کد خبر : 1622426 | 17 تیر 1398 ساعت 12:34 | 920 بازدید | 0 دیدگاه

هیات رییسه بررسی می کند

پرونده جام حذفی به کمیته انضباطی می رود؟

در جلسه این هفته هیات رییسه فدراسیون فوتبال حکم کمیته اخلاق در مورد اتفاقات رخ داده در بازی فینال حذفی مورد بررسی قرار می گیرد و اینطور که از شواهد امر پیداست قرار است تصمیمات مهمی در این باره گرفته شود.

پرونده جام حذفی به کمیته انضباطی می رود؟

به گزارش "ورزش سه"،  بر اساس اعلام یک منبع آگاه دو عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال یعنی حیدر بهاروند و کاظم طالقانی که در رای صادره از سوی کمیته اخلاق با محرومیت و جریمه نقدی مواجه شده اند قرار است این موضوع را در نشست اعضای هیات رییسه مطرح کنند که آیا کمیته اخلاق مجاز به ورود به پرونده فینال جام حذفی بوده است یا نه و اگر پاسخ منفی است باید رای صادره از سوی این کمیته نقض شود و پرونده مجددا از سوی کمیته انضباطی بررسی شود.

 

مهدی تاج که در زمان برگزاری فینال جام حذفی در ایران نبود در بازگشت به کشور و در کنفرانس خبری گفته بود امنیت در استادیوم ها برعهده سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال نیست و به نوعی با این مصاحبه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر را از اتفاقات رخ داده در استادیوم شهدای فولاد تبرئه کرد. با این حال کمیته اخلاق این پرونده را مورد بررسی قرار داد و رییس سازمان لیگ برتر را 5 سال از انجام هر گونه فعالیت فوتبالی محروم کرد و این رای نشان می دهد بر خلاف دیدگاه مهدی تاج، مرتضی تورک سازمان لیگ را مقصر اصلی اتفاقات رخ داده در اهواز می داند.

 

کاظم طالقانی یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال ساعاتی قبل در مصاحبه ای که با فارس داشت به طور تلویحی به این موضوع اشاره کرد و گفت:« با توجه به اینکه اتفاق صورت گرفته در چارچوب زمین بوده این مسئله به کمیته اخلاق مربوط نمی‌شود و بحث تاخیر در مسابقه از مواردی است که کمیته انضباطی باید به آن رسیدگی کند. متاسفانه کمیته اخلاق به این موضوع ورود کرده، با وجود اینکه رئیس فدراسیون فوتبال هم در این مسئله تاکید کرده این موضوع در حیطه آنها نیست. به غیر از این، ابلاغ‌هایی که آنها مدعی هستند از راه قانونی به دست ما نرسیده و هیچ گونه ابلاغی به ما نشده است. حکم صادره خلاف ضوابط و مقررات فدراسیون است که این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.»

دیدگاه‌ها