کد خبر : 1606386 | 01 اردیبهشت 1398 ساعت 18:40 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

یک عضو هیات‌رییسه هم می‌تواند انتخابات را برگزار کند

محبی: اجازه دهیم وزیر سرپرست کشتی را انتخاب کند

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد گفت: به وزیر ورزش حق بدهیم که خودش تشخیص بدهد چه کسی برای سرپرستی فدراسیون و برگزاری انتخابات گزینه بهتری است.

محبی: اجازه دهیم وزیر سرپرست کشتی را انتخاب کند

به گزارش "ورزش سه"، تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در دهه اول اردیبهشت ماه در مسابقات قهرمانی آسیا 2019 روی تشک می روند. شاگردان غلامرضا محمدی و محمد بنا هر کدام در 10 وزن برای رسیدن به خوشرنگ ترین مدال تلاش می کنند. البته جدا از اینکه توجه خیلی از اهالی کشتی این روزها به مسابقات قهرمانی آسیاست، موضوع انتخابات هم خیلی داغ دنبال می شود.


طی روزهای اخیر بحث انتخاب سرپرست بی طرف مطرح شده و حمید بنی تمیم نیز اعلام کرده اگر وزارت ورزش چنین تصمیمی بگیرد، تابع آن خواهد بود.


محمدحسن محبی، سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در ابتدای مصاحبه اش با "ورزش سه" درباره وضعیت آزادکاران در آستانه حضور در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: «هر اتفاق خوب یا بدی در ماههای اخیر رخ داده، الان باید به فراموشی سپرده شود چون مهم موفقیت کشتی در میدان آسیایی است. اکثر کشتی گیرانی که در تیم اعزامی قرار گرفتند، در جام تختی به عنوان انتخابی تیم ملی به میدان رفتند و شاید فقط یکی، 2 نفر از این قاعده مستثنی شدند که آن هم جزو اختیارات کادرفنی است.»


وی افزود: «مثلا در وزن 86 کیلوگرم من از اعزام قاسمپور خوشحال شدم چون او می تواند قطعا در آسیا به مدال طلا برسد. در این شرایط فقط می توانیم به تیم ملی روحیه بدهیم و دعا کنیم که به نتایج خوبی در آسیا دست پیدا کنند. انشاالله که با جام قهرمانی به تهران بازگردند.»


پیشکسوت کشتی درباره اینکه با انتخاب سرپرست جدید برای فدراسیون جهت از بین بردن شائبه های به وجود آمده، موافق است یا خیر، اظهار داشت: «آنطور که من به ذهنم می رسد، اگر سرپرستی کاندیدا شود، باید کنار برود تا یک فرد بی طرف انتخابات را برگزار کند. فکر می کنم بعد از بازگشت تیم های ملی از مسابقات آسیایی چنین اتفاقی رخ دهد. به نظرم وزیر ورزش بهتر از همه می تواند در این شرایط برای پرافتخارترین ورزش کشور تصمیم بگیرد. نکته مهم اینجاست که زودتر برای کشتی تصمیم گیری شود و این فدراسیون رییس خود را بشناسد. فکر می‌کنم وزیر می‌تواند با تعامل همه کارها را پیش ببرد.»


محبی در رابطه با اینکه برخی از روسای هیات‌ها اعلام کرده‌اند انتخاب سرپرست جدید باید با نظر آنها صورت بگیرد، گفت: «این کار در این شرایط منطقی نیست. تشکیل مجمع برای انتخاب سرپرست زمان را می سوزاند. به نظرم کسی که دلش به حال کشتی بسوزد، این حرف را نمی‌زند. با شناختی که از روسای هیات‌ها دارم، آنها دلشان می‌خواهد کشتی روند خوبی را طی کند. شنیدم برخی گفته اند یکی از اعضای هیات رییسه سرپرست شود. این هم پیشنهاد خوبی است تا شائبه ها از بین برود، اما باید در این شرایط به وزیر ورزش حق بدهیم که خودش تشخیص بدهد چه کسی برای برگزاری انتخابات گزینه بهتری است.»

دیدگاه‌ها