کد خبر : 1636273 | 23 شهریور 1398 ساعت 12:20 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

دوئل‌های اصلی در نبرد برای صدر جدول بوندس‌لیگا

بایرن مونیخ امروز در هفته چهارم بوندس‌لیگا در حالی به مصاف لایپزیش می‌رود که نتیجه این دیدار می‌تواند شکل و شمایل صدر جدول بوندس‌لیگا را تا حد زیادی مشخص کند.

دوئل‌های اصلی در نبرد برای صدر جدول بوندس‌لیگا

به گزارش "ورزش سه"، در آستانه دیدار امروز بایرن مونیخ و لایپزیش در هفته چهارم بوندس‌لیگا که به میزبانی لایپزیش برگزار خواهد شد، وبسایت رسمی بوندس‌لیگا به بررسی نبردهای مهم بازیکنان دو تیم در خطوط مختلف پرداخته و از آنها به عنوان نبردهای کلیدی دیدار مهم نیم‌فصل بوندس‌لیگا یاد کرده است.

 

گلزنان اصلی: تیمو ورنر – رابرت لواندوفسکی

دو تیم برای پیروزی نیازمند گل خواهند بود. بایرن و لایپزیش دو تا از بهترین مهاجمین فعلی بوندس‌لیگا را در اختیار دارند. ورنر 23ساله فصل گذشته 16 گل در بوندس‌لیگا به ثمر رسانده و در فصل جاری هم از 9 گل لایپزیش 5 گل توسط او به ثمر رسیده است. لواندوفسکی هم در حال حاضر بهترین گلزن بوندس‌لیگا است و در سه بازی بایرن شش گل به ثمر رسانده است. لواندوفسکی 31ساله در دیدار مقابل هرتا برلین برای بایرن دبل کرده و در پیروزی 3-0 مقابل شالکه هم موفق به هت‌تریک شده است. جدال ورنر و لواندوفسکی در این بازی بسیار جذاب خواهد بود.

 

بازی‌سازها: مارسل سابیتزر – فیلیپ کوتینیو

سابیتزر، بازی‌ساز اتریشی یکی دیگر از امیدهای لایپزیش برای گلزنی خواهد بود. این هافبک تهاجمی اتریشی تا اینجا برای لایپزیش عالی کار کرده و یکی از امیدهای لایپزیش برای جلوگیری از تسلط خط میانی بایرن در میدان به حساب می‌آید. بایرن هم بازی‌ساز اصلی خود را فیلیپ کوتینیو می‌داند و به خلاقیت او امید بسته است. بایرن مونیخ دو سال امیدوار بود خامس رودریگز بتواند نقش یک بازی‌ساز خلاق را برایش بازی کند ولی در نهایت از او دل کند و فیلیپ کوتینیو را به آلیانتس آرنا آورد تا بتواند این نقش را برای باواریایی‌ها بازی کند.

 

1433979

 

شماره شش‌ها: دیگو دمه – تیاگو

چشم لایپزیش برای پیروزی در نبرد میانه میدان و خراب کردن بازی‌سازی بایرن به دیگو دمه، هافبک دفاعی این تیم است. دمه که در سال 2017 برای تیم ملی آلمان یک بازی ملی انجام داده  و حالا امیدوار است با درخشش مقابل بایرن مونیخ خود را به یواخیم لوو  نشان داده و او را برای دعوت دوباره‌اش به تیم ملی قانع کند. اما یکی از وظایف اصلی دمه قطع کردن پاسهای تیاگو است. تیاگو تا اینجا در دو بازی بایرن فیکس بوده و در بازی تیم ملی کشورش اسپانیا مقابل جزایر فارو هم عملا در تک تک حملات  لاروخا نقش مهمی داشت.

 

دیوار دفاعی: ابراهیما کوناته – نیکلاس سوله

یکی از دلایل اصلی عملکرد دفاعی عالی لایپزیش در فصل گذشته که تنها با دریافت 29 گل همراه بود درخشش مدافع فرانسوی این تیم کوناته بوده است. این مدافع 20ساله فصل گذشته در 27 بازی بوندس‌لیگا برای لایپزیش فیکس بازی کرد و نشان داد مدافع قدرقدرتی است. از زمان روی کار آمدن ناگلزمان به عنوان مربی، کوناته اغلب به عنوان نفر وسط در خط دفاعی سه نفره لایپزیش مورد استفاده قرار می‌گیرد. نیکلاس سوله هم در مرکز خط دفاعی بایرن امید کوواچ برای بسته نگه داشتن دروازه این تیم است. جالب اینجا است که سوله و کوناته هر دو آمار پاسهای موفق خارق‌العاده‌ای داشته و آمارشان در این مورد 94 درصد است.

 

1433980

 

دروازه‌بان‌ها: پیتر گولاشی – مانوئل نویر

گولاشی در فصل گذشته با پیراهن لایپزیش  خوش درخشید و موفق شد در 33 مسابقه این تیم شانزده کلین‌شیت به ثبت برساند. این دروازه‌بان مجار در فصل جاری از نظر سیوهای انجام شده در بوندس‌لیگا در رتبه پنجم لیگ قرار دارد و 9 سیو موفق انجام داده است. خط دفاعی لایپزیش به رهبری او در فصل جاری هم بهترین خط دفاعی بوندس‌لیگا است و تا کنون دو گل دریافت کرده است. در آن سوی میدان مانوئل نویر نهمین فصل حضورش درون دروازه بایرن را پشت سر می‌گذارد و همچنان یکی از مهمترین مهره‌های این تیم است. نویر 33ساله  همچنان در تیم ملی آلمان هم به عنوان دروازه‌بان فیکس به میدان فرستاده می‌شود و بدون تردید یکی از بهترین دروازه‌بانهای حال حاضر بوندس‌لیگا است.

 

دیدگاه‌ها