کد خبر : 1607417 | 06 اردیبهشت 1398 ساعت 16:02 | 16.4K بازدید | 0 دیدگاه

با چهره‌های تاثیرگذار پرسپولیس – سپاهان (اینفو)

جنگ ستاره‌ها امروز در استادیوم آزادی با تفکرات برانکو ایوانکوویچ و امیر قلعه نویی شکل خواهد گرفت و هر دو مربی امیدوارند بازیکنان‌شان با نمایشی موفق از این جدال عبور کنند.

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان با اختلافی 5 امتیازی با پرسپولیس، چشم به این دیدار رو در رو دوخته تا با کسب نتیجه پیروزی اختلاف امتیاز خود را کاهش دهد و شانس رقابت تا پایان فصل را همچنان شکل دهد. دیداری که در صورتی به سود شاگردان برانکو ایوانکوویچ خاتمه یابد، می‌تواند شاگردان قلعه نویی را کاملا از دور رقابت خارج کند و حتی دستیابی به سهمیه را نیز برای آنها مشکل کند.


برترین تیم‌های هجومی این فصل لیگ برتر اما چشم به ستاره‌های خود خصوصا در خط میانی دوخته‌اند تا در جنگ بزرگ استادیوم آزادی موفق به عبور از رقیب شوند. حضور ستاره‌های نامداری همچون سروش رفیعی، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، بشار رسن، مهدی ترابی و سیامک نعمتی در اردوگاه قرمزها در برابر ولادیمیر کومان، مهدی کیانی، محمد کریمی، سجاد شهباززاده، مهرداد محمدی و علی قربانی در جمع طلایی پوشان، در صورتی که هر دو مربی از تفکرات محتاطانه فاصله بگیرند، می‌تواند هیجان انگیزترین بازی فصل را رقم بزند. 


طبق آمار یازده و در نیم فصل دوم، این چهره‌ها مردان تاثیرگذار تیم خود لقب گرفته‌اند. بازیکنانی که در اردوی پرسپولیس زمینه ساز 9 گل و در سمت سپاهان 6 گل شده‌اند. 8 پاس گل توسط آنها برای پرسپولیس و 7 پاس گل برای زردپوشان شکل داده است. سپاهانی‌ها اما در زمینه شوتزنی به سمت دروازه رقبا بهتر عمل کرده‌اند و این آمار در نیم فصل دوم و بین این بازیکنان 95 به 66 به سود طلایی پوشان بوده است. در زمینه پاس دادن هر دو رقیب فاصله نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند، پرسپولیس 2021 پاس و سپاهان 2138 پاس، با این حال دقت پاس پرسپولیسی‌ها 78 درصد صحیح را نشان می‌دهد و در سمت مقابل 77 درصد صحیح بودن پاس‌ها برای سپاهان است.

 

1400995


در اردوگاه پرسپولیس بازیکنان این تیم 45 پاس کلیدی برای حمله وران تیم خود مهیا کرده‌اند و سپاهانی‌ها 40 پاس کلیدی. پرسپولیسی‌ها در خط میانی به نظر با توجه به آمار جنگنده‌تر بوده‌اند و با 143 تکل در برابر 91 تکل سپاهانی‌ها این اختلاف را نشان می‌دهند که البته با آمار بهتر سپاهانی‌ها در قطع توپ (101) در مقابل (89) این برتری را به نمایش می‌گذارند.

 

1400994

 

سپاهان اما در حالی که در نیم فصل اول به صدر جدول دست یافته بود، این اختلاف امتیازی را در نیم فصل دوم از دست داده تا برانکو و شاگردانش شانس بیشتری برای تصاحب جام برای خود متصور شوند. سپاهانی‌ها در نیم فصل دوم با یک باخت و یک تساوی بیشتر این فرصت را به رقیب داده‌اند تا اختلاف 5 امتیازی را شکل دهد. 

 

در حالی که تصور می‌شد همانند فصول قبل تیم‌های تحت رهبری امیر قلعه نویی در نیم فصل دوم عملکرد بهتری از خود به جا بگذارند، سپاهانی‌ها نتوانستند این برتری را برابر پرسپولیس داشته باشند. آنها (سپاهان) در نیم فصل دوم 48 شانس گل، 164 شوت به سمت دروازه و 13 گل را ثبت کرده‌اند که این آمار برای پرسپولیس با 57 ایجاد شانس گل، 135 موقعیت شوتزنی و 16 گل همراه بوده است. 

 

1400996

 

با این حال طبق آمار و برتری‌هایی که بازیکنان دو تیم طی نیم فصل از خود به جا گذاشته‌اند شاید بتوان تیم منتخب دو تیم را بر اساس امتیازات به این شکل انتخاب کرد. 

 

اکنون همه در انتظار این هستند تا در فاصله ساعات کوتاهی به حساس‌ترین و احتمالا هیجان انگیزترین بازی هفته، نمایش بازیکنان دو تیم و البته تفکرات مربیان روی نیمکت را دنبال کنند و شاید همه چیز علیه آمار شود و یا اینکه آنها برتری خود را بیشتر از این تثبیت کنند.

 

1400993

دیدگاه‌ها