کد خبر : 1613213 | 01 خرداد 1398 ساعت 11:37 | 1K بازدید | 0 دیدگاه

قحطی مربی در لیگ برتر فوتبال ایران!

از 16 تیم شرکت کننده در فصل آتی لیگ برتر 9 تیم هنوز تکلیف کادر فنی خود را مشخص نکرده اند که این قطعا اتفاق خوبی نیست.

قحطی مربی در لیگ برتر فوتبال ایران!

به گزارش "ورزش سه"، اگر چه بازی های لیگ برتر از 10 مرداد آغاز می شود و تیم ها در بهترین شرایط می توانند از نیمه خرداد تمرینات آماده سازی را آغاز کنند اما روشن نبودن وضعیت کادر فنی 9 تیم قطعا شروع تمرینات آماده سازی آنها و هم چنین پروسه جذب بازیکن را به چالش خواهد کشید. دقیقا به همین دلیل است که در فوتبال کشورهای توسعه یافته حتی اگر تیم نیت به تغییر کادر فنی اش داشته باشد پیش از اتمام بازی های پیش رو این سیاست را اعلام می کند.

 

فوتبال اینروزها اگر چه برای خیلی از تیم های لیگ برتری تعطیل است اما سرمربی باید بنشیند و مطالعه کند تا تیم خوبی برای فصل جدید مهیا کند. از همه مهمتر لازم به اشاره نیست در تیم های حرفه ای وقتی تمرینات آماده سازی شروع می شود همه بازیکنان در تمرین حاضر می شوند و پروسه جذب بازیکن بین پایان بازی ها تا شروع تمرینات انجام می شود اما در فوتبال ایران شرایط کمی متفاوت است! همان طور که اشاره شد هم اکنون تکلیف کادر فنی 9 تیم مشخص نیست! پیش از شروع تمرینات سرمربی مشخص می شود و سرمربی هم با شروع تمرینات در خصوص جذب بازیکن اقدام می کند. بی تعارف این موضوع در سال های اخیر موجب شده تا تمرینات آماده سازی خیلی از تیم ها کیفیت لازم را نداشته باشد و تاثیر آن را بارها و بارها در بازی های لیگ برتر دیده ایم. شاید برای خیلی ها ملموس نباشد. به چند نمونه اشاره می کنیم؛  معدل گل زده هیچ تیمی در فصل گذشته 2 گل در هر بازی نبوده، علاوه بر این 9 تیم هستند که نتوانسته اند به طور میانگین در هر بازی یک گل بزنند. سال های سال است که هیچ تیم باشگاهی در فوتبال آسیا قهرمان نشده است. آخرین قهرمانی یک تیم باشگاهی در آسیا زمانی بود که پاس تهرانی وجود داشت و مربی آن فیروز کریمی بود و...

 

دوران آماده سازی مهمترین دوران تمرینی یک تیم فوتبال است چرا که دراین تمرینات تیم برای یک فصل از بازی از نظر بدنی آماده می شود و هماهنگی بین بازیکنانی که در تیم مانده اند و بازیکنانی که به ترکیب اضافه شده اند در همین تایم انجام می شود اما به وضوح می بینیم این دوره از تمرینات نزد تیم های ما کم اهمیت ترین دوران تمرینات است. اگر غیر از این بود هم اکنون 9 تیم بلاتکلیف در بازی های لیگ برتر نداشتیم. همه وضعیت هایی که قرار بوده در تیم ها روشن شود از مدت ها قبل قابلیت تعیین وضعیت را داشت. به طور مثال استقلال روزی که شفر را از کار برکنار کرد می توانست به دنبال مربی جدید باشد و روز بازی به العین سرمربی جدید خود را مشخص کند چرا که هفته ها فرصت داشت.

 

نادیده گرفتن اصول در فوتبال که یکی از آنها 6 تا 8 هفته تمرین در دوران پیش از شروع فصل با همه بازیکنان است، حتما برای فوتبال باشگاهی تبعات دارد که شاید این تبعات از دید مدیران عامل باشگاه ها به چشم نیاید چون دولتی اند نه فوتبالی اما تاثیرات منفی خود را در فوتبال گذاشته است و در آینده هم فوتبال باشگاهی را با چالش مواجه خواهد کرد.

 

در پایان باید به این نکته اشاره کرد در 7 تیمی که مربیانشان تثبیت شده اند امکان یکی دو جابجایی وجود دارد...

 

وضعیت کادر فنی تیم های لیگ برتری در حال حاضر


1-پرسپولیس: (برانکو)


2-سپاهان: (؟) سپاهان بازی نیمه نهایی جام حذفی را پیش رو دارد اما به نظر می رسد قرارداد امیر قلعه نویی از سوی باشگاه سپاهان تمدید شود.


3-استقلال: (؟) کامران منزوی می گوید فرهاد مجیدی به باشگاه استقلال لیست محرمانه داده است، در حالی که قرار است یک مربی خارجی هدایت تیم را برعهده بگیرد.


4-پدیده شهرخودرو: یحیی گل محمدی


5-تراکتورسازی: (؟) باشگاه با لیکنز قرارداد دارد اما باشگاه تمایلی به ادامه همکاری ندارد. این باشگاه با جواد نکونام مذاکره کرد اما کاپیتان سابق تیم ملی سر از فولاد در آورد.


6-ذوب آهن: (علیرضا منصوریان)  


7-سایپا: (ابراهیم صادقی)


8-فولاد: (جواد نکونام)


9-صنعت نفت آبادان: (؟) پا ئولو سرجیو مربی این تیم راهی باشگاه التعاون عربستان شده است و علی عیسی زاده مدیر عامل باشگاه هم گفته از حواشی خسته شده و به دنبال کناره گیری است.


10-نساجی مازندران: (؟) مجید جلالی و نساجی به بن بست رسیده اند. نه به خاطر نتایج به دست آمده بلکه به خاطر مصاحبه هایی که علیه هم داشتند.   


11-پیکان: (حسین فرکی)


12-پارس جنوبی جم: (؟) پارس جنوبی جم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و با این روند قطعا فصل پرچالشی برای ماندن در جدول بازی ها پیش رو خواهد داشت.


13-ماشین‌سازی‌تبریز: (؟) این باشگاه قصد فروش امتیاز خود را دارد و طبیعتا تکلیف کادر فنی بعداز حضور مالک جدید مشخص خواهد شد.   


14-نفت‌ مسجدسلیمان: (؟) اگر چه فیروز کریمی موفق شد تیم را در جدول بازی ها نگه دارد اما تیم برای ادامه همکاری با این مربی با تردیدهایی مواجه شده است.


15-گل گهر سیرجان: (وینگو بگوویچ)


16-شاهین شهرداری بوشهر: (؟) بر اساس قوانین شهرداری نمی تواند حامی مالی تیم در بازی های لیگ برتر باشد و هم اکنون باشگاه در تلاش برای رفع این مشکل است.

دیدگاه‌ها