کد خبر : 1636238 | 23 شهریور 1398 ساعت 09:49 | 207.2K بازدید | 0 دیدگاه

شب پرحاشیه آزمون مقابل آرسنال

حمایت همه جانبه ستاره‌های زنیت از سردار

سردار آزمون با پنالتی‌ای که در بازی دیروز زنیت از دست داد و درگیری‌ای که بر سر تعویضش با داور داشت و در نهایت با کمرگیری آرتم زیوبا از زمین خارج شد، خبرسازترین چهره زنیت در این بازی بود.

حمایت همه جانبه ستاره‌های زنیت از سردار

به گزارش "ورزش سه"، زنیت سنت‌پترزبورگ در هفته نهم لیگ برتر روسیه به مصاف آرسنال تولا رفت و با پیروزی 3-1 در این بازی بیست امتیازی شد تا با سه اختلاف نسبت به نزدیکترین رقیب خود جایگاهش در صدر جدول لیگ برتر روسیه را تحکیم کند. اما ستاره ایرانی زنیت، سردار آزمون در این بازی یکی از خبرسازترین‌های تیمش بود.

 

زنیت اولین گل خود را خیلی زود در دقیقه 5 بازی توسط آرتم زیوبا به ثمر رساند و در دقیقه 22 درحالیکه صاحب پنالتی شده و سردار آزمون می‌توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند ضربه خود را به شکلی زد که توسط دروازه‌بان حریف دفع شد. بعد از این پنالتی از دست رفته آنچه توجه رسانه‌های روسی را به خود جلب کرده این بود که آزمون حالا شش مسابقه است که برای زنیت گلزنی نکرده است.

 

1433924

 

به گزارش رسانه‌های ورزشی روس، حالا تعداد دقایقی که آزمون برای زنیت در میدان بوده و موفق به گلزنی نشده به 511 دقیقه رسیده است. آخرین باری که سردار برای تیمش گل زده در هفته سوم لیگ برتر روسیه بوده که توپ را در دقیقه اول بازی به تور دروازه اورنبورگ رسانده است. سردار بعد از آن در دیدارهای تیمش مقابل کراسنودار، دینامو مسکو، اخمت گروزنی، اوفا، اسپارتاک و آرسنال تولا موفق به گلزنی نشده است.

 

آخرین باری که سردار در روسیه در شروع یک فصل نتوانسته در چنین دوره نسبتا طولانی‌ای گلزنی کند به فصل 2018-2019 و حضورش در روبین کازان برمی‌گردد. سردار در آن فصل بعد از آنکه در  بازی اول برای تیمش دبل کرد بعد از آن تا هشت بازی موفق به گلزنی نشد. حالا زنیت امیدوار است از بازی بعدی خود که مقابل تیم سابق سردار روبین کازان برگزار می‌شد شاهد گلزنی این ستاره ایرانی باشد.

 

1433926

 

اما خبرسازی دوم سردار در بازی دیروز زنیت به زمانی برمی‌گردد که او به دستور سرمربی این تیم تعویض شد و باید زمین را ترک می‌کرد. درحالیکه ساعت دقیقه 75 بازی را نشان می‌داد پرچم تعویض بالا رفت و سردار باید زمین را از نزدیک‌ترین نقطه ممکن ترک می‌کرد. اما سردار که گویی بدش نمی‌آمد تنشی در زمین بوجود بیاورد از این کار خودداری کرد و درحالیکه داور به سمت او رفته و اصرار داشت که هر چه سریعتر از زمین بیرون برود او از این کار خودداری می‌کرد. در نهایت آرتم زیوبا هم‌تیمی سردار هم که نمی‌توانست با حرف او را راضی به گوش دادن به دستور  داور کند مجبور شد سردار را با استفاده از فن کمرگیری از زمین بیرون ببرد تا او با جریمه  سختی از طرف داور روبرو نشود. بر اساس یک قانون جدید داوری زمانی که کمک داور تابلوی تعویض را در کنار زمین بلند کرده و داور در سوت خود می دمد و اجازه تعویض را صادر می کند بازیکن تعویضی باید از نزدیک ترین خط به بیرون از زمین برود ولی سردار می خواست از خط دورتر خارج شده و با بازیکنی که قرار بود به جایش وارد زمین شود دست بدهد. همین عامل باعث جر و بحث و مشاجره لفظی بین او و داور مسابقه شد.

 

1433925

 

آرتم زیوبا در پایان بازی در پاسخ به سوالهایی درباره سردار گفت:" اینکه سردار امروز گل نزد یک حادثه تصادفی بود. این اتفاقی است که برای هر فوتبالیستی می‌افتد. فوتبالیست‌های افسانه‌ای هم پنالتی از دست می‌دهند. سردار با من صحبت کرد و گفت چون چند هفته‌ای است گل نزده می‌خواهد پنالتی را بزند. از آنجایی که او یکی از بازیکنان مهم تیم است و برای زنیت خیلی تلاش می‌کند، اگر من نمی‌گذاشتم آن پنالتی را بزند کار خیلی خودخواهانه‌ای بود".

 

سرگئی سماک، سرمربی زنیت هم در پایان بازی گفت انتقادها از سردار آزمون بی‌مورد است و او اطمینان دارد که مهاجم ایرانی روند بازی‌های بدون گل خود را خواهد شکست و در ادامه فصل برای زنیت گلزنی‌های زیادی خواهد کرد. او در این باره گفت:" این اتفاق‌ها برای هر بازیکنی می‌افتد. سردار بدون شک دوباره گلزنی خواهد کرد. ما همه می‌دانیم که این اتفاق به زودی خواهد افتاد. او برای تیم تلاش می‌کند و این مهمترین چیز است".

 

دیدگاه‌ها