کد خبر : 1634717 | 13 شهریور 1398 ساعت 14:39 | 31.9K بازدید | 0 دیدگاه

پای پلیس به بازی ایران - هنگ کنگ باز شد

تا ۲۴ ساعت آینده مشخص می‌شود که بازی تیم ملی فوتبال این کشور و ایران در چارچوب مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در هنگ‌کنگ برگزار می‌شود یا کشوری دیگر.

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران سه‌شنبه هفته آتی باید اولین دیدار خود را در چارچوب مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین مقابل هنگ‌کنگ برگزار کند اما ناآرامی‌های اخیر در این کشور و اعتصاب و درگیری‌های به وجود آمده در فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ باعث ایجاد نگرانی نزد فدراسیون فوتبال ایران شد.


در همین راستا درخواستی مبنی بر تغییر محل بازی ایران و هنگ‌کنگ از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به AFC و FIFA ارسال شد؛ در سوی مقابل مسئولان فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ نیز به این مساله واکنش نشان دادند، رسانه‌های این کشور نیز درخواست ایران را منتشر کردند و اعلام شد که با وجود مشکلاتی که به وجود آمده اما امنیت کاروان تیم ملی فوتبال ایران برای سفر به هنگ‌کنگ تضمین خواهد شد.


جلسات فوق العاده‌ای نیز بین مسئولان فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ، پلیس این کشور و چند تن از مسئولین امنیتی برگزار شده تا هرچه سریع‌تر مشکلات به وجود آمده را برطرف کرده و مانع از گرفتن میزبانی از این تیم شوند. با این حال تمرینات تیم ملی هنگ‌کنگ بدون مشکل زیر نظر میکسو پاتلاینن سرمربی فنلاندی این تیم برگزار می‌شود؛ هنگ‌کنگی‌ها مطمئن هستند که با مذاکراتی که انجام خواهند داد مشکلی برای میزبانی از ایران نخواهند داشت.


رئیس فدراسیون این کشور نیز از هواداران هنگ‌کنگی خواسته تا نگرانی از این بابت نداشته باشند و برای این تیم در دیدار با کامبوج که فردا به انجام می‌رسد آرزوی موفقیت کنند؛ طبق گفته یکی از رسانه‌های محلی هنگ‌کنگ حداکثر تا ۲۴ ساعت آینده تکلیف محل برگزاری بازی هنگ‌کنگ و ایران مشخص می‌شود.

 

در صورت مجوز نگرفتن هنگ‌کنگ، مالزی جدی‌ترین گزینه برای میزبانی این دیدار خواهد بود.

 

1432121

دیدگاه‌ها