کد خبر : 1633765 | 09 شهریور 1398 ساعت 13:09 | 118.3K بازدید | 0 دیدگاه

با حضور چهار بازیکن تراکتور

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر در حالی انتخاب شده است که تراکتور با پیروزی برابر پرسپولیس چهار نماینده در این ترکیب دارد.

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه" هفته دوم لیگ نوزدهم تحت تاثیر برد بزرگ تراکتور برابر پرسپولیس قرار گرفت. شاگردان مصطفی دنیزلی با یک گل برابر حریف قدرتمند خود به برتری رسیدند تا پیروزی شیرینی کسب کرده باشند. استقلال تهران نیز در دومین هفته متوالی اسیر لحظات آخر شد و با نتیجه تساوی ۱-۱ برابر فولاد استادیوم آزادی را ترک کرد. شاگردان امیر قلعه نویی در سپاهان هم با یک گل ماشین سازی تبریز را شکست دادند تا با کسب شش امتیاز به صدرنشینی خود در لیگ نوزدهم ادامه دهند.


دیگر تیم مدعی یعنی شهر خودرو هم در خانه به یک پیروزی سخت رسید و با نتیجه ۲-۱  شاهین شهرداری بوشهر را شکست داد تا در رده دوم جدول قرار گیرد.


اما پرگل ترین بازی این هفته در مازندران رقم خورد. نساجی در یک بازی پر از اتفاق و جنجالی و جذاب با نتیجه ۴-۳ پیکان را شکست داد و به اولین پیروزی خود در لیگ نوزدهم رسید. سه دیدار دیگر این هفته هم با نتیجه تساوی به پایان یافت. نفت آبادان در خانه با نتیجه تساوی ۱-۱  برابر نفت مسجد سلیمان متوقف شد. دو دیدار سایپا و گل گهر سیرجان و همچنین ذوب آهن و پارس جنوبی جم نیز با نتیجه تساوی بدون گل تمام شد تا پرونده هفته دوم این‌گونه بسته شود.

 

* دروازه‌بان


حامد لک (ماشین‌سازی)


سپاهان بعد از 3 گلی که در خانه شاهین شهرداری زد، به دنبال یک پیروزی پُر گل دیگر برابر ماشین‌سازی بود، اما آنها به غیر از یک ضربه سر علی قربانی که روی غفلت خط دفاعی حریف خود زدند، حتی با ضربه پنالتی نیز نتوانستند دروازه حامد لک را باز کنند؛ دروازه‌بان باتجربه ماشین‌سازی علاوه بر خروج به موقع روی ارسال‌های زمینی و بلند سپاهان که در این دیدار پُرشمار بود، در مصاف‌های رودررو با مهاجمان گلزن سپاهان موفق عملکرد کرد؛ او روی شوت‌های کیانی، قربانی و استنلی عکس‌العمل‌های خوبی داشت، ضربه سر محبی را از کنج دروازه بیرون کشید و پنالتی جورجی وولسیانی را با شیرجه بلند و در ادامه از روی خط دروازه درآورد و مهار کرد تا روز پُرفروغی برابر شاگردان قلعه‌نویی داشته باشد و جزو برترین‌های هفته قرار بگیرد.

 

1430810

 

مدافعان:

 

میثم تیموری (تراکتور):


مدافع چپ سابق استقلال این فصل در تراکتور حضور دارد. او عملکرد بسیار خوبی را در این دو بازی ارائه کرده و در دیدار با پرسپولیس نیز به زعم بسیاری از کارشناسان، بهترین بازیکن زمین بود. تیموری که با نظر دنیزلی اجازه نفوذ زیادی پیدا کرده بود، سانترهای متعددی را انجام داد و کنش های دفاعی پرشماری نیز داشت. تیموری مدافعی است که در آینده بیشتر به کار تراکتور می آید و باید دید آیا می تواند همین روند را حفظ کند یا خیر.

 

1430849

 

محمد طیبی (نفت مسجدسلیمان):


بازیکن باتجربه تیم نفت مسجدسلیمان در کنار حامد نورمحمدی زوج خط  دفاعی این تیم را تشکیل داد.  تیم نفت آبادان در این بازی نتوانست به خوبی از توپ‌های بلند استفاده کند. طیبی با استفاده از تجربه خود توانست خط حمله میزبان را متوقف کند.  وی در دقایق پایانی نیز با اضافه شدن به خط حمله توانست گل اول تیمش را با ضربه سر به ثمر برساند تا اینگونه نفتی ها با یک امتیاز ارزشمند از آبادان خارج شوند.

 

1430861

 

محمدرضا خانزاده (تراکتور):


مدافع سابق پرسپولیس با انگیزه فراوان به مصاف تیم سابقش رفت و درخشان ظاهر شد. نکته جالب درباره خانزاده این بود که 91 درصد پاس صحیح داشت و در نبردهای هوایی نیز موفق عمل کرد. محمدرضا خانزاده که در هفته های اخیر به هماهنگی خوبی با ایمان سلیمی رسیده، با کمک او موفق شد دروازه تراکتور را بسته نگه دارد و مانع از گلزنی پرسپولیسی ها شود. این مدافع  27 ساله که با پرسپولیس و پدیده به پیراهن تیم ملی رسید، حالا امیدوار است با درخشش در تراکتور به اردوی تیم ویلموتس ملحق شود.

