کد خبر : 1634773 | 13 شهریور 1398 ساعت 19:15 | 70.9K بازدید | 0 دیدگاه

پیرمردهای نود ساله و درخشش در راگبی؛

90 ساله اما ستاره؛ نمی خواهیم بمیریم!

حاضران در باشگاه راگبی فوواکا در ژاپن می خواهند تا آخرین لحظه عمرشان مبارزه کنند.

90 ساله اما ستاره؛ نمی خواهیم بمیریم!

به گزارش "ورزش سه"، شاید ژاپن یک میزبان غیرمنتظره برای رقابت های جام جهانی راگبی باشد، اما اگر می خواهید رابطه عمیق و عاشقانه این کشور با راگبی را مشاهده کنید باید به باشگاه فوواکا سری بزنید.

 

باشگاه فوواکا که در سال 1948 تاسیس شد، یکی از تقریبا 150 باشگاه ژاپنی است که میزبان رقابت های تمام عیار برای بازیکنان بالای 40 سال بوده و مسن ترین مرد این باشگاه، ورزشکار شیک پوش 86 ساله روییچی ناگایاما است.

 

1432189

 

1432183

 

مانند همه کلوپ های راگبی در سراسر جهان، این جاذبه و عشق از یک مدرسه خصوصی انگلیسی سرچشمه گرفته است و ناگایاما قدیمی ترین بازیکن این باشگاه فعال بوده اما نسبت به سه عضو این باشگاه که در دهه 90 سالگی خود قرار دارند از همه جوانتر است، وی در این مورد گفت: شما در این باشگاه با یکدیگر مقابله و نبرد می کنید، اما جمع شدن و دوستی بعد از پایان بازی بسیار لذت بخش و سرگرم کننده است و به طور خلاصه چیزی جز راگبی برای من وجود ندارد.

 

ما در مورد چگونگی و سبک بازی یکدیگر صحبت می کنیم و هیچ کس از نحوه بازی ما عصبانی نمی شود، جو باشگاه عالی است.

 

به عنوان یک پزشک، ناگایاما به خوبی از خطرات ناشی از ورزش با تاثیر فراوان در سن و سال خود آگاه است و در وب سایت این باشگاه مشاوره های دقیقی در مورد اقدامات احتیاطی پزشکی و حتی بیمه های عمر ارائه می شود.

 

 

1432184

 

1432190

 

 

ناگایاما که هنوز به پزشکی مشغول است گفت: از زمانیکه من در این باشگاه مشغول به فعالیت هستم بارها دنده و استخوان ترقوه من شکسته است. موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد، وقتی متوجه پالس های نامنظم شدم از داروهایی برای تنظیم شرایط بدنی خود استفاده می کنم، اما من هنوز هم قادر به ورزش کردن هستم و نمی توانم تحمل کنم که روزی گلف بازی نکنم.

 

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما من سالها پیش همسرم را از دست داده ام و حالا می گویم که اصلا دلم نمی خواهد که بازی راگبی را نیز از دست بدهم.

 

جام جهانی از ماه آینده آغاز می شود و برگزارکنندگان امیدوارند طی این رویداد، آگاهی از این بازی در ژاپن تقویت شود که نسل جدید و کاملی از بازیکنان راگبی جوان وارد این عرصه شوند. البته ژاپن مدت هاست که در آخرین سرشماری راگبی جهان، در بین 10 کشور اول راگبی با بیش از 120 هزار نفر بازیکن در رده های برتر جهان قرار دارد.

 

1432185

 

1432186

 

میتسواکی اوکاجیم ، مدیر باشگاه فوواکا تخمین می زند که حدود 10 هزار نفر بازیکن راگبی کهنه کار در حال حاضر در کلوپ های سراسر ژاپن بازی می کنند و در باشگاه وی به تنهایی 300 بازیکن در تمام رده های سنی مشغول رقابت هستند.

 

در کشوری که نگرانی زیادی از تنهایی سالمندان وجود دارد، راگبی نه تنها بازیکنان را فعال و سرحال نگه می دارد بلکه شرایط زندگی اجتماعی را نیز برای سالمندان فراهم می کند.در میان آنها تونی هارتلی، مرد 71 ساله انگلیسی که البته تنها خارجی این باشگاه نیست، راگبی را راه حلی برای دوستی با بازیکنان ژاپنی این باشگاه می داند.

 

هارتلی توضیح داد: در توکیو بودم که دیدم فردی لباس باشگاه راگبی فوواکا 1948 را بر تن دارد که این سال تولد من است، بنابراین من کنجکاو شدم در مورد این باشگاه بیشتر بدانم.

 

این باشگاه قدیمی ژاپنی محل لذت و حضور افرادی از همه گروه های سنی شده است؛ آنهایی که به گفته خودشان می خواهند تا آخرین لحظه عمرشان مبارزه کنند.

دیدگاه‌ها