کد خبر : 1607884 | 08 اردیبهشت 1398 ساعت 11:59 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

سناریوی برکناری کادرفنی از قبل چیده شده بود

حمله علی مظاهری به رییس فدراسیون بوکس

مربی تیم ملی بوکس گفت: رییس فدراسیون روز اول مسابقات با بوکسورها صحبت کرده بود و گفته بود می خواهد مربی خارجی بیاورد!

حمله علی مظاهری به رییس فدراسیون بوکس

گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر اختلافات در رشته بوکس به اوج رسیده است. تیم ملی که با ترکیبی ۹ نفره به تایلند اعزام شده بود، در نهایت با یک مدال برنز از مسابقات قهرمانی آسیا بازگشت تا رییس فدراسیون بوکس تصمیم به برکناری کادرفنی بگیرد. حسین ثوری با اعلام خبر برکناری اکبر احدی و دستیارانش از حضور یک مربی قزاقستانی خبر داده؛ اتفاقی که به هیچ وجه مورد پذیرش اعضای کادرفنی نیست.


علی مظاهری، مربی تیم ملی که خودش مدال پرتعداد آسیایی را در کارنامه‌اش دارد و المپیک را هم تجربه کرده است، در گفت‌وگو با "ورزش سه" به اظهارات رییس فدراسیون پاسخ داده است.


صحبت‌های رییس فدراسیون بچه گانه و هیجانی بود


من معتقدم نتایج بدی نسبت به دوره های قبلی نگرفتیم؛ اگرچه خوب نبودن آن هم دلایلی دارد. هر اتفاقی هم افتاده باشد، ما توقع نداریم شلوغ کاری صورت بگیرد. رسانه ها هم کارشناسی درست انجام دهند چون مردم و علاقه مندان به بوکس توقع چنین فضایی را دارند. در شرایط فعلی هیچ چیز کارشناسی نیست و همه در یک فضای هیجانی صحبت می‌کنند. رییس فدراسیون با صحبت‌های بچه گانه و غیرسیاسی خود چنین فضایی را ایجاد کرد؛ وگرنه باید در شورای فنی می نشستیم و به جمع بندی می رسیدیم.


سال های قبل هم فقط یک مدال گرفتند


ما هم قبلا با مربی خارجی موافق بودیم، اما روی آن بحث داریم که کجا باید از این مربی استفاده شود و چه کاری کند. ۲ سال قبل که تیم ملی با آقای خیمنز، مربی کوبایی به مسابقات قهرمانی آسیا رفت، از ۸ بوکسور اعزامی فقط یک برنز گرفتند. شما فقط بروید و آنالیز کنید که به چه نفراتی باختند. همان مربی در چند ماه برای ایران حدود ۳۵ میلیون تومان هزینه داشت. سال قبل از آن هم استکی تیم را برد که از ۹ بوکسور فقط یک مدال گرفتند. پس در این دوره هم ما نتیجه ضعیفی نگرفتیم. نه برای همه، بلکه برای برخی از اهالی بوکس متاسفم که اینطور ما را قضاوت کردند چون دنبال تسویه حساب شخصی بودند.


ثوری روز اول مسابقات اسم مربی بعدی را اعلام کرد!


آقای ثوری حتی نگذاشت ۲ روز هم از مسابقات بگذرد. رییس فدراسیون روز اول مسابقات با بوکسورها صحبت کرده و اسم مربی خارجی را آورده بود. ما در فرودگاه فهمیدیم چنین صحبتی با ملی پوشان مطرح شده است. روز اول مسابقات ثوری اسم مربی بعدی را هم به بوکسورها گفته بود! حتی قبل از اینکه موسوی در نیمه نهایی روی رینگ برود، پیامکی به اکبر احدی از طرف ثوری رسید که شما تلاشتان را کردید، اما ادامه همکاری میسر نیست! هنوز ما وسط مسابقه بودیم، چطور دست به چنین کاری زدند؟


سناریوی برکناری از قبل چیده شده بود


شاید دوستان در فدراسیون ندانند، اما روال اینطور است که یک هفته بعد از بازگشت تیم باید شورای فنی تشکیل شود و اعضا توضیحات کادرفنی را بشنوند. این تصمیم گیری‌ها عجولانه، بچه گانه و مبتدیانه است. این سناریو از قبل مشخص شده بود و خودشان هم دنبال این بودند تیم نتیجه نگیرد. ۴، ۵ نفر از بوکسورهای ما در فرودگاه اجازه خروج نداشتند چون تاریخ خروج آنها با تاریخ بلیت یکی نبود! یکی، ۲ نفر از آنها شب قبل از مسابقه به تایلند رسیدند!


بوکسورها کرایه ماشین هم نداشتند


آقای ثوری! شما چه کاری برای بچه ها کردید که الان توقع نتیجه هم دارید؟ ملی پوشان یک استخر نداشتند. برخی از آنها کرایه ماشین نداشتند از فرودگاه به خانه شان بروند! حتی در اردوهای تیم ملی میوه نداشتیم. هزینه ای که آِقای ثوری برای رای آوردنش در آسیا کسب کرد و رای هم نیاورد، اگر برای این تیم کرده بود، بهتر نتیجه می گرفت. نمی دانم این آقا چه کار کرد که همه با ایران لج کردند و داوران علیه ما سوت زدند. خودش هم روز دوم فرار کرد و به ایران برگشت تا سناریو برکناری را تنظیم کند.

 

دیدگاه‌ها