کد خبر : 1632092 | 02 شهریور 1398 ساعت 12:05 | 24.4K بازدید | 0 دیدگاه

روایت چهره به چهره از بازی ماشین و استقلال

ویژه:خاطره نیمه تمام سوارس در بنیان دیزل

تیم ماشین سازی تبریز در چارچوب هفته اول رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور موفق شد با تک گل اتابک زارعی، حریف قدرتمند خود استقلال تهران را شکست دهد.

ویژه:خاطره نیمه تمام سوارس در بنیان دیزل

به گزارش ورزش سه ، شاگردان خطیبی که با توجه به قرعه کشی، کار دشواری در هفته های ابتدایی دارند با این برد دلچسب به بهترین شکل ممکن کار خود را آغاز کردند. در سمت مقابل اما استقلالی ها که تصور چنین شکستی را نداشتند در اندیشه جبران هستند تا بتوانند با کسب نتایج بهتر در هفته های آتی، دل هوادارانشان را به دست بیاورند.

 

در ادامه روایت چهره به چهره از بازی ماشین و استقلال را می خوانید:

 

رسول خطیبی؛ بازگشت به بهترین شکل ممکن

 

پس از دو سال دوری از عرصه فوتبال، رسول خطیبی بار دیگر با قبول هدایت تیم ماشین سازی، به جرگه مربیان بازگشت. خطیبی در شرایطی هدایت ماشین سازی را بر عهده گرفت که این تیم سال گذشته با هدایت مهاجری و علیرغم داشتن مشکلات متعدد، عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته بود. در قرعه کشی مشخص شد که ماشین سازان باید در سه هفته ابتدایی به ترتیب مقابل استقلال تهران، شهر خودروی مشهد و سپاهان اصفهان قرار بگیرند. رویارویی با این سه تیم، یک شروع دشوار را برای خطیبی و تیمش رقم زد و آغاز بازی ها با استقلال تهران، یک آزمون دشوار برای رسولِ جوان بود.

 

پیش از آغاز بازی و زمانی که مراسم آغازین را شاهد بودیم، هزاران هوادار حاضر در ورزشگاه بنیان دیزل یک صدا رسول خطیبی را تشویق کرده و به همشهری جوانشان بابت بازگشت به عرصه مربیان تبریک گفتند. تیم رسول همانند همیشه کار را تهاجمی آغاز کرد و این شانس را داشت که در همان دقایق ابتدایی، دروازه حریف را باز کند که این اتفاق رخ نداد. بازی در ادامه حالت تعادل را به خود گرفت و هیچ کدام از دو تیم برتری خاصی نسبت به هم نداشتند. در شرایطی که کسب یک نتیجه مساوی هم برای ماشین نتیجه خوبی به حساب می آمد. گل دقایق واپسین زارعی، یک پیروزی رویایی را برای ماشین سازان به ارمغان آورد تا رسول خطیبی را خوشحال ترین چهره این بازی بنامیم؛ او به بهترین شکل ممکن به لیگ برتر بازگشت.

 

1428769

 

آندره آ استراماچونی؛ اینجا  ایران است،سینیور

 

حضور استراماچونی در استقلال، داستان بسیار طولانی دارد. این مربی جوان پس از کش و قوس های بسیار هدایت آبی ها را بر عهده گرفت. در دوران آماده سازی پیش فصل نیز اتفاقاتی رخ داد که سرمربی ایتالیایی استقلال را درآستانه جدایی زودهنگام قرار داد. با تمام این تفاسیر، سر انجام، استقلال با هدایت استراماچونی پای به رقابت های لیگ نوزدهم گذاشت. سرمربی استقلالی ها که از محقق نشدن خواسته هایش در هفته های اخیر گلایه مند بود، در اولین تجربه حضورش در لیگ برتر مقابل ماشین سازی در تبریز قرار گرفت و امیدوار بود که با کسب یک نتیجه خوب، خیلی زود دل هواداران پرشمار تیمش را به دست بیاورد.

 

اوضاع اما به گونه ای دیگر رقم خورد. استقلال نمایش دلپذیری مقابل ماشین سازی نداشت. در شرایطی که استراماچونی پیش از بازی اعلام کرده بود تیمش به مهاجم نیاز دارد، در جریان بازی شاهد این بودیم که آبی ها در خط دفاعی نیز متزلزل بودند. نتیجه نهایی این تزلزل را در ثانیه های پایانی دیدیم؛ جایی که نریمان جهان روی یک فرار سریع، مدافع جوان استقلال را مجبور به مرتکب شدن خطایی کرد که جریمه آن علاوه بر اخراج دانشگر از بازی، توسط اتابک زارعی به تک گل بازی نیز منجر شد. به این ترتیب استراماچونی با باخت کار خود را در استقلال آغاز کرد. این اما تمام داستان نبود. استراماچونی که در جریان بازی به شدت از نبود مترجم در کنارش عصبانی شده بود در نشست خبری پس از بازی با عصبانیت حضور یافته و اعلام کرد که مشکلاتی را برای او ایجاد کرده اند اما او حاضر به کوتاه آمدن نیست و در استقلال مانده و به کارش ادامه خواهد داد. شاید اتفاقاتی که امروز برای استراماچونی رخ داد، در کنار اتفاقاتی که در طول دوران آماده سازی در تیم استقلال شاهد آن بودیم، به خوبی فضای فوتبال ایران را برای مربی ایتالیایی، ترسیم کرده باشد!

 

1428770

 

سامان نریمان جهان؛ همیشه پای یک سامان در میان است!

