کد خبر : 1612042 | 27 اردیبهشت 1398 ساعت 00:41 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

شیمبا ـ کی روش بچه‌های سامبا شریک یک افتخار

کفش طلای لیگ هجدهم به برزیل می‌رود

کمی بعد از سوت پایان بازی سپاهان ـ استقلال خوزستان، لوسیانو پریرا همان جایی بود که قرار بود باشد، جایی در حوالی محوطه شش قدم برای به ثمر رساندن آخرین گل هفته.

کفش طلای لیگ هجدهم به برزیل می‌رود

به گزارش ورزش سه، این مهمترین گل عمر بازیکنی است که قبلا دو بار قهرمانی لیگ را تجربه کرده اما دوست داشت دومین آقای گلی لیگ را هم ببرد، آن هم در شرایطی که در ابتدای دور برگشت هیچ کس روی او برای آقای گلی حساب نمی کرد. آن وقت ها جدال اصلی بین کی روش استنلی و علی علیپور بود. اما درست در شرایطی که علی علیپور بعد از حضور در تورنمنت های مختلف دچار افتی ناگهانی و عجیب شد او مثل خلبانی که پشت ایرباس می نشیند در 7 هفته پایانی تیک آف کرد و توانست با به ثمر رساندن آخرین گل هفته آخر لیگ در جشن کفش طلا با کی روش استنلی شریک شود.


کی روش که فصل پیش و پس از یک نقل و انتقال جنجالی از لیگ های پایین تر برزیل به تیم ذوب آهن ملحق شد، پس از فصل درخشان در ذوب، امسال در 5 هفته اول لیگ گل نزد اما بعد از گذشت زمانی طولانی در ثانیه های پایانی مسابقه سپاهان در جم دروازه پارس را باز کرد و تیمش را نجات داد. این شروع گلزنی بازیکنی بود که در هفته های بعد دروازه تیم های مختلفی را باز کرد. او در این فصل به پارس جم، فولاد، نفت مسجدسلیمان، نساجی، استقلال، سایپا، سپیدرود و استقلال خوزستان گل زده و پنالتی زن اول تیمش هم بوده است. در طرف مقابل لوسیانو پریرا به تیم های نساجی، سایپا، سپاهان، پیکان، ذوب آهن، تراکتورسازی، پرسپولیس، پدیده، استقلال خوزستان، صنعت نفت و سپیدرود گل زده تا هر دو به تیم های یکدیگر گل زده باشند.

 


پریرای 35 ساله که فوتبال خود در ایران را با همین فولاد در لیگ یازدهم آغاز کرده در دوران حضورش در ایران 84 گل به ثمر رسانده است. این در حالی است کی روش در دو فصل حضور در ایران میانگین 12.5 گل در هر فصل را دارد که اثبات می کند پولی که پای او پرداخت شده هدر نرفته و اگرچه در فصل آینده ایران از نظر دلار در مضیقه است اما او به فعالیتش در فوتبال ایران ادامه خواهد داد.

 

1329313


این دو برزیلی که توسط دو سرمربی مختلف به فوتبال ایران آمده اند، ارتباط خوبی با هم دارند و شاید یک میهمانی با تم سامبا پایان فصل سخت اما افتخارآمیز آنها در ایران باشد زمانی که دو کفش طلا به نشانه 16 گل به برزیل پست شود. جالب اینکه شاید اگر در ماه پیش از کسی درباره آقای گلی سوال می کردید همه نگاه ها متوجه علی علیپور بود؛ اما مهاجم مازندرانی سرخپوشان دچار افتی شد که دومین آقای گلی متوالی را از او گرفت.

 

دیدگاه‌ها