کد خبر : 1626851 | 07 مرداد 1398 ساعت 13:55 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

پورموسوی: با ثبت اولین قرارداد شکایت می کنم

سیروس پورموسوی نسبت به برخورد سازمان لیگ با تیم های بدهکار گله مند است و بر این عقیده است تا برای تیم های بدهکار الزام به وجود نیاید قدمی از قدم برنمی دارند.

پورموسوی: با ثبت اولین قرارداد شکایت می کنم

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی تیم ملی جوانان در این باره می گوید: 19 دوره از لیگ برتر می گذرد و هیچ تیمی در همه سال های سپری شده به دنبال تجهیز استادیوم خود به امکانات روز و حرفه ای نبود تا اینکه فدراسیون فوتبال اعلام کرد اگر باشگاه ها استادیوم خود را تجهیز نکنند بازی های لیگ برتر را برگزار نمی کند. اصلا اتفاق خوبی نیست که زمان قرعه کشی و آغاز بازی های لیگ برتر مشخص نباشد اما فدراسیون فوتبال چاره ای به جز این تصمیم نداشت، به این خاطر که باشگاه ها نسبت به هشدارهای قبلی فدراسیون فوتبال بی توجه بودند و اکنون سلامت تماشاگران در خطر است و به نظر می رسد برای تیم های بدهکار هم باید چنین تصمیمی گرفته شود.

 

سیروس پورموسوی ادامه می دهد: من ماهها پیش از کمیته تعیین وضعیت برای احقاق حقوق معوقه ام حکم گرفته ام اما باشگاه استقلال خوزستان به این حکم اهمیتی نمی دهد و طبیعتا اکنون هم در حال مهیا شدن برای حضور در فصل جدید بازی ها است. سازمان لیگ تاکید کرده تیم های بدهکار حق ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود را ندارند! طبیعتا اگر سازمان لیگ روی حرف خود نایستد و قرارداد بازیکنان جدید این تیم را ثبت کند من هم چاره ای نخواهد داشت که با وکیل ایتالیایی خود در استانبول قرار بگذارم و با تحویل مدارک از او بخواهم شکایت من را به شورای حل اختلاف فیفا ارایه دهد. آنوقت باشگاه استقلال خوزستان نمی تواند با حکم صادره شوخی کند و نسبت به آن بی تفاوت باشد چرا که احکام فیفا کسر امتیاز و سقوط به رده پایین تر است. قطعا و بدون تعارف من این کار را خواهم کرد و راه را تا آخر خواهم رفت چرا که همیشه با همه تعهد و همه توان کار کرده ام و اگر نسبت به حق و حقوق خود بی تفاوت باشم به خانواده خود خیانت کرده ام و نمی خواهم این کار را انجام دهم.

 


سرمربی تیم ملی جوانان بر این باور است سازمان لیگ باید در مورد تیم های بدهکار هم الزام به وجود بیاورد و در این باره می گوید: در همه جای دنیا سلامت بازی ها در فیرپلی مالی تعریف می شود. اصلا این فیر پلی نیست که باشگاه استقلال خوزستان با سفارش این و آن از 14 نفری که شکایت کرده اند به برخی پول بدهد و به کسانی مثل من که بچه شهر هستم و برای تیم از جان مایه گذاشته ام پول ندهد! این فیر پلی مالی نیست. اگر این بار سازمان لیگ مجبور شود با سفارش استاندار یا فرماندار یا ... قرارداد بازیکنان جدید این تیم را ثبت کند من حتما دست به شکایت به فیفا خواهم برد چون چاره ای جز این راه برای من باقی نمانده است. همان طور که چاره ای برای فدراسیون فوتبال باقی نمانده که برای سلامت تماشاگران تصمیم بگیرد بازی ها را متوقف کند تا استادیوم ها درست شود. هر تیمی باید به اندازه توان هزینه کند و به تعهدات خود پایبند باشد. در فوتبال حرفه ای هر تیمی پایان فصل تسویه حساب به سازمان لیگ ندهد مجوز حضور در بازی ها را نمی گیرد. چرا این قانون نباید در فوتبال ما پیاده شود؟ چرا ما باید با هم این گونه برخورد کنیم؟ فرق من با یک مربی خارجی چیست که از طریق فیفا به راحتی پولش را می گیرد تازه خسارت و دیرکرد پولش را هم می گیرد. هر چند من به دنبال این موضوع نیستم که برای پولی که طلب دارم دیرکرد بگیرم. این یک تعریف ساده و پیش پا افتاده است که مربی وقتی قرارداد می بندد باید به تعهد خود پایبند باشد و باشگاه هم باید حق و حقوق مربی را پرداخت کند. در فوتبالی که دستمزد مربی و بازیکن پرداخت نمی شود حتما فیر پلی مالی معنی ندارد و در چنین شرایطی برای کسی که متضرر می شود تنها راه شکایت به فیفا است و من این کار را خواهم کرد تا در آینده باشگاه با مربی بعدی این رفتار را تکرار نکند.

دیدگاه‌ها