 

هر گاه که تیمی از فوتبال آذربایجان به مصاف سرخابی های پایتخت می رود، هواداران فوتبال این خطه نا خوداگاه به یاد سامان نریمان جهان می افتند. بازیکنی که به خوبی راه زمین زدن پرسپولیس و استقلال را بلد است. بخش عمده ای از خاطراتی که تراکتوری ها با سامان دارند، مربوط به گل های حساس وی به استقلال و پرسپولیس می شود. این موضوع تا حدی پیش رفته که کافی است تیم های آذربایجانی سامان را در ترکیب شان داشته باشند، آن گاه خیال همه از بابت بازی مقابل سرخابی های پایتخت راحت خواهد بود.

 

سامان روز گذشته با بازوبند کاپیتانی ماشین سازی در زمین بازی حضور یافت تا پس از یک مقطع دوری از فوتبال آذربایجان بار دیگر در زادگاه خود به میدان برود. او از آغاز بازی تا پایان آن نقش اول را در حملات تیم ایفا می کرد و بار اصلی کارهای تهاجمی تیم خطیبی روی دوشش بود. سرانجام نیز فرار دیدنی سامان که با خطای مدافع حریف همراه بود، زمینه تک گل ماشین سازان را فراهم کرد تا بار دیگر ردپای سامان را در بردهای شیرین تیم های فوتبال آذربایجان مقابل سرخابی های پایتخت ببینیم.

 

1428771

 

محمد دانشگر؛ خاطره سوارز زنده نشد

 

استقلال در شرایطی به مصاف ماشین سازی رفت که در خط دفاعی این تیم مشکلات زیادی را شاهد بودیم. در غیاب سیاوش یزدانی، شاهین طاهرخانی جوان در ترکیب استقلال قرار گرفت و به هیچ عنوان نتوانست نمایش خوبی داشته باشد. در کنار طاهرخانی، دانشگر دیگر مدافع آبی ها در این دیدار بود. در مقایسه با مدافع جوان تیم، دانشگر عملکرد قابل قبول تری داشت. فعل و انفعالاتی که در دقایق پایانی بازی شاهد بودیم، دانشگر را تا مرز تبدیل شدن به یک ناجی پیش برد اما در نهایت این اتفاق رخ نداد.

 

با فرار دیدنی نریمان جهان، دروازه استقلال در آستانه باز شدن قرار داشت. دانشگر با یک تکل بی مهابا و به جان خریدن کارت قرمز مانع از این کار شد. این یک ریسک بزرگ بود که البته مدافع آبی ها با مرتکب شدن خطا در بیرون از محوطه جریمه، درصد برد آن را بالا برده بود. برخلاف انتظار اما ماشین سازان استفاده بهینه ای از این ضربه آزاد برده و آن را به گل تبدیل کردند تا خاطره سوارز و حرکت نجات بخش او در یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 که با دست مانع از باز شدن دروازه اروگوئه شد و همین حرکت در نهایت به صعود این تیم به نیمه نهایی انجامید در تبریز برای استقلال و دانشگر زنده نشود.

 

1428772

 

اتابک زارعی؛ جوابی شایسته به اعتماد سرمربی

 

اتابک زارعی، وینگر چپ 22 ساله تیم ماشین سازی چند سال پیش در حالی که هنوز وارد دهه سوم زندگی خود نشده بود توسط رسول خطیبی در لیگ برتر به کار گرفته شد. به این ترتیب، اتابک خیلی زود و در بهترین زمان ممکن فرصت بازی در بالاترین سطح فوتبال کشور را بدست آورد. بعد از گذشت چند سال، بار دیگر رسول خطیبی هدایت ماشین را بر عهده گرفت و اتابک زارعی نیز سبزپوش شد. این بازگشت برای رسول و اتابک یک شروع رویایی به همراه داشت و مدافع جوان ماشین سازان با گل دیدنی که در دقایق واپسین بازی وارد دروازه استقلال کرد، جوابی شایسته به اعتماد رسول خطیبی داد که به نوعی فوتبال خود را مدیون اوست. زارعی در شرایطی گل سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند که در دقیقه 72 به عنوان یار جانشین وارد زمین شده بود.

 

1428773

 

شیخ دیاباته؛ افعی بدون زهر!

 

خرید شیخ دیاباته این امیدواری را در هواداران استقلال ایجاد کرد که یک مهاجم گلزن همانند مامه تیام در تیم شان حضور یافته است. آمار گلزنی خوب دیاباته و درخشش او در بازی های تدارکاتی پیش فصل این امیدواری را بیشتر کرد تا اینکه مصدومیت این مهاجم در روزهای پایانی دوران آماده سازی، این نگرانی را به وجود آورد که آبی ها بازی های ابتدایی را بایستی در غیاب "افعی" به میدان بروند. روند بهبودی شیخ دیاباته اما سریع تر از حد تصور بود و او خود را به بازی اول مقابل ماشین سازی رسانده و در لیست 18 نفره تیمش قرار گرفت. در نیمه دوم بازی استراماچونی، شیخ دیاباته را برای باز کردن گره بازی به میدان فرستاد. استقلالی ها با حضور مهاجم تنومندشان امیدوار بودند که بتوانند قفل دروازه ماشین را گشوده و با سه امتیاز تبریز را ترک کنند. شیخ دیاباته در چند صحنه خطرهایی را روی دروازه حریف ایجاد کرد اما ضربات او دقت و قدرت کافی برای باز کردن دروازه لک را نداشت تا به این ترتیب یک افعی بدون زهر را در تبریز مشاهده کنیم.
سعید عبدی

 

1428723

دیدگاه‌ها