کد خبر : 1616036 | 16 خرداد 1398 ساعت 18:14 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

گزارشی از دیدار دوستانه برزیل و قطر

قهرمان آسیا در دیدار با برزیل چگونه ظاهر شد ؟

تیم فوتبال قطر جهت آمادگی هر چه بیشتر در رقابت‌های کوپا امریکا صبح امروز در مقابل برزیل تن به شکست دو بر صفر داد.

قهرمان آسیا در دیدار با برزیل چگونه ظاهر شد ؟

به گزارش "ورزش سه"، بامداد پنج‌شنبه (امروز) در تیم ملی فوتبال قطر به‌عنوان قهرمان آسیا در یک دیدار به‌ظاهر تدارکاتی در ورزشگاه ناسیونال به مصاف طلایی پوشان برزیل رفت. این دیدار که به‌نوعی بین میزبانان دو تورنمنت پرطرفدار فوتبال جهان یعنی کوپا امریکا 2019 و جام جهانی 2022 هم بود درنهایت با نتیجه دو بر صفر به سود برزیل به اتمام رسید.


 تیم فوتبال قطر که قرار است از 10 روز دیگر به همراه تیم ملی ژاپن به‌عنوان مهمان درجام ملت‌های آمریکا 2019 به مصاف حریفانشان بروند در حالی مقابل برزیل قرار گرفت که بعد از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا برای اولین بار بود که به میدان می‌رفت.


فلیکس سانچس سرمربی جوان تیم ملی قطر به نسبت آخرین دیدار این تیم مقابل ژاپن که منجر به تصاحب جام آسیا شد تنها بایک تغییر تیمش را مقابل برزیل به زمین فرستاد که آن‌هم حضور "سالم الحجری" مدافع جوان تیم فوتبال السد به‌جای "بصام هشام" بود و این نشان می‌دهد سانچس به ترکیب تیمش وفادار مانده است. او با ترکیب 5-3-2 که در زمان حمله بانفوذ دو مدافع بسیار خوب کناریش به 3-5-2 تبدیل می‌شد سعی داشت در وهله اول دروازه خود را بسته نگه دارد تا با استفاده از نفوذهای عبدالکریم حسن مرد سال آسیا دروازه برزیل را مورد تهدید قرار دهند.


فلیکس سانچس هر 6 عنصر خط دفاعش را مانند جام ملت‌ها از بازیکنان باشگاه السد انتخاب کرد و به میدان فرستاد.


سانچس درون دروازه سعد الشیب گلر حالا دیگر باتجربه را قرار داد و در مرکز خط دفاعی از مثلث بوعلام خوکی (السد) سالم الحجری (السد) وسلمان طارق (السد) بهره برد و دردو سمت کناری عبدالکریم حسن (السد) و پدرومیگوئل (السد) را در راست و چپ به کار گرفت. سانچس در خط میانی سه بازیکن به نام های حسن الحیدوث (السد) عاصیم مادیبو (الدحیل) و عبدالعزیز حاتم (الغزافه) و درخط حمله نیز از آقای گل جام ملت‌های آسیا یعنی المعزعلی (الدحیل) و اکرم عفیف (السد) استفاده کرد. سانچس تقریباً با اتکا به همین ترکیب بود که تنها با یک گل خورده و 7 پیروزی متوالی بر بام فوتبال آسیا نشست.


آنچه در این دیدار بیش از هر چیزی مشهود بود اعتمادبه‌نفس بالای تیم ملی قطر بود. آن‌ها باوجودآنکه در خاک برزیل مقابل این تیم با تمام بزرگانش قرارگرفته بودند از شروع بازی بدون هراس از نام حریف با جنگندگی فراوان که پاره‌ای اوقات با چاشنی خشونت هم همراه می‌شد سعی داشتند تا اجازه ندهند بازیکنان خوش تکنیک برزیلی به دروازه این تیم نزدیک شوند.


نیمه اول بازی، بیشتردرگیرانه و فیزیکی دنبال شد، خصوصا از جانب تیم قطر و همین شیوه بازی باعث ایجاد خطاهای بی‌شماری روی بازیکنان خوش فن برزیل می‌شد اما درعین‌حال قطری‌ها با علم به اینکه پشت محوطه جریمه مرتکب خطا نشوند بیشتر خطاهای خود را در میانه میدان انجام می‌دادند که این موضع تا حدی بر جو حاکم درون زمین هم تاثیرگذاشت تا جاییکه بدترین اتفاق ممکن برای "تیته" سرمربی برزیل رخ داد و آن همان مصدومیت نیمار بود که بعد از بازی مشخص شد او جام ملت‌ها 2019 را ازدست‌داده است .


درهمان نیمه اول درحالی‌که بازی با برتری محسوس برزیل دنبال می‌شد در دقیقه 16 ریچاردیسلسون مهاجم آماده این روزهای اورتون و برزیل بر روی ارسال دقیق از دنی آلوس تمام‌نشدنی و کاپیتان جدید برزیل، گل اول را با ضربه‌ سری دقیق به دور ازدستان سعد الشیب به قعر دروازه قطر فرستاد تا نتیجه یک‌بر صفر شود.


در ادامه این بازهم ریچادیلسون بود که باوجود تمرکز و ازدحام عمق خط دفاع قطر با دیدی عالی، خسوس را در یک موقعیت تک‌به‌تک در محوطه شش‌قدم قرارداد و هم کاری غیر از باز کردن دروازه قطر نمی‌توانست انجام دهد تا نتیجه بازی دو بر صفر شود.


قطری‌ها گرچه مشخص بود که از نام حریف هراسی ندارند اما به علت کم تعداد بودن در خط حمله عملاً برای باز کردن دروازه برزیل راه به‌جایی نمی‌بردند. البته به نظر این تصمیم درستی هم از جانب سانچس بود. چراکه ممکن بود قطر با ارائه یک بازی باز و دریافت گل‌های زیاد، آن اعتمادبه‌نفسی راکِ در حال حاضر در این تیم وجود دارد در آستانه این رقابت‌ها جایش را به ترسو واهمه دهد. اما "عبدالکریم حسن" نشان داد که بی‌جهت عنوان مرد سال آسیا را یدک نمی‌کشد. او بارها از جای خالی دنی آلوس از سمت چپ خط دفاعی نفوذ کرد و تا انتهای بازی پا پس نکشید. عبدالکریم حسن در طول 84 دقیقه‌ای که داخل زمین بود ارسال‌های قابل قبولی را درون محوطه جریمه برزیل فرستاد، اماهمانطور که عنوان شد تعداد کم بازیکنان در خط حمله باعث می‌شد تا خطری دروازه برزیل را آن‌چنان تهدید نکند.

 

1411124


بعد از به ثمر رسیدن گل دوم توسط خسوس، برزیل که به نتیجه موردنظرش دست‌یافته بود سعی کرد به‌منظور حفظ سایر بازیکنانش بازی را در میانه زمین اداره کند تا قهرمان آسیا که در هفت دیدار اخیر تنها یک گل دریافت کرده بود در عرض 30 دقیقه دو بار دروازه‌اش بازشود تا متوجه شوند پا به چه مسابقاتی قرار است بگذارند.


 گفتنی است تیم ملی قطر در گروه آرژانتین، کلمبیا و پاراگوئه قرار دارد و در اولین دیدار در روز 26 خردادماه ساعت 23:30 دقیقه مقابل پاراگوئه قرار می‌گیرد.

 

1411125

 

1411126

دیدگاه‌ها