کد خبر : 1633121 | 06 شهریور 1398 ساعت 15:56 | 17.6K بازدید | 0 دیدگاه

شایعه عجیب قبل از دیدار نیمه‌نهایی

ملایی پای فینال باخت، تلاش برای برنز جهانی

سعید ملایی که به دیدار نیمه نهایی مسابقات جهانی راه یافته بود، پای فینال مقابل رقیب بلژیکی خود شکست خورد.

ملایی پای فینال باخت، تلاش برای برنز جهانی

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات قهرمانی جودوی جهان در توکیوی ژاپن در حال برگزاری است و امروز سعید ملایی در وزن منهای 81 کیلوگرم روی تاتامی رفت. این جودوکار ایرانی که دارای رنکینگ یک جهان است و شانس نخست قهرمانی در این مسابقات هم به شمار می رفت، توانست در مبارزه های امروز خود رقبایی از مراکش، پرتغال، روسیه و کانادا را از پیش رو بردارد.


جودوکار ایرانی که مدال طلای سال 2018 جهان را در کارنامه دارد، باید در مرحله نیمه نهایی به مصاف ماتیاس کاس جودوکار بلژیکی می رفت تا برای رسیدن به فینال تلاش کند.


در فاصله چند دقیقه مانده تا شروع این مسابقه سایت و حساب توییتر insidethegames  اعلام کرد که سعید ملایی جودوکار ایرانی به دلیل مصدومیت از ناحیه سر به روی تاتامی حاضر نخواهد شد. ملایی در مبارزه های قبلی خود از ناحیه سر دچار مصدومیت شد و حتی مبارزه قبلی او به خاطر این آسیب دیدگی دقایقی متوقف شد تا سر جودوکار ایرانی بانداژ شود، اما با وجود اعلام خبر کناره گیری ملایی، این جودوکار ایرانی روی تاتامی حاضر شد و به مبارزه با رقیب بلژیکی پرداخت.


این مبارزه نزدیک و حساس که با اجرای فن خاصی از سوی 2 جودوکار تا پایان وقت قانونی همراه نبود، در زمان طلایی ادامه پیدا کرد. در نهایت ماتیاس کاس با اجرای یک فن، توانست ملایی را ایپون کند و به فینال مسابقات قهرمانی جهان راه یابد.


ملایی که سابقه کسب مدال برنز مسابقات جهانی 2017 و مدال طلای جهانی 2018 را در کارنامه دارد، حالا باید برای کسب مدال برنز در توکیو تلاش کند.


محمد عبدلعل که در دیگر دیدار نیمه نهایی مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی شکست خورده بود، حریف ملایی برای کسب مدال برنز خواهد بود.


در واقع اگر ملایی به دیدار فینال هم راه پیدا می کرد، با توجه به حضور نماینده رژیم صهیونیستی و حاضر نشدن ورزشکاران ایرانی مقابل نماینده این رژیم شانسی برای کسب مدال طلا نداشت.

 

دیدگاه‌ها