششم بین یک تیم مدعی قهرمانی و پیکانی که به آن صورت امتیاز این بازی تاثیری در سرنوشتش نداشت. در عین ناباوری و در حالی که جریان بازی دراختیار تراکتورسازی بود این شاگردان حسین فرکی بودند که با یک  شوت از راه دور اخباری را غافلگیر کردند تا  عیسی آل کثیر در برگشت موفق شود دروازه تی تی ها را باز کند و سه امتیاز شیرین را مقابل این همه طرفدار مشتاق تبریزی نصیب پیکانی ها کند .


تراکتور که تا به حال در زمین خود تنها به فولاد باخته بود حالا با این شکست با 49 امتیازی که از بیست و شش بازی کسب کرده است در جایگاه چهارم جدول رده بندی قرار گرفت تا بهترین و ساده ترین شانس را برای قرار گفتن در رده دوم را از دست بدهد . از طرفی پیکان هم با 28 امتیاز از همین تعداد بازی در مکان یازدهم جدول قرار گرفته است .


ژرژ لینکز احتمال بسیار زیاد روی سه امتیاز این بازی حساب کرده بود و حالا معادلاتش کاملا بر هم خورده است و مطمئنا تیم های سپاهان، استقلال و پرسپولیس در حال حاضر از شکست این تیم خوشحال هستند، خصوصا آبی ها که با این نتیجه همچنان در جایگاه دوم باقی ماندند .

 


هفته بیست و ششم لیگ برتر؛ جمعه: 98/01/30 ؛ ساعت: 17
استادیوم: یادگار امام تبریز
داور: موعود بنیادی‌فر؛ کمک‌ها: قهرمان نجفی و براتعلی مولوی؛ داور چهارم: بابک عباسقلی‌زاده/ کمک داوران خط: کمیل غلامی و پیمان فرخی‌مهر/ ناظر داوری: محمدجواد تقی‌پور.


تراکتورسازی تبریز

 

 

  • محمدرضا اخباری
  • محمد طیبی
  • ایمان سلیمی
  • دانیال اسماعیلی‌فر
  • احسان حاج‌صفی
  • اکبر ایمانی
  • مهدی مهدی پور( 70- یوکیا سوکیتا)
  • مسعود شجاعی
  • اشکان دژاگه
  • ساسان انصاری
  • آنتونی استوکس


سرمربی: ژرژ لیکنز

 

1399378


پیکان تهران

 

 

  • وحید شیخ‌ویسی
  • حجت حق‌وردی
  • سید مهران موسوی
  • علی حمودی
  • آرمان قاسمی
  • مگنو باتیستا
  • سعید واسعی  ( 84- سامان نریمان جهان  )
  • امیرحسین کریمی
  • مهدی مومنی
  • فراز امامعلی
  • عیسی آل کثیر ( 83- امیر روستایی )


سرمربی: حسین فرکی

 

1399376

 

کارت زرد:


مهران موسوی (32)  امیر حسن کریمی (66) مگنو باتیستا (75) پیکان

اشکان دژاگه (60) اکبر ایمانی  (87 ) مسعود شجاعی   (94 )تراکتورسازی


 

 

شرح گل :


تراکتورسازی 0- پیکان 1 ( 50 عیسی آل کثیر) شوت زیبا و از راه دور سعید واسعی با برخورد به زمین با دفع ناقص محمد رضا اخباری مواجه شد و در ریباند توپ آل کثیر از همه زود تر خود را به توپ رساند و به راحتی توپ را وارد دروازه تراکتورسازی کرد.

 

1399450

 

شرح بازی:


همانطور که پیش بینی می شد نیمه اول این دیدار با برتری مطلق تراکتورسازی همراه شد اما این تیم از حملات پر دامنه خودش نتیجه ای نگرفت. 
از طرفی که یک امتیاز هم برای پیکان می تواند راضی کننده باشد به دفاع مطلق روی آورده و هرزگاهی روی حرکات محمد مومنی و ارسال های او خطرات اندکی را روی دروازه اخباری ایجاد کردند. به نظر می رسد این روند در نیمه دوم هم ادامه داشته باشد با این تفاوت که فشار تی تی ها می تواند باعث باز شدن دروازه شاگردان فرکی شود که در غیر اینصورت پیکان امتیاز شیرینی را با خود به تهران خواهد آورد.


