کد خبر : 1614645 | 09 خرداد 1398 ساعت 01:23 | 5.5K بازدید | 0 دیدگاه

نیازمند مثل ژاوی و کریس رونالدو

بیرانوند؛ دستکش طلایی در دو نیمه نهایی

هر بازی که می گذرد علیرضا بیرانوند به دروازه بانی کامل تر برای پرسپولیس و شاید آینده تیم ملی ایران تبدیل می شود، او در بازی نیمه نهایی هم نقطه اتکای تیمش در خطرناکترین منطقه زمین بود.

به گزارش" ورزش سه"، پرسپولیس با وجود 4 عنصر دفاعی قوی و همچنین ساختار منسجم دفاع تیمی تبدیل به تیمی شده است که از دشوارترین حریف ها هم سخت گل می خورد اما در این بین شاید یک نفر نقشی غیرقابل انکار و جایگاهی غیرقابل تغییر دارد و آن علیرضا بیرانوند است.


او در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه آرام آرام شماره یک تیم ملی ایران شده و با گرفتن پنالتی کریستیانو رونالدو و بازی های درخشان در روسیه ، تبدیل به بازیکن دیگری شد. او با پرسپولیس سه جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برده ، یک نقره آسیایی گرفته و حالا در آستانه کسب جام حذفی هم هست. افتخاراتی که خودش در آن ها نقش داشته است.


پایانِ آغاز
بیرانوند برای پرسپولیس تبدیل به آن دسته بازیکنانی می شود که حضورشان صرفا می تواند مثمر ثمر باشد. روی صحنه پنالتی مهدی کیانی مشخص بود که ضربه زننده حساب ویژه ای روی توانایی های دروازه بان باز کرده و به همین خاطر خواست ضربه اش را به جایی بزند که او هرگز نتواند بگیرد. نتیجه البته مشخص بود و توپ به بیرون رفت. در بازی با استقلال و در دربی تهران نیز فرشید اسماعیلی بعدا فاش کرد که به خاطر شناختی که از بیرانوند داشته ضربه را چیپ زده و استقلال هم آن بازی را باخت.

 

 

 

 

 

 


او اما دوبار در دقایق پایانی به رستگاری رسیده است. یک بار در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا وقتی در آخرین لحظات بازی ضربه سر ژاوی هرناندز را که از روی خط شش قدم زده شده بود دفع کرد تا پرسپولیس به فینال برسد. علی بیرانوند در بازی نیمه نهایی جام حذفی هم علاوه بر تاثیر حضورش درخراب شدن ضربه کیانی ، در دقیقه 120 یک عملیات نجات موفق داشت.


سپاهان در آخرین لحظه بازی به دنبال گل و روی یک ضربه ایستگاهی تمام بازیکنان تیم به محوطه جریمه پرسپولیس آمدند. سانتر کیانی را پیام نیازمند دروازه بان پیش تاخته سپاهان با ضربه سر به سمت دروازه زد و بیرانوند با یک عکس العمل خوب آخرین شانس حریف را گرفت و پرسپولیس به فینال حذفی رسید.

 


او امروز علاوه بر سیوهایی که داشت ، در شروع مجددها برخلاف بازی های گذشته خوب عمل نکرد و حتی در یکی دو مورد شروع مجددهای بدی داشت. با این وجود شماره یک پرسپولیس در دوئل را رقیب جوان و مستعدش در تیم ملی برنده شد تا کماکان شانس اول برای پوشیدن شماره یک تیم ملی هم باشد.


بیرانوند روزی که پرسپولیس آمد گفت می خواهم دروازه بانی شوم که ده سال در این تیم بمانم و دروازه بانی کنم. او دارد به همان دروازه بان تبدیل می شود و می تواند به جایگاه احمدرضا عابدزاده در این تیم چنگ بزند اگر مثل بازی های قبلی دچار حاشیه های بی جهت درون و بیرون مستطیل سبز نشود.

 


عکس: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها