کد خبر : 1629990 | 23 مرداد 1398 ساعت 13:20 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش معاون وزیر به رییس فدراسیون دوتابعیتی

داورزنی: برای والیبال ثبت‌نام کنم، استعفا می‌دهم

معاون وزیر ورزش اعلام کرد در صورتی که برای انتخابات فدراسیون والیبال نام نویسی کند، از سمت فعلی اش استعفا خواهد داد.

داورزنی: برای والیبال ثبت‌نام کنم، استعفا می‌دهم

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا داورزنی که این روزها نامش برای ورود به انتخابات والیبال جدی مطرح شده، در حاشیه امروز فدراسیون دوومیدانی به برخی سوالات و ابهامات پاسخ داد که مهمترین نکته هم پاسخ به سوال "ورزش سه" درباره وضعیتش در وزارت ورزش بعد از ثبت نام در انتخابات فدراسیون والیبال بود. معاون وزیر ورزش پاسخ روشنی در این رابطه داد که در ادامه می خوانید.


وضع بودجه فدراسیون ها را مشخص می کنیم


وزارت ورزش در سال جاری 4 مرحله پرداختی به فدراسیون‌ها داشته است و باز هم این کار را ادامه خواهد داد. در حال حاضر که در ماه پنجم هستیم مرحله پنجم کمک به فدراسیون‌ها را نیز انجام خواهیم داد. قرار است در هفته‌ آینده با هماهنگی معاونت منابع وزارت ورزش تفاهم‌نامه پایانی با فدراسیون‌ها امضا و وضعیت بودجه آن‌ها مشخص شود.


درباره رییس فدراسیون دوتابعیتی تصمیم می گیریم


درباره رییس فدراسیونی که می گویند دوتابعیتی است، گزارشی به ما اعلام شده که در حال بررسی آن هستیم و هفته آینده قرار است در این خصوص تصمیم گیری کنیم و وضعیت این فرد در روزهای آینده مشخص می‌شود. هیچ فدراسیونی نمی‌تواند رئیس دو تابعیتی داشته باشد و اصلا بحث پشتیبانی سیاسی از کسی وجود ندارد و قانون بر هر چیزی ارجحیت دارد.


انتخابات والیبال به خاطر من عقب نیفتاد


اصلا اینطور نیست که به خاطر من انتخابات والیبال عقب افتاده باشد یا کسی برای ثبت نام منتظر تصمیم من باشد. نهم شهریور ماه زمان آغاز ثبت نام است و با توجه به تعطیلات موجود تا 23 یا 24 شهریورماه ادامه خواهد داشت. بعد از تایید صلاحیت هم انتخابات انجام می شود. هنوز در این خصوص تصمیم گیری نکرده‌ام که ثبت نام می کنم یا خیر.


اگر ثبت نام کنم، استعفا می دهم


طبق قانون سرپرست اگر می خواهد برای انتخابات ثبت نام کند باید از سمت خود استعفا دهد. خودم هم فعلا تصمیم ندارم که برای والیبال بیایم و اگر بیایم، از وزارت ورزش استعفا خواهم داد. هنوز به جمع‌بندی قطعی در این خصوص نرسیده‌ام اما مطمئن باشید اگر بخواهم ثبت‌نام کنم از سمت خود استعفا خواهم داد. البته قانونی در این رابطه وجود ندارد، اما من تصمیم دیگری خواهم گرفت.


معلوم بود شانس کمی برای صعود در روسیه داریم


ما نباید از کار ارزشمند بچه‌های والیبال غافل باشیم. اینکه انتظار داشته باشیم مقابل قهرمان لیگ ملت‌ها و المپیک پیروز باشیم درست نیست. بچه‌ها بازی‌ نزدیکی با روسیه انجام دادند و 60-70 درصد پیش‌بینی‌ها هم این بود که ما در سن‌پترزبورگ شانس کمی برای صعود خواهیم داشت. طبیعی است که ما باید تلاش کنیم، ما با یک چالش جدی برای میزبانی جام ملت‌ها هم مواجه هستیم. یکی از امیدواری‌های ما این بود که در روسیه سهمیه المپیک را کسب کنیم و با تیم جوانان در مسابقات انتخابی المپیک در آسیا شرکت کنیم. شانس ما برای رفتن به المپیک خوب است تا بتوانیم حضورمان در المپیک را استمرار ببخشیم.

دیدگاه‌ها