دو تیم درحالی در نیمه دوم پا به میدان گذاشتند که انتظار می رفت روند نیمه اول بازهم تکرار شود. طبق انتظار نیمه دوم بازهم با حملات پر دامنه تراکتوری ها پی گرفته شد اما مدافعان سرحال و هماهنگ پیکان به کمک شیخ ویسی تمام حملات این تیم را یکی پس از دیگری خنثی کردند. درست بر خلاف جریان بازی درحالی که همه منتظر گل تراکتور بودند پیکانی ها در یک ضد حمله موفق شدند با شوتی از راه دور و جاگیری به موقع از آل کثیر دروازه تراکتور را باز کنند تا تک گل این دیدار را آنها به ثمر رسانده باشند. در ادامه شاگردان لیکنز احساسی تر و در عین حال عصبی تر از قبل بازی را دنبال کردند اما تا پایان بازی راه به جایی نبردند و به این ترتیب پیکان سه امتیاز حساس را به حساب خودش واریز کرد.

 

1399422

 

بهترین بازیکن :


در این دیدار که همگان تصور می کردند تراکتور سازی به راحتی سه امتیاز این بازی را به حساب خود واریز می کند این شاگردان حسین فرکی بودند تا برق از چشمان ژرژ لیکنز پراندند و دومین شکست متوالی را در حساس ترین برهه لیگ به این تیم تحمیل کردند .

در این بازی خط دفاع پیکان روز بسیار پر فروغی را به نمایش گذاشت و می توان گفت آنها به همراه وحید شیخ ویسی در طول نود دقیقه اجازه ندادند تا دروازه شان باز شود. ضمن آنکه مگنو باتیستا هم در خط هافبک دوندگی بی امانی داشت و در تمام درگیری ها حضوری مثبت داشت. مهران موسوی، حجت حق وردی، علی حمودی و آرمان قاسمی همگی جزو خوب های پیکان در این دیدار بودند. در عین حال سعید واسعی هم با شوت بسیار محکم خود زمینه ساز تک گل این بازی شد و در کل اکثر بازیکنان این تیم یکی از بازی های خوبشان را در این فصل به نمایش گذاشتند .

 

 

اتفاق ویژه :


شکست تراکتور در دیدار خانگی آن هم درحالی که سه امتیاز این بازی از نان شب هم برایشان واجب تر بود اتفاقی ویژه بود. این در شرایطی است که تراکتورسازی دیدار هفته قبل خود را هم در مقابل سپیدرود واگذار کرده بود و حالا آنها با وجود آنکه تصور می کردند که می توانند 6 امتیاز از این دو دیدار بگیرند هیچ امتیازی نگرفتند تا از کورس مدعیان لیگ جا بمانند. 
شاید حاشیه های بعد از بازی مقابل سپیدرود دامن این تیم را در این بازی گرفت تا هواداران پرشور این تیم روز تلخی را در ورزشگاه یادگار امام تجربه کنند.


لحظات حساس


دقیقه 12: ارسال کرنر احسان حاج صفی از جناج راست با ضربه سر اکبر ایمانی همراه شد که در دستان وحید شیخ ویسی قرار گرفت.

دقیقه 16: ارسال کرنر اشکان دژاگه پس از یک رفت و برگشت به دانیال اسماعیلی فر رسید و ضربه سر ضرب او به کنار دروازه پیکان برخورد کرد.

دقیقه 19: پاس زیبای مسعود شجاعی حاج صفی را راه انداخت و ارسال زیبای حاج صفی می رفت تا استوکس را صاحب یک گل کند اما وی یک قدم کم آورد تا خطر از بیخ گوش پیکان گذر کند.

