کد خبر : 1631076 | 28 مرداد 1398 ساعت 14:42 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

72 ساعت تا رونمایی از پرسپولیس

معمای گابریل کالدرون؛ تقلید یا رو دست به برانکو

در فاصله 3 روز مانده به شروع فصل جدید فوتبال ایران، همه هواداران و کارشناسان در انتظار این هستند تا از پرسپولیس گابریل کالدرون نیز رونمایی شود.

معمای گابریل کالدرون؛ تقلید یا رو دست به برانکو

به گزارش "ورزش سه"، فصل جدید فوتبال ایران با تغییرات زیادی روی نیمکت تیم‌ها همراه شده و از میان مدعیان تنها سپاهان و پدیده و البته ذوب آهن بوده‌اند که با سرمربیان سابق خود لیگ نوزدهم را نیز استارت خواهند زد. از میان تیم‌هایی که با تغییرات روی نیمکت همراه شده‌اند پرسپولیس به شکل ویژه‌تری مورد توجه است. تیمی که قهرمانی سه دوره اخیر فوتبال ایران را در اختیار دارد و همه در انتظار این هستند تا ببینند سرمربی جدید و آرژانتینی این تیم چه ایده‌ تازه‌ای به فوتبال ایران وارد خواهد کرد.


مساله ویژه برای پرسپولیس اینجاست که آنها کمترین تغییر را در ساختار اصلی خود از حیث بازیکنان داشته‌اند و سه بازیکنی نیز که از این تیم جدا شده‌اند، فرصت کمتری برای حضور در ترکیب اصلی داشتند. آنها البته ستاره‌های جذابی نیز به لیست خود اضافه کرده‌اند تا رقابت در جمع آنها به بالاترین حد ممکن افزایش یابد.


اکنون باید دید کالدرون نیز همانند برانکو ایوانکوویچ و سرمربیان خارجی با شناخت کافی از کادر بازیکنانش، شرایط را برای ورود به اسکلت اصلی برای آنها سخت‌تر خواهد کرد یا در روزهای ابتدایی لیگ با سنجش ادامه‌دار خود به دنبال شناخت بیشتر از بازیکنان و کیفیت آنها خواهد بود.


برخلاف هفته اول که علیرضا بیرانوند به دلیل محرومیت از ترکیب اصلی خارج است، باید شماره یک ملی‌پوش را انتخاب اصلی کالدرون دانست. در خصوص دیگر پست‌ها اما با توجه به رقابت شدیدی که بین بازیکنان شکل گرفته، هنوز چیزی مشخص نیست. آیا کالدرون تا زمان شناخت لازم از شرایط لیگ ایران و بازیکنان تیمش، از روی دست برانکو ایوانکوویچ تقلید خواهد کرد و ترکیب یکدست و هماهنگ این تیم را به رقابت خواهد فرستاد یا در همین مقطع کوتاهی که در اختیار داشته و با سود بردن از بازیکنان در جدال‌های پیش فصل به شناخت حداقلی از آنها رسیده و رو دست جالبی برای فصل جدید خواهد داشت؟


در فاصله سه روز مانده به شروع لیگ برتر کنکاش و گفتگو با بازیکنان این تیم نشان می‌دهد که هیچ کدام از آنها از حضور فیکس خود در ترکیب اصلی اطمینان خاطر لازم را ندارند. مساله‌ای که باعث شده حتی بازیکنانی که در معرض مصدومیت هستند نیز به دنبال این باشند تا با حضوری پررنگ در تمرینات، شانس حضور در ترکیب را از دست ندهند و با خروج قطعی از تفکرات ذهنی او، در طول فصل برای جنگ بازگشت به ترکیب قرار نگیرند. از جمله این بازیکنان می‌توان به حسین ماهینی، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، محمد نادری، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده، محسن ربیع خواه و ... اشاره کرد که طی روزهای اخیر با مصدومیت‌هایی مواجه بوده‌اند اما خیلی زود خود را در شرایط تمرینات گروهی قرار داده‌اند تا بتوانند شانس رقابت را حفظ کنند.


با این حال آنچه مشخص است دستپخت جدید گابریل کالدرون برای پرسپولیس در فصل جدید کاملا هیجان انگیز و شاید تا حد زیادی شگفت انگیز باشد. سرمربی‌ای که آمادگی و حس مسوولیت کافی در جریان تمرینات برای او از سوی بازیکنانش در اولویت قرار دارد و شاید چهره‌های مطرحی را فدای مصلحت تیمی و تاکتیکی خود کند و ترکیب تیمش برای پارس جنوبی را بر این اساس معرفی کند.

دیدگاه‌ها