کد خبر : 1631218 | 29 مرداد 1398 ساعت 15:11 | 25.5K بازدید | 0 دیدگاه

شرایط نامطلوب مدافع عنوان قهرمانی لیگ

48 ساعت تا افتتاحیه؛ بدون بلیت، بدون لباس!

در شرایطی که حدود 48 ساعت تا شروع لیگ نوزدهم باقی مانده اما هنوز تکلیف بلیت فروشی بازی افتتاحیه مشخص نشده و همچنین باشگاه پرسپولیس فعلا از البسه جدید خود رونمایی نکرده است.

48 ساعت تا افتتاحیه؛ بدون بلیت، بدون لباس!

 

به گزارش "ورزش سه"، لیگ نوزدهم روز پنج شنبه و سرانجام با یک ماه تاخیر آغاز می‌شود. در بازی افتتاحیه سرخپوشان پایتخت به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به مصاف پارس جنوبی جم می‌روند و امیدوارند شروع خوبی در لیگ داشته باشند. اما این دو تیم در شرایطی به مصاف هم خواهند رفت که هنوز تکلیف بلیت فروشی روشن نشده است. همچنین باشگاه پرسپولیس از البسه جدید خود رونمایی نکرده و مشخص نیست که برند آل اشپورت چه پیراهن هایی را در اختیار پرسپولیسی ها قرار خواهد داد.

 

افتتاحیه با یک طبقه از استادیوم؟

 

در هفته‌های اخیر علت اصلی تاخیر در شروع لیگ موضوعات «امنیتی» استادیوم ها قلمداد شده و سازمان لیگ از باشگاه ها خواسته تا ورزشگاه ها را تجهیز کنند؛ این که گیت ها الکترونیکی، استادیوم ها مجهز به دوربین و ورودی ها اصلاح شوند تا دیگر مشکلی به وجود نیاید.

 

استادیوم آزادی از ابتدا به عنوان بهترین ورزشگاه ایران مطرح شد و حتی مهدی تاج نیز نقایص آزادی را کمتر از بقیه توصیف کرد اما در فاصله 4 روز تا شروع لیگ سعید فتاحی گفت: «اگر عملیات گیت گذاری طبقه دوم آزادی انجام نشود، تا هفته سوم از این طبقه استفاده نخواهیم کرد و هواداری به طبقه بالا نمی رود.»

 

بنابراین به نظر می‌رسد اولین بازی خانگی پرسپولیس و استقلال با حضور حداکثر 35 هزار هوادار برگزار شود. این، اتفاقی است که می‌تواند آثار مخربی برای سرخابی ها داشته باشد. چرا که آن ها هم در میانگین کلی تماشاگر افت خواهند کرد و هم 500 میلیون تومان را از طریق بلیت فروشی از دست خواهند داد.

 

سامانه بلیت فروشی در حالت تعلیق!

 

فصل گذشته «گیشه سه» به عنوان سامانه فروش بلیت الکترونیکی سرخابی ها خود را مطرح کرد اما اختلال این وبسایت در جریان بازی های آسیایی و ایجاد مشکلات فراوان برای هواداران باعث شد تا نوعی بدبینی نسبت به آن وجود داشته باشد. در دیدار پرسپولیس - السد و پرسپولیس - کاشیما، بسیاری از هواداران با مشکلات جدی در خرید بلیت مواجه شدند و اوضاع برای استقلالی ها نیز خیلی خوب نبود.

 

اما این فصل فدراسیون فوتبال تاکید کرده که «تمام تیم ها» باید به صورت اینترنتی بلیت استادیوم را بخرند؛ هدفی که بدون تردید بستر آن به شکل کامل مهیا نیست. حالا در فاصله دو روز تا افتتاحیه لیگ، هنوز سامانه فروش بلیت الکترونیکی آغاز به کار نکرده و در حالت «تعلیق» قرار دارد.

 

در شبکه های اجتماعی هواداران پرسپولیس از این بابت گله کرده و از باشگاه پرسپولیس توضیح خواسته اند. چرا که بسیاری از آن ها قصد حضور در استادیوم از شهرستان های مختلف را داشتند و به خاطر این بی برنامگی، دچار سردرگمی شده اند. همچنین هواداران تهرانی نیز نمی توانند برنامه ریزی کنند و مشخص نیست که در نهایت اوضاع به چه نحو مدیریت خواهد شد.

 

لغو مراسم رونمایی از لباس

 

اما موضوع بلیت فروشی و استفاده از یک طبقه استادیوم آزادی، تنها موضوعی نیست که هواداران و بازیکنان با آن دست و پنجه نرم می کنند. در شرایطی که باشگاه های اروپایی از مدت ها قبل لباس اختصاصی خود را رونمایی کردند و در مسابقات پیش فصل آن را به معرض نمایش و فروش گذاشتند، اما در ایران اگرچه البسه به باشگاه رسیده اما رونمایی از آن انجام نشده است.

 

حالا نکته جالب این است که باشگاه پرسپولیس ابتدا مراسم رونمایی از پیراهن را برنامه ریزی کرد اما در ادامه این موضوع هم راه به جایی نبرد و «لغو شد». همچنین در شرایطی آل اشپورت قول طراحی اختصاصی را برای پرسپولیس و استقلال داده بود اما حالا شایعاتی در این خصوص نیز مطرح شده و احتمال دارد از طرح های آماده استفاده شود.

 

شنیده ها حاکی از آن است که پکیج آل اشپورت به باشگاه پرسپولیس و استقلال رسیده و رونمایی از آن باقی مانده. در واقع احتمال دارد فردا رونمایی از لباس انجام شود.

 

 عدم برنامه ریزی در فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه ها سبب شده تا لیگ برتری ها دو راه درآمدزایی را در معرض خطر ببینند؛ بلیت فروشی و فروش اقلام هواداری. باشگاه های خارجی در تابستان از طریق پیش فروش بلیت بازی های فصل، درآمد خوبی را به جیب می زنند و می توانند در پنجره نقل و انتقالاتی به اهداف خود دست پیدا کنند. سپس نیز با فروش پیراهن خریدهای جدید، درآمد هنگفتی را دوباره به خزانه باشگاه وارد می کنند اما در ایران 48 ساعت مانده به شروع لیگ، همه چیز به معنای واقعی «روی هواست» و همه منتظر تصمیمات قطعی هستند.

دیدگاه‌ها