کد خبر : 1626541 | 05 مرداد 1398 ساعت 18:49 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

فتاحی: 6 ورزشگاه آماده شود، لیگ را شروع می کنیم

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد درصورت رفع مشکلات 6 ورزشگاه، بازی‌ها را آغاز می‌کنند.

فتاحی: 6 ورزشگاه آماده شود، لیگ را شروع می کنیم

به گزارش "ورزش سه"، سعید فتاحی پس از مراسم قرعه کشی لیگ یک فوتبال ایران اظهار کرد: از مربیان و سرپرستان و اصحاب رسانه که به قرعه کشی آمدند تشکر می کنم و امیدوار هستم مثل لیگ برتر، لیگ یک هم پوشش داده شود و مسابقات لیگ دسته اول را در صدا و سیما پوشش دهند.

 

او با بیان اینکه فقط مسوولان دو تیم در جلسه قرعه کشی حاضر نشدند، ابراز کرد: مثل جلسه ای که با مربیان داشتیم و گفتند خیلی ها نیامدند، آن زمان هم فقط دو سرمربی نیامد؛ امروز همه تیم ها نماینده داشتند؛ هیچ سالی به این شکل نبود که به این تعداد سرپرستان و سرمربیان در جلسه قرعه کشی حاضر باشند.

 

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: از بیست و ششم مردادماه مسابقات لیگ یک آغاز خواهد شد و طی چند روز آینده نیز برنامه کامل مسابقات اعلام می شود.

 

فتاحی درباره تاریخ شروع لیگ برتر اظهار کرد: ما چندین بار گفتیم تا ساختار ایمنی و امنیتی استادیوم ها درست نشود، لیگ برتر را شروع نمی‌کنیم. باید گیت گذاری، شماره گذاری صندلی ها، نصب دوربین مدار بسته و بلیت فروشی الکترونیکی انجام شود تا ما لیگ برتر را آغاز کنیم.

 

او یادآور شد: بلیت فروشی الکترونیکی موجب می شود تا هر تماشاگر در جای خود بنشیند و پیش بینی این کار را انجام دادیم؛ دیدید که قرار بود بازی ها از روز دهم مردادماه آغاز شود ولی باتوجه به اینکه هنوز هیچ تیم و استادیومی اعلام آمادگی نکرده، این اتفاق نیفتاد.

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ اضافه کرد: سرمربیان تیم ها نیز حق دارند از تعویق مسابقات گله مند باشند چراکه برنامه آنها تغییر کرد ولی خود باشگاه ها هنوز هیچ اقدامی در این راستا انجام ندادند.

 

فتاحی درمورد ناراحتی ابراهیم صادقی از تعویق مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: امروز با آقای صادقی صحبت کردم؛ 6-5 سال است که ما هر تاریخی را اعلام نمودیم، بدون حتی یک روز تعویق مسابقات لیگ برتر، لیگ یک و حتی لیگ دو و سه را برگزار کردیم ولی امسال به دلیل مسائل ایمنی و امنیتی ورزشگاه ها و همچنین مسائل رفاهی تماشاگران و اتفاقاتی که در فصل گذشته افتاد، تصمیم گرفتیم این کار را انجام دهیم.

 

او تاکید کرد: خیلی از دوستان قبول دارند به ضررشان شده ولی گفتند این اتفاق بیفتد، به نفع فوتبال ایران است؛ اما ورزشگاه پاس قوامین که برای بازی های سایپاست چه کاری انجام داده است؟ وقتی بلیت فروشی الکترونیکی، دوربین مدار بسته، شماره گذاری صندلی ها و ... ندارد، چطور می خواهد در این ورزشگاه میزبانی کند؟ اگر 6 ورزشگاه آماده شود، ما مسابقات را شروع می کنیم.

 

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ یادآور شد: اجازه دهید ورزشگاه ها اعلام آمادگی کنند تا بازی ها را برگزار کنیم؛ تا این لحظه هیچ تیمی اعلام آمادگی نکرده که استادیوم آماده ای دارد؛ ما کارگروهی با حضور آقایان بهاروند و کشوری داریم و بنده و آقای شکوری، دبیر فدراسیون فوتبال به صورت روزانه گزارش ورزشگاه ها را از شهرستان ها می گیریم و بررسی لازم را انجام می دهیم، اما تا امروز که بررسی کردیم، هیچ ورزشگاهی شرایط میزبانی را ندارد؛ پیش بینی کردیم تا زمانی که ورزشگاه ها آماده نشود، مسابقات را شروع نمی کنیم.

 

فتاحی عنوان کرد: ما دو ماه قبل به باشگاه ها موضوع تجهیز ورزشگاه‌ها را اعلام کردیم؛ باید می رفتند تا رایزنی های لازم را با مسوولان مربوطه انجام دهند؛ خیلی از استادیوم ها درحال تجهیز هستند؛ برای مثال 95 درصد از کارهای ورزشگاه آزادی انجام شده و فقط بحث بلیت فروشی مانده که آن هم دراختیار باشگاه ها گذاشته شده است؛ آنها نیز قرار است با وزارت ورزش و شرکت توسعه تجهیز تعاملی در این راستا داشته باشند.

 

او درباره شایعه تعویق مسابقات لیگ برتر بخاطر الزام برای حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: این مسائل را با یکدیگر قاطی نکنید.

 

فتاحی درباره تبرئه شدن او و بهاروند از محرومیت و اینکه چه کسی مقصر اتفاقات بازی پرسپولیس و داماش در فینال جام حذفی شناخته شده است، اظهار کرد: این مسائل را نباید از من بپرسید و مسؤولان ذی‌ربط باید پاسخگو باشند.

 

او عنوان کرد: تا زمانی که 6 ورزشگاه آماده نشود، لیگ را آغاز نمی کنیم و تمام تمهیدات لازم را در این باره درنظر گرفتیم.

دیدگاه‌ها