کد خبر : 1628765 | 17 مرداد 1398 ساعت 11:24 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

پورعلی گنجی در اسپانیا آماده می شود(عکس)

ستاره خط دفاعی تیم ملی ایران در حالی سال جدید را با لباس تیم العربی آغاز می کند که در پایان این فصل تعداد بازی هایش در لیگ ستارگان از تعداد بازی هایش در لیگ برتر ایران بیشتر خواهد شد.

به گزارش" ورزش سه" مرتضی پورعلی گنجی، دفاع تیم ملی ایران بعد از یک فصل پرتلاطم فوتبالی به قطر برگشت تا فوتبالش را در لیگ ستارگان ادامه بدهد. او فصل گذشته در حالی که تا آخرین دقایق در انتظار قرارداد با تیم انگلیسی برایتون بود در نهایت به لیگ بلژیک رفت. پورعلی گنجی از هفته چهارم ژوپیتر لیگ به ترکیب تیم اوپن اضافه شد اما زمانی که می خواست این تیم را برای بازی های جام ملت های 2019 امارات ترک کند تنها 6 بازی انجام داده بود. البته یک گل هم برای این تیم زده بود اما اوپن آنقدر انگیزه و جذابیت در او ایجاد نکرد که بماند و در نهایت در حالی که صحبت از علاقه برخی تیم های ایرانی مثل پرسپولیس هم به او بود و حتی این تصور وجود داشت او باردیگر در اروپا بازی کند ، به قطر رفته و به تیم العربی پیوست.


او در هفت بازی پایانی فصل لیگ ستارگان برای این تیم به میدان رفت و سه برد و 4 شکست را تجربه کرد هرچند اینجا هم مثل اوپن توانست یک گل برای تیمش به ثمر برساند. مدافع 27 ساله و مازندرانی العربی که فصل را همراه این تیم در رتبه ششم به پایان رساند در این فصل باید در برابر غول هایی مثل الدحیل و السد و تیم های پرمهره ای مثل الریان برای رسیدن به رتبه های اول تا سوم تلاش کند. 

 

1424838


العربی به همراه پورعلی گنجی با مربی ایسلندی اش هلمر هالگریمسون در پیش فصل اردوی آماده سازی را در کشور اسپانیا برگزار کرد و در این اردو هفت بازی تدارکاتی با تیم های اسپانیایی و فرانسوی برگزار کردند. این تیم در این فصل علاوه بر مرتضی که در ژانویه به العربی پیوست در خطوط مختلف از جمله دفاع چند بازیکن جدید گرفته است. این تیم با قدمتی نزدیک به هفتاد سال  که یکی از قدیمی ترین های کشور قطر است در خط دفاعی اش احمد ابراهیم خلف عراقی را از الاتفاق جذب کرده است. آن ها اما عمده خریدهایشان را در همان نقل و انتقالات زمستانی انجام دادند؛ زمانی که پورعلی گنجی، ویلفرید بونی، فرانکو آریزالا و ویکتورواسکز اسپانیایی را به خدمت گرفتند.


با این وجود مدافع ملی پوش تیم العربی اینروزها برای حضور در لیگی که دو فصل و نیم را در آن سپری کرده و در آن احساس راحتی می کند آماده می شود. او در لیگ برتر ایران و در زمان حضور 5 ساله اش در تیم نفت به عنوان یک مدافع جوان 62 بازی انجام داده است اما تعداد بازی هایش در لیگ ستارگان 46 است و انجام بازی های این فصل می تواند تعداد بازی هایش در لیگ قطر را نسبت به لیگ برتر ایران افزایش بدهد. این نشانگر میزان تجربه و حضور پورعلی گنجی در فوتبال قطر است. او دو فصل در تیم السد یکی از بهترین تیم های حال حاضر آسیا و در کنار ستاره هایی چون ژاوی و گابی توپ می زد و امسال باید با لباس سرخ العربی در برابر السد و دوستان سابقش قرار بگیرد.

 

1424837


پورعلی گنجی در 27 سالگی یکی از بهترین بازیکنان ایران و یکی از بهترین مدافعان قاره آسیا است اما به نظر می رسد او تصمیم دارد تجربیاتش را در لیگ ستارگان افزایش بدهد. او با السد سه جام قهرمانی را در قطر و در جام های مختلف به دست آورد اما برای رسیدن به این میزان بلندپروازی با العربی کاری سخت دارد چرا که در فوتبال قطر تیم هایی چون الدحیل، السد، الریان با هزینه های زیاد و جذب ستاره های فوتبال جهان در این سال ها اجازه قهرمانی را به تیم های دیگر نداده اند.


با این وجود العربی هم با بازیکنانی که دارد می تواند به دنبال رتبه ای به مراتب بهتر از ششم در لیگ ستارگان باشد. آن ها در اردوی اسپانیا تمرینات آماده سازی پیش فصل را انجام می دهند و روز گذشته یک بازی تدارکاتی نیز با تیم اینترسیتی داشتند. پورعلی گنجی در تمرینات پیش فصل با روحیه و آمادگی بسیار بالایی حضور دارد و این می تواند بهترین خبر برای سرمربی ایسلندی و هواداران این تیم قدیمی است.

 

1424836

 

1424835

 

1424834

 

1424833

 

1424832

 

1424831

دیدگاه‌ها