کد خبر : 1613165 | 01 خرداد 1398 ساعت 09:40 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

رئیس لالیگا: سیتی و PSG تیم‌های حکومتی هستند

رئیس لالیگا، خاویر تباس با انتقاد شدید از دو باشگاه منچسترسیتی و پاری سن ژرمن، که از آنها به عنوان باشگاه‌های حکومتی یاد کرد گفت این دو باشگاه در حال خراب کردن فوتبال اروپا هستند.

رئیس لالیگا: سیتی و PSG تیم‌های حکومتی هستند

به گزارش "ورزش سه"، رئیس لالیگا، خاویر تباس، با انتقادی بسیار تند و بی‌سابقه از دو باشگاه منچسترسیتی و PSG به عنوان باشگاه‌هایی حکومتی یاد کرد که به بازیچه‌ی میلیاردرها تبدیل شده و در حال خراب کردن وضعیت در فوتبال اروپا هستند چون باشگاه‌های دیگر توان رسیدن به این دو باشگاه را ندارند.

 

1407710

 

منچسترسیتی که مالکیتش در اختیار شیخ منصور، یکی از اعضای خانواده سلطنتی امارات است و PSG که مالکیتش را سرمایه‌گذاران قطری به دست دارند در سالهای اخیر در لیگهای ملی کشورهای خود موفقیتهای بزرگی بدست آورده‌اند که بخش عمده‌ای از آن به دلیل سرمایه‌گذاری‌های هنگفت مالکین دو باشگاه بوده.

 

تباس که معتقد است موفقیت این دو باشگاه برای دیگر باشگاه‌های اروپایی بهای گزافی داشته به فایننشل تایمز گفت:" مشکل PSG و سیتی این است که اینها دو باشگاه حکومتی هستند که یکی از آنها با پول نفت می‌گردد و دیگری با پول گاز".

 

رئیس لالیگا در ادامه گفت:" تاثیر مخرب این دو باشگاه بر فوتبال اروپا خیلی وسیع است چون آنها در حال ایجاد تورم در بازار هستند و بنابراین باشگاه‌های دیگر مجبورند برای حفظ بازیکنان‌شان رقمهایی پرداخت کنند که واقعا مسخره است".

 

تباس در ادامه اضافه کرد:" این دو باشگاه وقتی می‌خواهند بازیکنی را جذب کنند به درآمدهای واقعی‌شان هیچ توجهی ندارند چون درآمدشان از یک حکومت تامین می‌شود. این باعث می‌شود باشگاه‌های دیگر از نظر اقتصادی با شرایطی بسیار بغرنج روبرو شوند و این در کل تعادل ساختار فوتبال اروپا را به شدت به هم زده است".

 

دیدگاه‌ها