کد خبر : 1607022 | 04 اردیبهشت 1398 ساعت 14:24 | 126.8K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش ویژه فرستاده ورزش سه به ابوظبی؛

مامیچ از امروز مهم ترین دوست استقلال است

مامیچ هرگز برابر وینفرد شفر لحظات آسانی را سپری نکرده است.

مامیچ از امروز مهم ترین دوست استقلال است


به گزارش "ورزش سه"، این سرمربی بلند قامت اهل کرواسی که پس از جدایی از العین با قراردادی گران قیمت به الهلال پیوست تا جانشین گابریل ژسوس پرتغالی شود، شب گذشته اولین پیروزی خود را مقابل استقلال وینفرد شفر به دست آورد.


او قبل تر با العین در یک بازی عجیب و غریب 6 گل به استقلال زده بود اما از زمان حضور شفر در استقلال و از 3 بازی رو در رو با او چیزی جز شکست و تساوی به دست نیاورده بود. او مربی مشهور، خوش قد و قامت و صاحب سبک است و الهلالی ها زمانی دست به انتخاب او زدند که به نظر می رسید کار در الهلال از دست ژسوس خارج شده است.


آنها یک مربی منظم تر و کاریزماتیک تر از ژسوس می خواستند که این تیم را در جام های مختلف پیش رو به موفقیت برساند. مامیچ از زمان حضور در الهلال رکورد مثبت داشته و در لیگ شرایط خوبی برای قهرمانی دارد و در فینال جام باشگاه های عرب و نیمه نهایی جام امیر حاضر شده و با پیروزی برابر استقلال شانس زیادی برای صعود از لیگ قهرمانان دارد.

 

1400487


مامیچ و شفر که دو هفته قبل در دوحه در دیدار رو در رو نتیجه متفاوتی را رقم زده بودند، امروز از سوت شروع مسابقه با تمام وجود و با تمام یارها(کمک ها و دستیارها) سعی کردند یکدیگر را در جنگ لب خط شکست بدهند.


کنش بین دو مربی از نیمه اول و در واکنش مامیچ به اعتراضات شفر به داوری آغاز شد و در نیمه دوم با اخراج بازیکن الهلال عربستان به اوج رسید. زمانیکه مامیچ با یک واکنش عصبی جلوتر از خط طولی و در داخل زمین این تصمیم را به چالش کشید. با شلوغ کاری مامیچ در کنار خط، شفر فرهاد مجیدی را به سمت داور چهارم فرستاد تا او تحت تاثیر قرار نگیرد.

 

1400490


با حضور مجیدی و گفت و گو با داور چهارم، این دستیار مامیچ بود که از سمت نیمکت الهلال به سمت مجیدی آمد تا مجادله ای بین این دو شکل بگیرد. جدلی که با حضور اشکان نامداری شکل جدی تری به خود گرفت اما در نهایت بدون رد و بدل شدن حرف های غیر ورزشی به پایان رسید. اگرچه مجیدی با اشاره به گوش خود به دستیار مامیچ پیغام داد که حرفهای او را نشنیده و به این شکل سعی در تحقیر او داشت.


شفر که در نیمه اول با استقلال نمایش خوبی داشت، به نظر می رسد با روش احتیاط آمیز صف آرایی کرده و چشم به ضد حملات داشت اما بعد از گل هوشمندانه جووینکو و 10 نفره شدن الهلال روند بازی تغییر کرد و همه انتظار داشتند تا اتفاق تازه در زمین رقم بخورد. تعویض های شفر بعد از این اتفاق کلیدی بیشتر شد او ابتدا قائدی و سپس ایسما و وریا غفوری را به زمین فرستاد اما تعویض های او نتیجه لازم را رقم نزد و بر عکس تمهید تعویض قائدی بر خلاف هفته گذشته به ثمر نرسید و مدافعان با تجربه الهلال در دو سمت خط دفاعی مانع از حرکات او شدند.

 

1400489


در دقیقه 85 و درست در لحظه ای که استقلال مالک مسابقه شده بود و الهلالی ها سعی می کردند با بازی تاخیری وقت بیشتری در بازی بکشند، اتفاق دیگری در لب خط افتاد و این بار در پاسخ به اعتراضات مامیچ، داور مسابقه را قطع کرد تا حملات استقلالی ها با وقفه ای 3 دقیقه مواجه شود. او سپس به سمت نیمکت الهلال رفت تا مامیچ و دستیاران را آرام کند و آنقدر در این کار افراط کرد که منتظری با حالت عصبانی به سمت داور و نیمکت الهلال رفت و از آنها خواست تا بس کنند و از این تاکتیک نخ نمای آسیایی ها استفاده نکنند.


اما صحنه گردانی مامیچ کار خود را کرد و استقلال ریتم حملات خود را از دست داد؛ اگرچه به نظر می رسید شفر می توانست تیم خود را تهاجمی تر به زمین بفرستد. زمانیکه شفر دست به تعویض تهاجمی زد، مامیچ با دو تغییر مهم تیم خود را دفاعی کرد. تعویض هایی که عجیب نیز نبود به ویژه تعویض جووینکو. او در دومین تعویض نیز کارلوس ادواردو را بیرون کشید و کنو را جانشین او کرد و این بازیکن عربستانی حتی بهتر از ادواردو در زمین حاضر شد.

 

1400491


با این حال استقلال نیز بیکار نبود و به جز یک مرتبه که تیر دروازه را لرزاند، در دو موقعیت دیگر نیز می توانست به گل برسد اما عبدالله معیوف در دروازه الهلال عربستان بی نقص و بی اشتباه بود تا در نهایت مامیچ سه امتیاز را به خود اختصاص داده و اولین سه امتیاز را برابر شفر کسب کند.


این مربی کروات بعد از مسابقه در شرایطی که از معیوف تقدیر ویژه ای داشت، با خبرنگاران عربستانی به شوخی و خنده پرداخت و به آنها یاد آوری کرد که چقدر در قبال او بی انصافی می کنند و تیمی که خسته و کم بازیکن است را بیش از آنچه که شایسته است، مورد انتقاد قرار می دهند.

 

1400488

 

استقلالی ها همچنان به صعود از این گروه امیدوار هستند و اگر پیروزی برابر دحیل در تهران رقم بخورد، آنگاه سرنوشت در ورزشگاه بن زاید العین رقم خواهد خورد. جایی که امسال فوتبال ایران شکست تلخی در نیمه نهایی آسیا را مقابل ژاپن تجربه کرده و استقلال نیز قبلا یک بازی تلخ را در آنجا تجربه کرده است.


اما شاید این بار دعای مامیچ پشت سر استقلال باشد؛ مربی که شاید دوست نداشته باشد که خوان کارلوس گاریدو جانشین او در تیم العین نتایج مثبت او را تکرار کند. العین در هفته آینده با الهلال دیدار می کند و در صورت شکست اولین حذف شده رسمی گروه مرگ غرب آسیا خواهد بود و سپس مهیای پذیرایی از استقلال خواهد شد؛ در مسابقه ای که اگر به نفع استقلال به اتمام برسد آن وقت مامیچ است که باید ترمز الدحیل را بکشد و جنگ با شفر را تبدیل به صلحی پایدار کند.


پژمان راهبر - ابوظبی
عکس ها رضا سعیدی پور

دیدگاه‌ها