کد خبر : 1634859 | 14 شهریور 1398 ساعت 11:57 | 25.7K بازدید | 0 دیدگاه

سو کون پو؛ ورزشگاهی زیبا در حاشیه برج و جنگل

آغاز ماجراجویی جدید ایران در سواحل Causeway

ماجراجویی جدید ملی پوشان ایران برای رسیدن به ششمین جام جهانی از یکی از زیباترین ورزشگاه های جنوب شرق آسیا در سواحل Causeway آغاز می شود.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از استراحت در روز اول مقدماتی جام جهانی 2022 قطر ستاره های ایران در روز دوم این رقابت ها اولین بازی خود را با تیمی درجه دوم از جنوب شرق آسیا به نام هنگ کنگ برگزار خواهند کرد. این کشور نسبتا کوچک در جنوب چین به عنوان شبه جزیره ای در دریای چین جنوبی از جمله مدرن ترین کشورهای منطقه قلمداد می شود.


طبق اعلام رسمی مسئولان برگزاری رقابت ها این مصاف در "هنگ کنگ استادیوم" یا همان"سو کون پو" به عنوان مرکز اصلی میزبانی رویدادهای مهم ورزشی در رشته های فوتبال، راگبی و ... در جنوبی ترین بخش شهر هنگ کنگ در حاشیه سواحل Causeway منتهی به مسیر بیمارستان فوق تخصصی سو کون برگزار خواهد شد تا ماجراجویی جدید ایرانی ها از این نقطه استارت بخورد. 

 

1432281


این ورزشگاه در سال 1994 با بودجه ای 180 میلیون دلاری بازسازی شد تا به عنوان یکی از زیباترین ورزشگاه های جنوب شرق آسیا قلمداد شود. از جمله امکانات جذاب این ورزشگاه می توان به ظرفیت 40 هزار نفری آن اشاره کرد ضمن این که هتلی 5 ستاره نیز از سال 2008 در کنار آن ساخته شد تا از حیث درآمدزایی به خصوص از چشم انداز زیبای اطراف ورزشگاه نهایت بهره برداری صورت بگیرد. 


البته فدراسیون فوتبال هنگ کنگ بنا دارد مراحل ساخت استادیومی مدرن و 60 هزار نفری در محل فرودگاه قدیمی این شهر را آغاز و ورزشگاه فعلی را به کمپی ورزشی برای میزبانی از المپیادهای ورزشی با ظرفیت 10 هزار نفر تبدیل کند. اما تا قبل از آغاز به ساخت این پروژه استادیوم زیبا در دل جنگل و برج های بلند شهر هنگ کنگ میزبان یکی از دیدارهای مهم تاریخ این دو کشور خواهد بود.

 

1432280

دیدگاه‌ها