کد خبر : 1633787 | 09 شهریور 1398 ساعت 13:58 | 16.4K بازدید | 0 دیدگاه

چرا بازی‌های پرسروصدا به فغانی نمی‌سازد؟

قضاوت علیرضا فغانی در یک بازی حساس دیگر لیگ برتر هم جنجال‌ساز شد.

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا فغانی در سال‌های گذشته درامر داوری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و موفق شده با قضاوت در فینال‌های مهم فوتبال جهان و رده بندی جام جهانی نام خود را به عنوان یک داور درجه یک بر سر زبان‌ها بیندازد. فغانی طی دو سه سال گذشته با قضاوت های خوب برای تیم‌های بزرگ فوتبال جهان و ستاره های مطرح در سطح دنیا بارها مورد تمجید مقامات فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) هم قرار گرفته و به عنوان یکی از مفاخر داوری ایران به  شمار می‌رود.


فغانی اما هرقدر در مسابقات بین‌المللی موفق است و بازی‌های تحت قضاوت او با کمترین حاشیه و تنش به پایان می‌رسد در لیگ برتر ایران با جنجال های گوناگونی مواجه می‌شود. منطق کمیته داوران برای استفاده از فغانی در مسابقات این است که با توجه به تجربه بالای او در امر قضاوت بازی های حساس زیادی را به این داور مطرح می‌سپارد اما تقریبا می‌شود گفت هیچ‌کدام از داوری‌های فغانی در مسابقاتی که یک طرف یا هردوطرف آن تیم‌های بزرگ بوده‌اند بدون حاشیه به پایان نرسیده است.


آخرین بازی‌ای که فغانی در لیگ ایران قضاوت کرد نیز از این قاعده استثنا نشد. او قاضی دیدار استقلال وفولاد در ورزشگاه آزادی بود که ماجرای وقت‌های اضافی و گلی که فولاد به ثمر رساند حسابی برای او تنش‌زا شد. استراماچونی و بازیکنان استقلال در پایان مسابقه انتقادهای تندی را به عملکرد فغانی در اعلام وقت‌های اضافی نیمه دوم انجام دادند و این مساله به فضای مجازی و طرفداری نیز کشیده شد و بسیاری از هواداران استقلال اعتراض‌های تندی را به نحوه عملکرد فغانی انجام دادند تا یکبار دیگر حضور او در ورزشگاه آزادی جنجال‌ساز شود.


شاید بتوان گفت فغانی موفق در خارج از کشور در داخل ایران سیبل مربیان می‌شود و بازی‌های پرسر وصدا به نوعی به این داور نمی‌سازد. باید دید تدبیر کمیته داوران برای خروج فغانی از این شرایط حساس چیست.
عکس ها: امیرحسین خیرخواه

 

 

 

دیدگاه‌ها