 

1430862

 

صالح حردانی (فولاد):


این مدافع جوان و خوزستانی تازه‌ترین کشف جواد نکونام است. حردانی که در بازی اول هم به صورت فیکس بازی کرد توانست در برابر استقلال نیز به میدان برود تا اولین بازی بزرگ خود را انجام داده باشد.  این بازیکن ریز نقش در سمت راست دفاعی تا جایی که می توانست  جلوی حملات استقلال را گرفت و در حملات نیز نقش مثبتی داشت. او در ثانیه های پایانی با حرکت زیبا و تکنیکی خود پایه گذار تک گل فولاد شد تا این دیدار جنجالی یک امتیاز حساس برای آن‌ها داشته باشد.

 

هافبک‌ها:


احسان حاج صفی (تراکتور):


احسان حاج صفی که فصل گذشته دفاع چپ تی تی ها بود و در بازی نخست لیگ نوزدهم نیز هافبک میانی بازی کرد، در برابر پرسپولیس به عنوان وینگر راست به کار گرفته شد و نمایش درخشانی را نیز ارائه کرد. او علاوه بر یک گل تماشایی، 92 درصد پاس صحیح را به ثبت رساند و دو دریبل موفق نیز داشت. احسان که پس از خروج میمبلا در خط میانی بازی را ادامه داد، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد و با انجام چند کنش دفاعی، تاثیر خود را گذاشت.

 

1430843

 

اکبر صادقی (شهر خودرو):


کاپیتان تیم شهر خودرو یکی از عوامل مهم پیروزی سخت برابر شاهین بوشهر بود. او علاوه بر اینکه توانست پنالتی به دست آمده برای تیمش را به زیبایی وارد دروازه شاهین کند، نقش مهمی در میانه میدان ایفا کرد.  در نیمه دوم تیم حریف با استفاده از ضد حملات در صدد ضربه زدن به شهر خودرو بود اما صادقی با اتکا به تجربه خود میانه میدان را در اختیار گرفت و اجازه خودنمایی به حریف نداد تا دومین برد ارزشمند برای نماینده مشهد به دست آید.

 

1430863

 

علی‌اصغر عاشوری(نساجی):


نساجی نمایش سراسر هجومی‌ای در استادیوم شهید وطنی برابر پیکان داشت، اما حملات آنها حاصلی به همراه نداشت تا اینکه در دقیقه 36 علی‌اصغر عاشوری روی توپ برگشتی از کرنر، پشت مدافعان حریف موقعیت خوبی برای رضا علیاری فراهم کرد تا او با ضربه سر گلزنی کند؛ با اینکه چهار دقیقه بعد شاگردان فرکی بازی را به تساوی کشیدند، اما باز هم علی‌اصغر عاشوری با تیزهوشی خود نساجی را پیش انداخت و پاس به عقب اشتباه صالحی را با ضربه بی‌نقص از کنار پای شیخ‌ویسی عبور داد تا نساجی برنده به رختکن بروند با این روحیه بالا، نیمه دوم را نیز توفانی با 2 گل دیگر شروع کند؛ عاشوری که به دلیل مصدومیت تا دقیقه 65 بیشتر نتوانست در زمین بماند، بازیکن برتر نساجی در هفته دوم بود.

 

1430848

 

ویلیان میمبلا (تراکتور):


او یکی از سورپرایزهای مصطفی دنیزلی در دیدار مقابل پرسپولیس بود. هافبک پرویی کوتاه قامت که به عنوان «بمب افکن» رونمایی شده بود، در ترکیب اصلی تی تی ها قرار گرفت و نمایشی کم نقص را ارائه کرد. او 82 درصد پاس صحیح را به ثبت رساند و چند بار هم بازیکنان را دریبل زد. حضور او در میانه میدان یکی از عوامل برتری تراکتور در جنگ وسط زمین بود اما شاید اصلی ترین ویژگی میمبلا شوت های اعجاب انگیزی بود که یکی از آن ها تا آستانه فرو ریختن دروازه بیرانوند نیز پیش رفت. به هر حال میمبلا ستاره ای است که تراکتوری ها در آینده از او بیشتر خواهند شنید.

 

1430847

 

فرشید اسماعیلی (استقلال):


در روزی که استقلال می رفت تا با سر هوشمندانه فرشید اسماعیلی اولین سه امتیاز خود را در لیگ جدید همراه با مربی ایتالیایی اش به دست بیاورد باز هم در دقایق پایانی دروازه اش باز شد تا یک تساوی ماحصل تلاش دو تیم باشد.اما علی رغم تساوی در این  دیدار فرشید اسماعیلی توانست در مدت زمان حضورش در زمین همان فرشید همیشگی باشد. این هافبک علاوه بر گل زیبایی که با هوشیاری هر چه تمام تر به ثمر رساند در طول بازی دوندگی زیادی داشت و در کنار فرشید باقری و علی کریمی کاملاً جریان بازی را در اختیار داشتند.

 

1430842

 

مهاجم :


علی قربانی (سپاهان):


اصلی‌ترین تاکتیک سپاهان برای گلزنی برابر ماشین‌سازی سانتر از جناحین و استفاده از قدرت سرزنی مهاجمان بلندقامت بود که اصرار طلایی پوشان بر این کار در دقیقه ۲۰ نتیجه داد و ارسال پای چپ زیبای مرتضی منصوری را علی قربانی بلندقامت از بین دو مدافع ماشین‌سازی، با پرش بلند با ضربه سر دقیق تبدیل به گل کرد؛ سپاهان در ادامه بازی هم تلاش زیادی برای باز کردن دروازه ماشین‌سازی داشت ولی در نهایت با تک گل ارزشمند قربانی به برتری دست یافت؛ قربانی در روزی که یک گل زد، میل زیادی برای به ثمر رساندن گل‌های بیشتر با شوت‌های تک‌ضرب و استفاده از ریباندهای توپ داشت، اما حاصل تلاش او یک گل سه امتیازی مهم بود.

 

1430845

دیدگاه‌ها