کد خبر : 1616218 | 17 خرداد 1398 ساعت 17:38 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

سئول آزمون جدی شماره 6 و سرمربی جدید

عزت اللهی و بیست و یک دقیقه امید بخش

هافبک تیم ملی ایران در دوره کارلوس کی روش دچار مصدومیت شد و زمانی توانست بار دیگر در ترکیب تیم قرار بگیرد که یک مربی دیگر هدایت تیم ملی را به عهده داشت.

عزت اللهی و بیست و یک دقیقه امید بخش 

به گزارش" ورزش سه" دوری سعید عزت اللهی از ترکیب تیم ملی ایران کمی طولانی شده بود اما بازی با سوریه همانقدر که از نظر یک برد پرگل، بازی روحیه بخشی بود، می تواند از این نظر که یکی از بهترین هافبک های فوتبال ایران بار دیگر به ترکیب تیم ملی بازگشته نیز مسابقه ای قابل توجه باشد. 


عزت اللهی نزدیک به 5 ماه دور از میادین بود و حالا حضورش در ترکیب تیم ملی نه تنها می تواند به مستحکم تر شدن خط هافبک تیم منجر شود می تواند به معنای بازگشت یکی از بهترین استعدادهای فوتبالی ایران حتی در سطح باشگاهی باشد. او در تمام این ماه ها نتوانست برای تیم باشگاهی اش ریدینگ نیز به میدان برود و البته جام ملت های آسیا را نیز از دست داده بود. شماره 6 تیم ملی از دقیقه 69 توسط ویلموتس به جای امید ابراهیمی به میدان فرستاده شد و توانست بعد از ماه ها دوری نیز نمایش خوب و امیدوارکننده ای داشته باشد. همانطور که گفته شد بیش از هر چیز بازگشت این هافبک تاثیرگذار خبر خوبی است هرچند که ویلموتس شاید سیستم تیم را بر پایه استفاده از یک هافبک دفاعی بگذارد و یا حتی تصمیم بگیرد که از میان ابراهیمی و عزت اللهی یکی را فقط بازی بدهد، اما اگر شماره 6 جوان بتواند به روزهای خوبش برگردد آن وقت سرمربی برای استفاده از روش های مختلف دست و بال بازتری خواهد داشت.

 


بازی با کره جنوبی می تواند آزمون جدی تیم ملی با سرمربی جدیدش باشد و البته محک خوبی برای عزت اللهی نیز هست تا بتواند بعد از ماه ها دوری از فوتبال، در یک مسابقه نسبتا سنگین تست شود. او هافبکی با قدرت بازیسازی و بازیخوانی و همچنین نیروی تدافعی بالا است. سبک بازی عزت اللهی به گونه ای است که می تواند مرکز ثقل تیم ملی در خط هافبک باشد و شاید برای موفقیت در سئول و بازی های آینده، ویلموتس بتواند روی او حساب ویژه ای باز کند.

 

دیدگاه‌ها