کد خبر : 1631532 | 31 مرداد 1398 ساعت 09:40 | 28.6K بازدید | 0 دیدگاه

مهاجم برزیلی‌الاصل چین: من چینی هستم

الکسون، مهاجم برزیلی که اخیرا به تابعیت چین درآمده بعد از آنکه نامش رسما در فهرست انتخابی تیم ملی این کشور اعلام شد به وطن جدیدش ابراز وفاداری کرده و می‌گوید من چینی هستم.

مهاجم برزیلی‌الاصل چین: من چینی هستم

به گزارش "ورزش سه"، الکسون، مهاجم برزیلی که در برزیل به دنیا آمده و بزرگ شده اما اخیرا به تابعیت چین درآمده و نامش در فهرست 35نفره تیم ملی چین که مارچلو لیپی برای شرکت در رقابتهای انتخابی جام جهانی که ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد وجود دارد نسبت به وطن جدیدش ابراز وفاداری کرده و می‌گوید من چینی هستم.

 

1428212

 

الکسون 30ساله که از سال 2013 در باشگاه‌های چین بازی می‌کند با توجه به اینکه تا کنون برای تیم ملی کشور زادگاهش برزیل بازی نکرده می‌تواند چین را در رقابتهای بین‌المللی همراهی کند. البته الکسون در سال 2011 توسط سرمربی وقت سلسائو مانو منزس به تیم ملی برزیل دعوت شده بود ولی چون برای سلسائو به میدان نرفت و بازی نکرد می‌تواند با پیراهن قرمزرنگ تیم ملی چین به میدان برود.

 

الکسون که این روزها در باشگاه گوانگژو اورگرانده بازی می‌کند در پیامی خطاب به هواداران چینی گفت:" می‌خواهم به همه دنیا اعلام کنم که من امروز سفری جدید را آغاز کرده‌ام. من چینی هستم و می‌خواهم همه عشق و محبتی که در همه این سالها این کشور به من داده را جبران کنم".

 

ستاره برزیلی‌الاصل چین در ادامه گفت:" چین کشوری است که با قدرت و شدت در حال توسعه فوتبالش است. کشوری که خیلی‌ها در دنیا از فوتبال آن شناختی ندارند. چین فقط یک بار در جام جهانی شرکت کرده. این برای شخص من از نظر فوتبالی یک قمار است ولی یک چالش جدید هم هست که مطمئن هستم می‌توانم در آن موفق و سربلند باشم".

 

دیدگاه‌ها