کد خبر : 1634218 | 11 شهریور 1398 ساعت 12:05 | 23.1K بازدید | 0 دیدگاه

تیم استراماچونی هنوز استراتژی دقیقی ندارد

سیدعباسی: استقلال باید منتظری را بازگرداند

ستاره سابق استقلال اعتقاد دارد باشگاه اگر بنا دارد اسکلت تیم موفقی را با مربی ایتالیایی بسازد باید به او حداقل سه فصل زمان بدهد.

سیدعباسی: استقلال باید منتظری را بازگرداند

به گزارش "ورزش سه"، بعد ازدو نتیجه ناامیدکننده در آغاز لیگ نوزدهم انتقادات از استراماچونی و شاگردانش اوج گرفت. اتفاقی که کانون حواشی در اردوی آبی ها را بیشتر از همیشه شعله ور کرد تا اوضاع در همین روزهای ابتدایی نگران کننده پیش برود به خصوص در قبال آینده مربی ایتالیایی و ماندن او روی نیمکت استقلال. به همین بهانه با داوود سیدعباسی بازیکن سابق استقلال پیرامون شرایط این روزهای آبی ها گفتگویی انجام دادیم جایی که او اعتقاد داشت نبود یک بزرگ تر در جمع بازیکنان کاملا به چشم می آید.

 

استراماچونی را نمی خواستند چرا این قدر عذاب کشیدند


حواشی پیرامون آندره آ استراماچونی از همه مسائل فنی و داخلی نگران کننده تر است. به نظر مدیران باشگاه برای یک بار هم شده باید روراست در این خصوص تصمیم گیری و رفتار کنند. اصلا سئوال من اینجاست اگر بنا به این بوده که با یک مربی خارجی تنها برای دو سه ماه همکاری برنامه داشته باشند چرا این قدر به خودشان عذاب دادند که او را به ایران بیاورند؟!

 

استقلال مشکل مدیریتی و کارشناسی دارد


مشکل بزرگ استقلال هم مدیریتی است هم کارشناسی. راجع به مسائل مدیریتی در این هفته ها همه پیرامون آن صحبت و اظهارنظر داشتند اما در خصوص مشکل کارشناسی باید بگویم این نکته را کمتر کسی مورد توجه قرار داده و اتفاقا درد بزرگ باشگاه هم هست. یکی نیست این سئوال را از آقایان بپرسد که اصولا انتخاب ها چه مربی چه بازیکن براساس کدام کارشناسی صورت گرفته است. تنها به این مثال اشاره می کنم تا بیشتر به حرفی که می زنم اشراف داشته باشید. پرسپولیس وقتی سراغ برانکو رفت خوب می دانست این مربی زیر و بم فوتبال ایران را می شناسد و می داند چه رفتار و تصمیم گیری هایی داشته باشد. از آن مهم تر یکی را کنار او گذاشتند که در پرسپولیس برای خود برو بیایی داشت یکی مثل کریم باقری که ستونی بزرگ برای موفقیت های تیم است.

 

چرا یک چهره خوشنام کنار استراماچونی نیست؟


در استقلال استراماچونی به هر شکلی انتخاب شد اما واقعا برای مربی که هیچ شناختی از فوتبال ایران ندارد نیاز نبود یکی از پیشکسوتان باشگاه در کنارش به عنوان دستیار حضور داشته باشد؟ کسی که جز به جز تیم را از نزدیک لمس کرده باشد و بداند که چه مشورت هایی در خصوص مسائل فنی و غیرفنی به سرمربی ایتالیایی بدهد. به نظرم این نقیصه بیشترین لطمه را تا به اینجا به استقلال وارد کرده و باید هر چه سریع تر تفکری برای آن اندیشیده شود.

 

 

به سرمربی باید سه سال فرصت بدهند


اگر استراتژی باشگاه این است که آندره آ استراماچونی تیم مقتدری بسازد باید به او زمان داده و کاملا حمایت کرد. من در این هفته ها حمایتی که ندیدم هیچ بلکه می بینم برخی جریان ها علیه این مربی و باشگاه به راه افتاده که اصلا تبعات خوشایندی نخواهد داشت. استراماچونی به عنوان یک مربی خوش فکر و جوان قطعا به زمان نیاز دارد و باید حداقل سه سال به او زمان داد تا استقلال را بسازد.

 

تیم استراماچونی ضعف مالکیت دارد


تماشای دو بازی ابتدایی استقلال در لیگ نشان داد این تیم هنوز استراتژی مشخصی ندارد. بزرگ ترین ایراد برمی گردد به این که استقلال از نظر مالکیت توپ هنوز به آن تیمی که انتظار می رود تبدیل نشده است. البته این امر هم برمی گردد به این که تیم استراماچونی هنوز هارمونی و ترکیب ایده آلی به دست نیاورده و شرح وظایف بازیکنانش مشخص نیست. استقلال برخلاف عادت همیشگی در این دو بازی نتوانست مالکیتش بر توپ و زمین را به حریفانش دیکته کند به همین خاطر تیم جذابی نشان نداد.

 

استقلال به بازیکنی مثل پژمان منتظری نیاز دارد


خرید یک دفاع وسط خوب برای استقلال از نان شب واجب تر است. بهترین گزینه هم می تواند پژمان منتظری باشد آن هم به چند دلیل که بزرگ ترین دلیل می تواند به حضور یک بزرگ تر در تیم بازگردد. استقلال الان نیاز به یک بزرگ دارد تا در رختکن و تمرینات حرف هایش خریدار داشته باشد. در استقلال همه چیز مربی نیست و همواره نیاز هست بازیکنی در تیم باشد که همه از او حرف شنوی داشته باشند. شاید خیلی ها بگویند جواد زرینچه هست و می تواند این نقش را بازی کند اما به نظرم پست سرپرستی او باعث شده تا آقاجواد خنثی تر از همیشه عملا دخل و تصرفی در رختکن تیم بین بازیکنان نداشته باشد.

 

نیازهای استقلال در بازار


سوای از یک بازیکن بزرگ تر و مدافع استقلال استراماچونی به دو مهره دیگر هم نیاز دارد یکی هافبک خلاق و دیگری مهاجمی تمام کننده است. در صورتی که باشگاه بتواند این خواسته ها را برآورده کند که اشراف کامل دارم خواسته های مربی ایتالیایی هم هست قطعا می توان از استقلال چهره ای متفاوت از دو هفته ابتدایی دید.

دیدگاه‌ها