دقیقه 29: شوت محکم اکبر ایمانی با واکنش دو ضرب وحید شیخ ویسی مواجه شد که در برگشت استوکس نتوانست توپ را کنترل کند.

دقیقه 31: ارسال زیبای حاج صفی با دخالت آرمان قاسمی روی دانیال اسماعیل فر روبرو شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 36: ارسال کرنر مواج و بلند اشکان دژاگه روی سر اکبر ایمانی فرو آمد که ضربه سر ایمانی با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه پیکان گذشت. 

دقیقه 37: شوت از راه دور و زمینی اشکان دژاگه با فاصله اندکی از کنار دروازه وحید شیخ ویسی عبور کرد.

دقیقه 45: پاس زمینی شجاعی به ساسان انصاری رسید، او هم با عبور از یار مقابل خود شوتی محکم و روپایی  زد که با برخورد به مدافع پیکان راهی کرنر شد .

دقیقه 48: ضربه  ایستگاهی اشکان دژاگه به صورت بسیار خطرناکی از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت.

دقیقه 79: شوت محکم و از راه دور اشکاه دژاگه با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 85: حاج صفی از اشتباه محرز شیخ ویسی استفاده کرد و وی را در گوشه زمین از پیش رو برداشت ولی پاس رو به عقب او را مدافعان پیکان دور کردند .

دقیقه 86: اشکان دژاگه با دور زدن خط دفاع پیکان باز هم پاسی رو به عقب داد و مدافعان پیکان با جاگیری مناسب توپ را از محل خطر دور کردند.

دقیقه 89:  سانتر خوب سوکیتا را  شیخ ویسی با خروج خود به بیرون از زمین دفع کرد. 

دقیقه 90: ضربه ایستگاهی حاج صفی را شیخ ویسی به زیبایی از کنج دروازه به کرنر فرستاد .

دقیقه 91: شوت آرام روستایی را اخباری با واکنش ناشیانه به کرنر فرستاد.


در حاشیه

1-تماشاگر زیادی حدود 40 هزار نفر از ساعت ها قبل به ورزشگاه یادگار امام آمده بودند تا نشان دهند با وجود شکست سنگین هفته قبل همچنان دست از حمایت تیمشان بر نخواهند داشت.
2-غیبت یوکیا سوکیتا هافبک تهاجمی و تاثیر گذار تراکتور در حالی که مصدومیت خود را پشت سر گذاشته بود از نکات جالب ترکیب ابتدایی ژرژ لیکنز بود .
3-حاشیه هایی که بعد از بازی مقابل سپیدرود برای محسن فروزان اتفاق افتاده بود باعث شد تا محمدرضا اخباری برای اولین بار در طول فصل در درون دروازه قرار بگیرد.
4-بعد از اینکه مهاجمان تراکتور قادر به گلزنی نبودند هواداران این تیم یک صدا سوکیتا را تشویق کردند تا بالاخره لیکنز او را به میدان بفرستد.
5-عصبانیت اشکان دژاگه در نوع خودش کم سابقه بود و انتظار می رفت تا او تا پایان بازی دوام نیاورد و از بازی اخراج شود .
6-بعد از سوت پایان بازی مسعود شجاعی به شدت نسبت به تصمیمات داوری اعتراض کرد که با اخطار زرد داور این دیدار مواجه شد.
7- در دقیقه 90 بازی امیر روستایی ضربه آرامی را روانه دروازه تراکتور کرد که از زیر بغل اخباری به بیرون رفت تا خطر از بیخ گوش اخباری رد شود .
8-گفته می شود که بعد از بازی هم مسعود شجاعی با تعدادی از هواداران معترض درگیری مختصری پیدا کرد.

9-هیچ یک از دو تیم برای این مسابقه بازیکن محروم ندارند.

 

1399449

 

1399451

دیدگاه‌ها