کد خبر : 1632736 | 04 شهریور 1398 ساعت 22:56 | 32.2K بازدید | 0 دیدگاه

خاویر تباس:

اسپانیول بیش از رئال مادرید و بارسلونا بیننده دارد

خاویر تباس، رئیس لالیگا از تمایل اسپانیا به گسترش بازار فوتبال این کشور در چین سخن گفت.

اسپانیول بیش از رئال مادرید و بارسلونا بیننده دارد

به گزارش "ورزش سه"، در سالهای اخیر تیم های لالیگایی تلاش زیادی برای گسترش بازار فوتبال خود در چین و تلاش برای عقد قرارداد در مسیر پخش بازی های تیم های بزرگ این کشور در چین  داشته اند. حالا خاویر تباس از عزم اسپانیا در این رابطه سخن گفته است.

 

چین برای برنامه های گسترش لالیگا چقدر مهم است؟

 

برای ما از نظر اقتصادی، چین به همراه ایالات متحده پس از اسپانیا، مهمترین بازار است. در چین عامل دوم در حوزه تلویزیون وجود دارد و طرفداران ما را در جهان تماشا می کنند و این اتفاقات تحت تحول بسیار مهمی در دنیای پخش OTT قرار دارد. شما باید بسیار آگاه باشید و کار کنید، زیرا وقتی رئیس جمهور چین در حال فشار برای توسعه فوتبال است، نمی توانیم 1.2 میلیارد نفر را نادیده بگیریم. به عنوان مثال بازی ها اسپانیول بیشتر از مسابقات بارسلونا و رئال مادرید در چین تماشا می شود.

 

1429620

 

این گسترش فوتبال در چین چه تاثیری در باشگاه‌های اسپانیایی تا این لحظه داشته است؟

 

در اسپانیا، 42 درصد از آنچه ما در تلویزیون سرمایه گذاری می کنیم ، که بالغ بر 2.2 میلیارد یورو است، از کشور خارج می شود. در اسپانیا تیم هایی مانند سویا یا رئال بتیس وجود دارند که 60 درصد از درآمد خود را از حق پخش تلویزیونی می گیرند. سپس اگر 60 درصد درآمد شما به این موضوع بستگی داشته باشد و 42 درصد آن از کشور خارج شود، ما باید نگران این موضوع باشیم.

 

برای این کار باید بازارها را شناخته و باعث  رشد آنها شوید تا تعادل در اسپانیا و سایر جهان حفظ شود. من اصرار دارم که چین برای هر صنعت اقتصادی در جهان، نه تنها در فوتبال، بسیار مهم است. در هندوستان نیز طی پنج یا شش سال شرایط مشابه پیش خواهد آمد. بنابراین ، ما باید روی همه موارد کار کنیم. ما در حال حاضر یک دفتر در دهلی نو داریم. همه بازارها مهم است، اما شما باید مراقب همه چیز باشید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

 

آیا فکر می کنید یوفا برای کنترل شرایط مالی باشگاه های اروپایی به اندازه کافی تلاش می کند؟

 

نه، فقط باید یک نمونه را نگاه کنید، میلان از رقابت های اروپایی کنار رفت و پاری سن ژرمن نه. به نظر می رسد یوفا همه کارهای ممکن را انجام داده است تا تحقیقات را در مورد پاری سن ژرمن متوقف کند. در مورد منچسترسیتی آنها کارهایی انجام داده اند و در مورد آنها صحبت شده است، اما ما چیزی نمی دانیم. در سیستم حاکم بر فوتبال اروپا و جهان باید تغییراتی ایجاد شود زیرا فوتبال بیش از اینکه یک ورزش باشد، یک صنعت است.

دیدگاه‌ها